Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Reiste opp til Haugesund man kveld. Hadde time i dag. Bodde på pasienthotellet. Vi stod opp i dag tidlig, spiste frokost, og hvilte en stund. Plutselig gikk klokken veldig fort, og vi fikk det travelt, me å pakke, stelle oss og ikke minst få til mannen sin prøve..

Dette gikk ikke!! Mannen var for stresset..(takler sykehus dårlig) Hørte folk i gangene, off nei ikke akkurat ideelle forhold.. Men, men.. vi var jo ikke de første det hadde skjedd med.. Hadde noen prøveresultat fra spesialist liggende, men de ville sef helst sett ny prøve selv.

Så var det tid for min undersøkelse.. Hadde jo fått beskjed av spesialist at alt var fint, så jeg hadde ikke ventet meg å høre at jeg har PCOS!!!

Dette så han helt tydelig på ul.. Jeg måtte bite eg hardt i leppen for å ikke skrike der og da. Jeg har jo fortalt spesialist om smertefulle uregelmessige blødninger, kviser mm. Har liksom hatt på følelsen at noe var "galt" med meg, og nå vet jeg det jo:(

De mente at vi fortsatt hadde gode sjanser til å få det til, men det kunne bli vanskeligere.

Etter gjennomgangen av medisinene, spray, sprøyter ville jeg bare vekk!! Hvordan i hel..te skal jeg klare alt dette her.. Egguttaket..jeg kjenner jeg nesten kaster litt opp i munnen bare ved tanken av dette..

Er drittlei alt før jeg er i gang. Skal starte på spray 23.02, sprøyter 13.03, og uttak, 23.03.

Sorry negativiteten, men jeg måtte bare få slippe ut litt damp.. Ting ordner seg nok, men i dag var alt stress mas, og dårlige nyheter..

Fortsetter under...

Hei Eirin

Føler med deg nå. Ingen god dag for deg og mannen, heller ingen god beskjed å høre at du har PCOS.

Skjønner du er trist, lei og frustrert. Bare å blåse ut her inne.

Selve forsøket er jeg sikker på at du klarer helt fint:) Bare gråt og ras fra deg først, slik at du kommer over sjokket. Så kan du begynne å forberede deg på forsøket. Dette kommer til å gå bra!!!!!

Og ikke bry deg om dette med mannen din. Dette er en stor påkjenning for dem også. Neste gang han skal leverer prøve går dere ut av sykehuset. Et sted langt vekk fra sykehusets vegger, tjas og mas. Prøven kan tas hvor som helst, bare den oppbevares varmt, inntil huden og leveres innen en time.

Trøste og oppmuntringsklem fra meg:-)

hei du

skjønner deg og godt, ville bare skrike selv da jegvar der...og enda mere nå idag som tr har kommet!!!!! men for min del prøver jeg å ikke tenke så mye på det, heller bare ta det som det kommer for da blir kanskje ikke påkjenningen så stor...

lykke til!! stoor klemmm

Hvis du allikevel må gjennom prøverørsbehandling, er det ikke det verste å få vite at du har PCOS. Det kan være en nyttig forklaring på hvorfor du har slitt med å bli gravid, og når de vet det foran behandlingen, blir det mye enklere å treffe med dosering o.l. Jeg har skjønt det slik at de med PCOS (ofte?) går på mindre doser hormoner i sprøytene, på grunn av mange follikler i utgangspunktet. Og det kan jo være bedre for kroppen for alt jeg vet, og ikke minst billigere (man trenger mindre medisiner). Da jeg selv fikk diagnosen første gang, fikk jeg et nyttig råd fra legen min: "Ikke gå hjem og les alt du kan finne om PCOS på internett!" Det kan være vanskelig å la være, og om du gjør det, vær obs på at variasjonene er utrolig store også blant PCOS'ere. Også når det gjelder prøverør. Selv har jeg PCOS og ble gravid på første forsøk, og det gjelder mange. Så det er ingen grunn til å bekymre deg unødig for dette!

Takk for koselig svar...

Jeg syns det var litt lav dose jeg skulle gå på på sprøytene. 125ie i 10 dager.. Tror legen såg 10-11 follikler på hver side.. Han sa ikke om dette var bra eller dårlig. Sykepleier sa etterpå at det kan være litt vanskelig å bli nok nedregulert når du har pcos?

Kjempekjekt å høre at det klaffet for deg på første forsøk:) Det ordner seg nok til slutt.Det var bare en fryktelig lang dag i går med mye info..

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...