Gå til innhold

Hva er symptomene?

Anbefalte innlegg

Litt forvirret her jeg..

Har litt uregelmessig mens..Men det får så være, etter beregningene mine skulle det kommet forrige uke. Og nå sitter jeg her god og kvalm.. Spydd.. så fant ut at å sitte i sofaen var bedre enn å ligge i senge..

Puppene føles som de skal sprenge (noesom er et typisk menssymptom hos meg), har hatt halvvondt i magen (mensmurring) tror jeg. Men så sluttet det plutselig.Litt løyen i magen..

Og var helt overbevist om at jeg hadde hull i omtrent alle tennene mine et par dager i slutten av forrige uke. Litt groteskt det som følger.... Men jeg fiser.. herregud som jeg fiser.. føler meg som en lekk gassballong. Litt ustabilt humør, men det har jeg forsåvidt ofte.. kan likså godt være PMS. Var det jeg unnskyldte meg med i helgen i allefall..Fikk ganske mistenksomt spm: er du sikker på det?...

Mitt problem er.. at jeg nesten håper jeg ikke er gravid (selvom jeg gjerne vil ha barn). Og hvis jeg er det så tør jeg ikke si noe til sambo. Han vil IKKE. Tør ikke en gang og teste.. så sitter her og venter på mens inntil videre.

Vet liksom det vanlige med morgenkvalme og uteblitt mens. og humørsvingninger. Men er noe av det andre jeg opplever symptomer? Bør jeg komme meg til tannlegen (har ikke råd til det for pok...). Og kan man ta abort uten å si noe til typen.. er stygt redd at det vil ødelegge mye for meg.. huff.. mange rare tanker nå.

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/8220291-hva-er-symptomene/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvor mye over vanlig tid er du da og hvor lange sykluser har du til vanlig? Det er selvfølgelig mulig med abort uten at han får vite det, men vil jo ikke anbefale deg å gjøre det da.... stor påkjenning både psykisk og fysisk så -hvis- du er gravid og -hvis- du ikke vil beholde så ikke vær alene om det!! :-) Lykke til!

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/8220291-hva-er-symptomene/#findComment-8222126
Del på andre sider

Hei!

Uff, dette var vanskelig...

Men vil også spørre deg om hvor lange sykluser du har til vanlig?

Har du akkurat sluttet på piller eller bruker dere andre former for prev?

Så for meg virker dette veldig klassiske symptomer, men de er veldig lik PMS også...Er du sikker på at sambo de er helt i mot en graviditet/barn nå?? For hvis han prøver å legge skylden på deg så kan han bare drite i det for man må være to...Han har like mye skyld da...

Når det gjelder at det kjennes ut som om du har hull i alle tennene er også et symptom på graviditet da...

Men jeg ville nok ikke ha tatt abort uten å fortelle sambo din. Kan jo hende han blir positiv overrasket...

Du kan jo fortelle at du tror du er gravid og at du vil at han skal være sammen med deg når du tester. Og skulle den bli pos kan dere jo diskutere hva dere bør gjøre...

Men er det sånn at du ikke er klar så er det jo greit å ta bort fosteret da... Ikke noe vits i at bære frem et barn du ikke har lyst på... Det er jo mest hva du vil, og han kan være med på å bestemme...Vil du ta abort så kan han faktisk ikke stoppe deg... Det samme gjelder å bære frem barnet...Men han burde få si noe i saken...

Mener nå jeg da...=o)

Ble veldig mye om og men her, men håper du finner ut av dette...=o)

Klem

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/8220291-hva-er-symptomene/#findComment-8222805
Del på andre sider

Vi bruker ikke prev. Har sagt at han får stå for den biten etter flere år på pillen. Så sluttet for 16 mnd siden. Og det vet han om! Så han er nok like skyldig.

Jeg kunne godt beholdt hvis jeg er gravid. Men har ingen ambisjoner om å bli alene. Grunnen til at jeg evt ikke vil si noe til han er fordi jeg frykter han vil "skylde" på meg. Og dermed ødelegge vårt forhold. Kanskje han reagerer annerledes enn jeg tror. Huff.. vet jo at det på et vis kommer ut.

De siste to gangene har jeg hatt 5 uker syklus.. men etter at jeg sluttet på p-pillen så har det varierert fra 6-9 uker. Noe som jo er helt på tryne. Men tok en blodprøve, og legen mente det så bra ut.legebesøket var ganske nøyaktig 12 mnd etter at jeg sluttet på ppillen.

Nå er det vel 6 uker siden mens..

Aldri slått meg at tennene blir påvirket når man er gravid, men syntes å ha lest det her inne. Bare helt sprøtt. Mye rart gitt...

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/8220291-hva-er-symptomene/#findComment-8223043
Del på andre sider

Ja, det skal ikke være lett...

