Gå til innhold

Hvordan skal råmelk se ut?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Prøvde å pumpe meg her i stad,etter råd fra jordmor om at det skulle sette i gang maserier. Men det jeg lurer på er hvordan råmelk skal se ut?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

blankt eller litt gulaktig. Kan også være hvitt.. Litt som skummetmelk

Skrevet

Takk for svar:) Da er jeg normal da.. phuu..

Synes den så så rar ut..

Skrevet

min råmelk så ut som vaniljesaus

Skrevet

Det var liksom som vaniljesaus jeg trodde den skulle se ut,men min så ut som noe helt annet. vannaktig,litt gulaktig og grådig seig.

Skrevet

...kan jeg spørre om hvor lenge du pumpet hvert bryst - og hvor mye som kom ut??

Skrevet

Vet ikke hvordan råmelken ser ut før fødsel. kan være den endrer seg, men jeg pumpte meg mye på sykehuset og da så den ut som vaniljesaus...

Men klemmer jeg nå så kommer det litt gult og litt hvitt"

Skrevet

Jeg pumpet enn halvtime til sammen,fordelt på to stk pupp:)

Kom ikke ut stort,bare så det dekket bunnen på flaska. til den nederste streken på flaska hvis du skjønner.

Skrevet

Ok - takk for svar. Har fått pumpe jeg og - og har grunnet nysgjerrighet testet! Kom ikke mange dråpene her - og det var ikke behagelig! Satser på at det går bedre når "tiden er inne". Har ikke hatt noe mer enn kynnere og mensmurring heller, så det er nok ikke klart enda!

Skrevet

Er nok ikke klart hos meg heller,må nok bare innse det og smøre meg med tålmodighet:) Har du pumpet deg flere ganger eller bare 1?

Skrevet

Har bare prøvd den ene gangen - men om det kan være med på å sette i gang noe gjør jeg det nok igjen om noen dager... Har 9 dager igjen til termin - og skal nok klare å vente til over helgen i alle fall... (kjennes slik i dag...)

Så om du får resultat av dette må du oppdatere!!!

Skrevet

Skal ikke råmelken være til baby, den er jo full av antistoffer og andre ting som babyen trenger i starten. Husk at en ikke alltid får melk med en gang etter fødselen, da trengs råmelken for at babyen skal ha litt å gå på...

Skrevet

Mente til dere som pumper for å se hvordan råmelken ser ut osv.

Håper ingen blir støtt altså, er jo ikke sikkert en tenker på det.

Skrevet

Jeg pumpet meg absolutt ikke for å se hvordan melka skulle se ut.

Som jeg har skrevet i ett annet innlegg her,fikk beskjed av jordmor at jeg kunne pumpe meg for det kunne sette i gang maseriene som jeg har hatt en stund. Fikk også beskjed at så lenge man ikke har født og morkaka fortsatt er på plass,så lager kroppen mer råmelk. Er visst ikke før etter fødsel at den virkelige melka kommer. Fikk også streng beskjed om at råmelka var veldig viktig for babyen,for antistoffene og for at den skulle smøre tarmer og andree viktige ting.

Men når jeg først hadde pumpet meg,lurte jeg bare på hvordan råmelk ser ut. Siden jeg ikke har peil fra før og jeg synes min så så rar ut:)

Skrevet

oppdatering: den siste timen har jeg hatt vonde maserier med 5 min mellomrom,men nå har det dabbet av igjen. 15 min siden sist,så det er nok bare kroppen som lurer meg igjen:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...