Gå til innhold

hva har dere på babyen om natta?

Anbefalte innlegg

Jeg er førstegangs og må prøve meg litt frem.. Har hatt ullbody og pyjamas på om natten,og så har jeg tullet han inn i ett ullteppe og hatt dyna litt over han på en måte.( under armene/brystpartiet liksom)

Han ligger i ullteppet om dagen også og jeg føler at han liker og bli "pakket" inn i det. Har også små bomullsvotter på han for ellers er han kald på hendene om morgenen.

Er redd han skal bli for varm,har kjent på nakken og han er ikke klam.Har ca 18-21 grader på soverommet i løpet av natten.

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/8216839-hva-har-dere-p%C3%A5-babyen-om-natta/
Del på andre sider

Fortsetter under...

vi har det omtrent like, bare ikke votter...:)heller ikke ullteppe om dagen for hun ligger i vugga si i en vedfyrt-stue m dyne over seg. Det kan fort bli for varmt og, men så lenge de kjennes ok ut så er det jo helt greitt tenker jeg..

Vi har ca 18 grader på soverommet og vesla har på seg

pysj med bomullssokker utenpå. Hun ligger oppå et lammeskinn i kurven med en vanlig dyne over seg. Hun sover godt og lenge og har ikke gitt uttrykk for at det er kaldt (skriking).

Vi har vel ca19 grader på soverommet. Gutten vår har på seg en bomullspysjamas og noen ganger bomullshjelm. Han ligger på lammeskinn og er innpakka i helseteppe under dundyne. Han er alltid varm og god, men det hender jo at han er litt kjølig på hendene, så bør vel kanskje ha på votter.

Annonse

Vi har 14-16 grader på soverommet (har alltid det Ka-ping :-D ).

Snuppa har på seg bomullspyjamas med ullsokker utenpå. Hun ligger i vogga si intullet i et tynt tynt stretchteppe fordi hun liker at det er trangt. Så bare under vanlig dyne. Hun ligger i egen seng hele natten og fryser ikke.

Jepp, ka-ping, vi har alltid rundt 18-20 grader på soverommet. Både jeg og samboern synes det er en grei temperatur og ikke for varmt. Jeg får sove hvis det er kaldere også, men klarer bare ikke å stå opp i et for meg iskaldt rom (under 15 grader) å skulle amme lillegutt.

Jeg har på gullet en pjamas med ben på og så ligger han på lammeull med dyne over seg. Har grobagegg eller hva det heter som lyser at sovetemperaturen er optimal for babyen, så det ligger på 19 grader hos oss også. Han er iskald på hendene når jeg tar han opp i senga og ammer ham, men babyer er kalde på hendene, og det betyr ikke at de fryser!

lue votter å alt slikt ?? er ikke det litt veeeel mye? dere vet at en av årsakene forskerne tror at krybbedød kan komme av er at de blir for varme når de sover?? kjærevene...ikke meningen å støte noen altså , men djeezez da. på sykehuset hadde de jo bare body , truse å helseteppe , samt dyne.

På sykehuset var det også myyye varmere enn på soverommene til mange. Det er vel stort sett de som har under 16 grader på soverommet som tar på babyene bomullshjelm og votter, og det synes jeg ikke er for mye når temperaturen er såpass lav i rommet. Vi har sjelden på lue og votter, det kommer an på hvor kaldt det er i soverommet, noe som avhenger av temperaturen ute.

Annonse

Vi har på gutten vår ullbody, pyjamas og bomullslue. Har ullskinn som han ligger på inntullet i helseteppe med en dyne oppå. I en av bøkene vi fikk på sykehuset står det at man kan rulle et hånkle/helseteppe til en pølse og legge som en bue ovenfor hodet til barnet for at det skal bli lunere. Det har vi gjort og det virker som han synes det virker tryggere. Vi liker ha ha det kaldt på soverommet. Men nå når det har vært så sprengkaldt har vi ikke opp vinduet. Vil anslå at det er ca 10-15 grader inne hos oss. At barnet er kald på fingrene gjør ikke noe sa JM til oss. Man kan dra bodyen/pyjamasen litt ut slik at den dekker fingrene litt.

Vi har også bare en bomullspysjamas med hele bein, eller bomullspysjamas uten bein og sokker. Så pakker vi han inn i et helseteppe og legger vanlig dyne over.

Når han ligger i senga vår, har han bare dyne over seg, i tillegg til pysjen.

jeg bruker en bomulls body og en god bomullsbukse med føtter,som ikke er stram + klorevotter.så har hun et koseteppe rundt seg og en dyne som jeg bare legger løst over,jeg pakker henne ikke helt inn. her hos meg er det så varmt at hun trenger ikke mer,hun har fått svette utslett i nakken allerede,så jeg har måtte skru ned varmen i det siste.

og bomulls lua har jeg gitt opp den vrir seg bare bak frem så hun får den,den gale veien og det er jo farlig! hun får jo ikke puste!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...