Gå til innhold

klyster

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som vet om dette kan være skadelig? Har kjøpt microlax klyster, har forstoppelse, hatt det leeeenge og blir gal. 1 uke til termin. Skal jeg bare holde ut, eller lette litt på trykket?

Vil ikke gjøre noe som kan fremskynde fødsel.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

ops - sorry - spør før jeg leser bruksanvisningen : Kan trygt brukes av gravide og ammende :)

Skrevet

Har du brukt klyster? Kanskje litt seint å svare nå.. Jeg kjøpte dette da jeg var i uke 19, fikk da beskjed av hun på apoteket at jeg trygt kunne bruke det da siden jeg ikke var kommet så langt, for det kunne visst starte fødsel.. Men jeg ringte både lege og jordmor, og de sa at jeg ikke måtte bruke det, veit at det står i pakningen at det er trygt, men de sa at dette måtte være absolutt siste utvei, ville helst at jeg ikke skulle ta dette.. Hvordan det er når man er kommet så lang, veit jeg ikke.. Men virket som om det kunne starte fødselen..

Skrevet

Microlax er nok tryggere sånn sett enn et klyster.

Skrevet

Det var microlax jeg kjøpte på apoteket..

Skrevet

Joda, Jeg brukte den i går... etter jeg så på bruksanvisningen at den trygt kunne brukes....og jeg sitter fortsatt her med stor mage, men føler meg litt lettere..Det var virkelig siste utvei.. Og den var ikke like kraftig som den vi får på sykehuset når vi skal føde..

Skrevet

Virka den med en gang? Sliter med hard mage til tider jeg også... Men har ikke turt å bruke den etter de beskjedene jeg fikk..

Men er vel ikke så farlig når man er kommet så langt, hvis fødselen skulle starte liksom.. Å den skal jo ikke være skadelig på noen andre måter..?

Skrevet

Den virka kjapt - så hold deg på badet - hold igjen så lenge du kan.

Er ikke skadelig for barnet. Grunnen til at man sier at man ikke skal ta klyster er vel at det kan sette igang fødsel... Men, ikke med den lille der - en gang. Det føles bare godt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...