Gå til innhold

Hva fryser dere barnematen i?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tenkte jeg skulle vær flink å lage litt selv, men hva fryser dere det i? Trenger jo ikke mye av gangen, så noen små esker/bokser hadde vært noe....!

Finnes det ikke noe fra Avent til mm? Er de ok tro? Men hvor får man de? Kikka litt rundt i dagligvaren, men ikke funnet noe egnet!

Takker på forhånd for svar!

Skrevet

Fryser det på gamle barnematglass. Har du ikke noen venninner som kjøper i butikken, så kan du få glass av dem etterhvert som småttisene spiser opp?

Skrevet

Tomme sviskesaft-glass, tigger Nestle-glass av venninne som gir ferdigmat, små plastposer.

Skrevet

Bruker de minste hipp-glassene. :)

Skrevet

He he, ja kanskje det er løsningen! Å tigge litt... :)

Skrevet

Må glassene kokes? Eller vasker dere de bare?

Skrevet

avent har fine boker med lokk ja, får dem hvertfall på babyshop...

har ikke prøvd å fryse dem enda jeg da for vu har ikke begynt med sånn mat enda... men de er til det også. står på pakken.

tror det er 150kr for 10 stk m/lokk---- eller var det 250??

Skrevet

flyser den i isbit tærnings bokser i alle fall fruktmosen jeg lager.

eller middagsglass.

Skrevet

Jeg har kjøpt isbit-brett på Tupperware, den er med lokk og kjempefin å fryse ned i. Du får plass til ca 1,5 ss i hver terning, så du får plass til en del og :o) Når maten er fryst, tar jeg dem ut av brettet og putter dem i pose som jeg skriver innholdet på.

Jeg skal kjøpe meg flere slike brett nå som veslen er større, slik at jeg kan lage større porsjoner.

Skrevet

Vi bruker de avent begrene...

Tror vi fant dem på apoteket til 150 kr for 10 stk =)

Ellers så er det noen på www.alexi.no "nobi" eller hva de het, de ser og grei ut ;-)

Skrevet

Bruker barnemat/drikke glass. Koker dem ja. Sikkert ikke nødvendig men. iaf første gangen.Samler opp en haug med glass og smokker o.l og tar en runde i kjelen.

Tar man dem i oppvaskmaskin er det sikkert ike nødvendig. Husk å sette i vann først og skrape av papiret for det kan tette sila i maskinen. Blir som lim og er helt håpløst å få av. (om tilfelle så legg i strek klor:) )

Kan og bare fysre passe porsjoner i matpakkeposer da, om man synes sånne avent greier blir dyre.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...