Så etter litt regning, veldig grovt regnet, så har du en syklus på ca 35-50 dager... Ganske mye, men også litt normalt...=o)

42 dager siden du hadde mens sist...Enten så er du gravid eller så tenker jeg at du får mensen løpet av uken eller begynnelsen av neste uke even. helga...

Nå er det jo litt sånn at man sier at syklusen ikke blir stabil før det har gått 6 mnd til året...Kan selvfølgelig ta feil her, så du får ta dette med en klype salt...

Du kan jo kanskje spørre han om hva han hadde sagt hvis du var gravid nå...Eller?? Men må si at det er veldig teit av han å legge skylden på deg...

Hadde det nesten på samme måte som deg da jeg oppdaget at jeg var gravid første gangen... Vi hadde en liten avtale om at, skulle jeg en dag bli gravid så skulle jeg ta abort... Men da jeg fant ut at jeg var blitt gravid så var jeg allerede over 3mnd på vei, så det ble da uaktuelt å ta abort... Sambo ble jo lei seg for han var jo ikke klar ennå, og det var jo forsåvidt ikke jeg heller... Tror ikke han snakket så veldig mye med meg den nærmeste mnd og var piss redd for å måtte bli alene...Men han kom seg og vi er forsatt sammen, så han må virkelig elske meg... Er forlovet også...=o) Ikke meningen å gni det inn hvis du føler det, ville bare fortelle min situasjon...

Grunnen til at jeg ikke merket at jeg var gravid var at jeg trodde kvalmen var noe jeg brygget på av forskjølelse og at jeg trodde jeg bare var blitt feit...hehe...slo meg faktisk ikke inn at jeg kune ha vært gravid, men nå når jeg tenker meg om så burde jeg ha luktet lunta...haha...

Men er han veldig i mot barn eller er det bare det at han ikke er klar ennå?? De fleste blir nok litt lei seg og sånt men de forandrer seg. Noen blir super happy, andre litt sånn åja og tredje ikke fa**...skjønner?? Hehe....Sambo min ble jo veldig glad etter fødselen... Men de fleste er jo like på dette området... Hvem vet, kanskje han blir glad...=o)

Kan jeg spørre hvor gamle dere er??=o)

Men du kan jo bare spørre han da, som jeg skrev over...Hva han ville sagt hvis du var gravid nå...

Du skal se at dette skal gå bra...=o)

Klem

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/8220291-hva-er-symptomene/#findComment-8223589
Del på andre sider

Svært usikker på hans reaksjon. Er redd han skal bli skuffet, det er egentlig det verste. At han ikke skal stole på meg. Han er jo kjempe glad i datteren sin.. Han vil ha barn.. Det vet jeg. Bare ikke nå. Helst vente til han er 30, men fikk no sagt at det var uaktuelt for meg. Kranglet ikke på det.

Vi er snart 23 og 25.

Tror at dersom jeg er gravid så er det 2 alt. si det rett ut eller bare gjemme og glemme det (som i abort). Begynner jeg med sånn dersoom jeg er gravid...... så får han panikk før ordet gravid er ferdig uttalt..

Mensen var helt stabil før jeg begynte på p pillen.. hm. Men ting tar nok tid på det området.

Håper alt ordner seg. Uansett hva som skjer. Skal i hvertfall hamre inn litt mer prev prat og handling og konsekvenser. Tror nok han forventer abort hvis noe skjer.. og jeg ofrer ikke alt fordi han synes det er bedre med sex uten kondom.

Masse fornuftige damer her inne!!! Venter til over helgen med å teste. Så får vi se ;) Litt lettere til sinns.

Og godt å vite at det ikke er bare meg!

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/8220291-hva-er-symptomene/#findComment-8223724
Del på andre sider

Annonse

Ja, dere er jo forsatt deldig unge da... Så tid har dere... Ja synes du skal ta en pat med han om prev... Han skal ikke gå rundt å tro at du kommer til å ta abort hver gang du blir gravid...Hvis sånt skulle skje da....

Sambo og jeg var 24 og 21 da vi fikk sønnen vår...

Skjønner han vil vente...=o) Det er så vanskelig å komme med råd når man ikke kjenner personen så det blir jo bare å slenge noen råd ut og håper på at det er rett...hehe...

Godt du føler deg litt bedre... Men jeg vil nå ikke tro han blir fullstendig sur/forbannet hvis du skulle være gravid...Han burde skjønne risikoen hver gang dere har sex....

Ja, ta og vent å se... Vi er her vi og støtter deg, uansett resultat og hvilke tanker du måtte ha inne...=o)

Og nei du er absolutt ikke alene...=o)

*klemme*

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/8220291-hva-er-symptomene/#findComment-8223893
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...