Gå til innhold

HJELP..

andrea25

Anbefalte innlegg

Jeg er gravid.. men er ikke sikker på hvem som er faren.. Jeg har alltid hatt sjelden og uregelmessig mens, så jeg vet ingenting om syklusen og sånt! Men jag hadde siste mens 15 nov 06, og hadde sex samme og flere ganger med X, frem til 7 des. Så den 16 des var jeg sammen med y. og vi har hatt regelmessig sex frem til nå. I går tok jeg en test som var positiv. Og nå lurer jeg på hvem som er faren? Jeg har ikke hatt mens etter 15 nov. Og man har vel ikke eggløsning, hvis man ikke har menstruasjon?? Hvis jeg tar utgangspunkt i siste menstruasjons første dag, så er det jo X, som er faren og jeg er 12 uker påvei. Men Kan det være Y, somer faren??? Blir kjempeglad for svar, "alt" er avhengig av hvem som er faren... Jeg vil ha barnet med X.. Tusen takk for svar.. jente 25

Fortsetter under...

Hei hei. Ikke noe kjekk situasjon du er kommet i, men har en venninne som har opplevd det samme som det og det ble dessverre ikke den faren hun håpet men hun har det helt fint i dag. så det ordner seg alltid mener jeg :)

Men til spørsmålet ditt. Hvis din siste mens var 15.nov så er det mest sannsynlig at barnet ble unnfanget 29.nov.

Og da er det X som er far til barnet.

Men når du kommer på UL vil de kansje sette frem terminen noen dager eller opp til to uker. I så fall vil det jo være Y som er faren. Så du må nesten vente til UL før du kan være "sikker" Jeg håper det ordner seg slik som du ønsker og håper også vil holde oss oppdatert.

Tusen takk for svarene. Men nå er jeg enda mer forvirret(om mulig). Jeg har vært til legen og ul i dag. Og på ul mente de at jeg bare var 4 uker påvei!!!! Men at de ikke kunne si noe sikkert. For det stemmer jo ikke med menstruasjon, jeg har jo ikke hatt mensen etter 15 nov. Så de tok blodprøver, og jeg må til ny kontroll om en uke for å se om fostret har vokst og hormonnivået har steget. Gynekologen mente at det kunne være noe galt el.dødt. El så er jeg bare 4 uker påvei. Men hvordan er det mulig? Jeg har hatt ømme bryst og vært kvalm i 1 mnd nå. og ikke hatt menstruasjon.Jeg er kjempelei meg nå. For uansett hvordan man vrir og vender på det, så blir det ikke det utfallet jeg ønsker. Jeg ønsket at det var X sitt.Men er det det, så betyr det at fostret er dødt. Og er jeg bare 4 uker påvei, så er det Y sitt, og jeg ser ikke noe fremtid med han, jeg har ikke de rette følelsene for han. Men jeg er ikke så inne på det her med graviditet og sånn, så jeg lurer på om noen kan svare meg på hvor langt man er påvei før man får symptomer, er kvalm, ømme bryst, slapp og trøtt osv...? Dette har jo jeg hatt som sagt i en mnd nå! Og hvis fosteret er dødt inni meg, Blir man ikke dårlig da, vil man ikke spontanabortere? jeg tenker hvis jeg faktisk ble gravid med X, da har jo fosteret vært dødt eller ikke friskt i lang tid...

• 2 uker senere...

Annonse

har du hatt en sjeldent og uregelmessig mens så kan du ikke regne med at du har blitt befruktet 29 nov som man som regel gjør hvis man har en REGELMESSIG mens på 28 syklus. siden du var på ultralyd og fikk vite at du var 4 uker på vei så er du nok det. en ultralyd har et margin som er +- 2 uker.. kan kan du også være 6 uker på vei, men ikke lenger. hadde det vært X som hadde vært far hadde du vært MINST 14 uker på vei. så jeg må si dessverre, det er nok Y som er far.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...