Gå til innhold

Småe brystvorter...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har hørt at dette kommer til å bli et problem når lillemann kommer. Jeg vil amme så mye å lenge som mulig,men har hørt at siden jeg har "småe" brystvorter,så kommer han nok til å "ødelegge" brystvortene mine..Dette skjedde også med min svigersøster begge gangene hun har prøvd å amme.. Noen som har noen erfaringer med akkurat dette?

Takk for alle svar!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har aldri hørt dette før.

Babyen skal jo ikke bare patte på vorten, hele det brune feltet skal inn i munnen...

Skrevet

Hei hei!

Bare slapp helt av...Det kommer til å gå så fint så! Jeg har akkurat det samme "problemet" og dette er mitt tredje svangerskap, og jeg har ikke opplevd noe vanskeligheter med å amme de to andre :-)

Lykke til :-)

Skrevet

Syntes det er så dumt når alle sier slapp av det går så bra så!!!!!!!!!!!!!!!!

Det sa alle til meg også, du får såå mye hjelp og sånn...bla bla...

Jeg fikk en forferdelig ammetid, og har brystvorter som ikke står ut. Babyen (selv om han var stor 5kg) fikk ikke tak i det hele tatt og gikk masse ned i vekt. Vi slet som fy..

Må bare si at jeg håper ikke du får det sånn og det KAN gå helt fint, men velger å fortelle deg en annen siden og heller gi råd som kan forberede deg litt.

Etter masse styr med ammehjelp på sykehuset osv, fant endelig ei erfaren barnepleier frem brystskjold til meg...DA fikk han i seg et helt måltid på en to tre:) OG vi kunne reise hjem..var ikke lett for oss i starten, men jeg slapp å bli sår, HAN slapp å slite vettet av seg osv..Er ikke alle sykehus som har brystskjold eller gidder gi det til deg, men anbefaler at du koker et par og har med deg i bagen bare for sikkerhetsskyld..(De er best de på apoteket som er i gul og hvit pakke størrelse small, tror den hetr Mendela)

Er ikke sikkert du trenger det i det hele tatt, men jeg slapp sprukne bryster og fikk iallefall gitt han mat, selv om vi slet masse med amming som måtte ta slutt da han var 6 mnd pga mista melka....(er genetisk i min familie å ha lite melk også)

MEN da gutten ble 3 mnd ble han sterkere og fikk større munn og klarte å suge på brystet uten brystskjold og avvenningen gikk kjempefint.

Lykke til, og håper du slipper å streve som meg, men ville som sagt bare komme med tips..og så må du ikke bli lei deg og skuffa eller føle deg mislykka om det skulle bli vanskelig..Du gjør så godt du kan og ferdig med det.

Klem

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...