Stratos med 3 barn Skrevet 13. februar 2007 #1 Skrevet 13. februar 2007 Tenkte jeg skulle vær flink å lage litt selv, men hva fryser dere det i? Trenger jo ikke mye av gangen, så noen små esker/bokser hadde vært noe....! Finnes det ikke noe fra Avent til mm? Er de ok tro? Men hvor får man de? Kikka litt rundt i dagligvaren, men ikke funnet noe egnet! Takker på forhånd for svar!
*bolla pinnsvin* Skrevet 13. februar 2007 #2 Skrevet 13. februar 2007 Fryser det på gamle barnematglass. Har du ikke noen venninner som kjøper i butikken, så kan du få glass av dem etterhvert som småttisene spiser opp?
Murmeline Skrevet 13. februar 2007 #3 Skrevet 13. februar 2007 Tomme sviskesaft-glass, tigger Nestle-glass av venninne som gir ferdigmat, små plastposer.
Kjerringhelvetet <3 Skrevet 13. februar 2007 #4 Skrevet 13. februar 2007 Bruker de minste hipp-glassene.
Stratos med 3 barn Skrevet 13. februar 2007 Forfatter #5 Skrevet 13. februar 2007 He he, ja kanskje det er løsningen! Å tigge litt...
Nå kommer lillebror:) Skrevet 13. februar 2007 #6 Skrevet 13. februar 2007 Må glassene kokes? Eller vasker dere de bare?
Gjest Skrevet 13. februar 2007 #7 Skrevet 13. februar 2007 avent har fine boker med lokk ja, får dem hvertfall på babyshop... har ikke prøvd å fryse dem enda jeg da for vu har ikke begynt med sånn mat enda... men de er til det også. står på pakken. tror det er 150kr for 10 stk m/lokk---- eller var det 250??
jente 06/06 jente 08/08 Skrevet 13. februar 2007 #8 Skrevet 13. februar 2007 flyser den i isbit tærnings bokser i alle fall fruktmosen jeg lager. eller middagsglass.
Luni og go'gutten =) Skrevet 14. februar 2007 #9 Skrevet 14. februar 2007 Jeg har kjøpt isbit-brett på Tupperware, den er med lokk og kjempefin å fryse ned i. Du får plass til ca 1,5 ss i hver terning, så du får plass til en del og ) Når maten er fryst, tar jeg dem ut av brettet og putter dem i pose som jeg skriver innholdet på. Jeg skal kjøpe meg flere slike brett nå som veslen er større, slik at jeg kan lage større porsjoner.
Eliise Skrevet 14. februar 2007 #10 Skrevet 14. februar 2007 Vi bruker de avent begrene... Tror vi fant dem på apoteket til 150 kr for 10 stk =) Ellers så er det noen på www.alexi.no "nobi" eller hva de het, de ser og grei ut ;-)
Molait Skrevet 14. februar 2007 #11 Skrevet 14. februar 2007 Bruker barnemat/drikke glass. Koker dem ja. Sikkert ikke nødvendig men. iaf første gangen.Samler opp en haug med glass og smokker o.l og tar en runde i kjelen. Tar man dem i oppvaskmaskin er det sikkert ike nødvendig. Husk å sette i vann først og skrape av papiret for det kan tette sila i maskinen. Blir som lim og er helt håpløst å få av. (om tilfelle så legg i strek klor:) ) Kan og bare fysre passe porsjoner i matpakkeposer da, om man synes sånne avent greier blir dyre.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå