Gå til innhold

Noen som har hatt planlagt keisersnitt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg lurte bare paa noe - hva gjoer de med fostervannet naar det er planlagt ks? Tar de det foerst eller under operasjonen?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har både hatt haste keisersnitt og ett planlagt. Kan ikke huske at de tok fostervannet først nei, tok nok det under operasjonen.

Skrevet

Takk for svar - begynte aa lure paa det en dag - for hvis de aapner livmoren saa kommer det jo masse vann ut - blir ikke det litt rart da? Og hvis alt ikke kommer ut - suger de det opp da - for ellers saa blir det jo vaerende der inne... Men men...

Skrevet

Ja, det er litt rart å tenke på.Lå våken jeg og la ikke merke til noe masse vann :) Så vet ikke hvor de gjør av det, men det er sikkert en enkel forklaring.

Skrevet

Heisann!

Har hatt et hasteks og vet at de tok vannet når de gikk inn. Hadde et oppsamlingskar for litt av hvert...

Etter babyen var ute så åpnt de opp og tok ut (ikke helt ut:-)) livmoren og tørket denne. var en underlig følelse. Fikk ikke sett noe, men kunne kjenne hva de gjorde uten at det gjorde vont og de fortalte hele tiden hva de holdt på med:-)

Skrevet

Jeg har hatt planlagt keisersnitt, men siden vannet gikk så altfor tidlig (jeg fikk keisersnitt selv om vannet gikk 3 uker før keisersnitt-datoen) var det ikke mye vann igjen da de gjorde det. Men jeg husker at de fjernet vann ja. Det var verken rart eller ekkelt.

Skrevet

Jeg pgsaa fikk ks etter vannet var gaatt, saa lurte paa hvordan det blir denne gang naar det er planlagt. husker ikk enoe om vann, men du ser jo ikke hva de gjoer.

Skrevet

De tar fostervannet under operasjonen. Suger det ut med en slange. De samler det i en beholder ved siden av operasjonsbordet. Den beholderen kan se ut som den inneholder bare blod på grunn av noe blod som blander seg med fostervannet under operasjonen (vi vet jo alle hvordan litt blod kan se ut som mange liter når det kommer i vann).

Vi ble gjort oppmerksom på dette før keisersnittet slik at mannen min ikke skulle bli helt forskrekket hvis han tilfeldigvis kikket på beholderen:)

Skrevet

Hos meg har dem tatt vannet FØR operasjonen, både ved hastekeisersnittet og ved det planlagte, så det varierer nok fra fødested til fødested

Skrevet

Hos meg tok de også vannet før operasjonen - ut den vanlige veien....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...