Gå til innhold

jeg er såååå kvalm!!!! noen tips på hva jeg kan ha i meg?


miss_chica

Anbefalte innlegg

jeg blir kvalm av nesten alt jeg ser på, og klarer nesten ikke spise noenting..

noen gode råd på noe som kan friske opp litt? noe som funker på dere? hakke lyst til å knaske reisesyketabletter heller...

 

jeg vet det ikke er synd på meg, jeg er heldig som er her, og det er verdt det! hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

grønne epler!

eplejuice (ikke nektar) er også bra. gjerne blandet med grønn farris. Prøv å spise små porsjoner mat med aldri mer enn tre timer i mellom.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei!

Høres nesten ut som meg når jeg var i uke 5.......kvalm,kvalm,kvalm og veldig lite lyst på mat. Ble kvalm av å åpne kjøleskap døra og matrester fra dagen i forveien er fortsatt helt døden. Men fant ut at dette hjelper: gule epler oppskjært i skiver, saltet ritz kjeks, french fries (potetgull, men hva spiser man ikke for å føle seg mett og bli kvitt kvalme. Dessuten er det godt:), småspiste også litt kjeks med smøreost. Drikk mye både av vann og farris.

 

Prøv å få i deg litt kjeks før du står opp om morgenen og for all del ikke stress. Jeg prøvde også ingefær tabletter kjøpt på apoteket. De hjalp, men kan ikke brukes over for lang tid. Hvis du kjenner noen som kan healing, så prøv det. Tror det kan ha vært med å hjelpe meg litt, selv om det er helt sprøtt.

 

Det viktigste er at du passer godt på deg selv. Pass på å spise når det er noe du får lyst på. Vær litt dronning:).

 

Lykke lykke til:) Kvalme er uansett ett positivt tegn om at alt er bra med ditt lille under i magen, selv om det er veldig slitsomt.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

De selger noen "armbånd" i enkelte helsekostbutikker. Tror de ser ut som svettebånd...Disse armbåndene har to kuler som skal klemme på enkelte punkter ved håndleddet. Akupressur. Jeg ville forøkt hva som helst hvis jeg var så kvalm hele tiden! verdt et forøk:)

 

Lykke til!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spis litt før du i det hele tatt tenker på å stå opp! For å holde kvlamen unna utover dagen kan appelsiner hjelpe - det gjorde det for meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det eneste jeg får i meg om dagen er knekkebrød med smør og puffetris med melk, det smaker ikke så mye, men man blir i alle fall mett. Seaband o.l. råd har ikke funket på meg. Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mariekjeks og cola ble jeg anbefalt på sykehuset.

Er det kjempe-ille kan du dra til legen din og få tabletter som heter "Phenergan 25 mg".

 

Håper det hjelper:)

 

klæm:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min erfaring er at det hjelper å spise konstant. Jeg blir kvalm når jeg er sulten. Slik har det vært i begge mine svangerskap. Tidvis har jeg hatt pakker med salt kjeks gjemt på alle tenkelige og utenkelige steder (nattbordet, hanskerommet, kontorpulten, treningsbagen etc) sånn at jeg alltid har kunnet spise litt når jeg kjenner kvalmen komme. For meg har det fungert utmerket. (Nå i dette andre og siste svangerskapet var jeg kvalm døgnet rundt, i motsetning til i det forrige).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...