Gå til innhold

Babyklær?

Artemis*på overtid*

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg handler stort sett litt hver gang jeg har vært til kontroll - etter at jeg har fått vite om det er gutt eller jente. Skal få en gutt nå, har 2 jenter fra før. Har ikke hatt så mye tid denne gangen, ligger etter skjema :-)

Er 28 uker på vei og har bare kjøpt 4 bodyer og 1 sparkebukse + at bestemødrene er i full gang med strikkepinnene.

Hei!

Jeg har bevisst holdt igjen handlingen, da jeg skal til England i vinterferien og regner med det blir en del shopping der borte :-). Jeg er i dag i uke 29 (og førstegangs), og føler at det nå er "trygt" å starte å handle litt. Var veldig klar for å handle med en gang jeg ble gravid, men tenkte å vente til den første ordinære UL for å sjekke at alt var OK. Men, etter det, så bestilte vi tur til England, så da tenkte jeg at jeg kunne vente litt til med å handle. Har ikke planer om å kjøpe inn så altfor mye før babyen blir født, men alltid morsomt å ha litt nytt. Kommer nok til å arve en del klær, samt alle sier at man får så mye gaver også. Og, så er det vel kanskje greit å handle litt sånn etterhvert også, etter at babyen er kommet, da ser man jo hva som "passer" til den lilles personlighet :-)

Barnevogn og barnesete ble forøvrig kjøpt for et par uker siden, vi har fått stellebord og ammepute, så nå mangler vi bare seng og vippestol av de "store tingene" vi trenger.

Hei!

Jeg har ikke helt klart å holde igjen handlingen. I forrige uke kjøpte jeg en del lyse-blått. Det var så søtt at jeg klarte ikke å la være.... :-)

Nå til helgen skal jeg finne frem klærne etter storebror for å se hva lillebror kan bruke. Tenker jeg blir sittende og stønne og si åååååååååååå så søtt flere ganger og det kommer sikkert også noen tårer. Synes det er greit å begynne nå for de siste ukene kommer til å gå fort unna uansett.

Ellers så har vi det meste. Mangler å kjøpe bæresele og noe småtteri.

Åååååååååååå som jeg gleder meg til han er her! :-)

Jeg har alltid pleid å kjøpe et plagg etter ul når jeg får vite kjønnet. De klærne har babyen brukt vved hjemreise. Men nå har jeg 5 fra før og egentlig alt vi trenger, men noe er jo slitt etter hvert.

Jeg har hatt 4 unger med atopisk eksem, og oppdaget for et par år siden en nettbutikk som selger spesielle klær til atopikere, det er økologisk bomull samtidig som det er rettferdig handel. Etter jeg begynte med disse klærne til de to som var mest plaget, har de ikke hatt eksem. Har anbefalt det til andre som har hatt samme erfaring. Så nå skal jeg kaste/legge bort alt undertøy og bodyer og kun bruke disse i håp om at nestemann ikke får eksem. De har ikke all verdens utvalg, men solide klær, og det viktigste er jo det som er nærmest kroppen.

Ta en kikk på cottonchild.no og les litt der om hva som faktisk er LOV å tilsette babyklær av kjemikalier og tungmetaller....skremmende. Bare for å ha sagt det, jeg har ingenting med denne butikken å gjøre, kun gode erfaringer som vanlig kunde med 4 eksembarn som ikke har eksem lenger.

Har handlet siden jeg passerte uke 18, og det var jo ffør jul.

Har prøvd å få med litt av januarsalget da.

Noen bodyer og slikt.

Har veldig lite i str 56 fra før, så denne gangen har det bare blitt den str.

Noen søte sparkebukser i hvitt og brunt og litt i tiurkise og sånnt. Vet jo ikke hva det blir enda, så det blir i slike farger jeg liker da.

Vogn og seng har vi ikke handlet ennå, men vet hva vi skal ha.

Lurer å vente medseng, siden vi får låne gammel vugge , trenger da bare ny madrass oppi den.

Annonse

Jeg handlet litt klær etter at jeg fikk svar på fv-prøven Har egentlig ikke handla så mye, men 4 sett i 56, sokker, utenpådress. Og to sett i 62. Regner med å få en del i 62, så jeg avventer og ser.

Det er lite av det vi har fra før vi kan bruke. Har jo tre jenter fra før, og de hadde typiske jenteklær, så omtrent ingenting kan arves...

Men det er moro å kjøpe klær da.

Vogn har vi også kjøpt og litt anna ting, slik som sengsett, ny dyne, laken, tepper, vaskekluter, håndduker etc

Alt det andre har vi fra før.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...