linneha Skrevet 13. februar 2007 #1 Skrevet 13. februar 2007 Noen som har prøvd brystvortestimulering for å få i gang rier og fødsel?? og kan det være skadelig for babyen? har prøvd det selv, men får bare maserier av det.
Hoppetussa 25 og Ylva. Skrevet 13. februar 2007 #2 Skrevet 13. februar 2007 Jeg fikk beskjed av jordmor at for å få igang maseriene jeg har hatt en stund,skulle jeg gå hjem å pumpe meg. Har lånt ei pumpe av ei venninne og prøvde for første gang i dag. Er faktisk nettopp ferdig jeg nå,så jeg får se om det har noe for seg.. håpe håpe.. Synes faktisk det var ganske vondt også jeg,men da får jeg da herdet brystvortene litt. Men jeg vet ikke om effekten skal komme like etter eller en stund etter? Jordmora mi sa det ikke var skadelig for hverken meg eller babyen.
linneha Skrevet 13. februar 2007 Forfatter #3 Skrevet 13. februar 2007 Jeg får maseriene nesten umiddelbart etter stimuleringa, bare minutter etter...har litt løsst å bare kjøre på for å få i gang rier, men vet liksom ikke om jeg tør.
Hoppetussa 25 og Ylva. Skrevet 13. februar 2007 #4 Skrevet 13. februar 2007 Nå er det ca 20 min siden jeg var ferdig,men kjenner ingenting enda. Ikke en maserie engang.. Sukk.. Pumper du deg med pumpe?
linneha Skrevet 13. februar 2007 Forfatter #5 Skrevet 13. februar 2007 Nei, klemmer og vrir på brystvortene, tar litt i så det kjennes godt. Litt pussig aktivitet, men må man så må man
Hoppetussa 25 og Ylva. Skrevet 13. februar 2007 #6 Skrevet 13. februar 2007 Hihi,det er sant. Må man så man:) Har prøvd det også,men fikk ikke til det helt. Gjorde bare vondt..
linneha Skrevet 13. februar 2007 Forfatter #7 Skrevet 13. februar 2007 Behagelig er det ikke, å maseriene som kommer etter er ikke behagelige de heller. Gleder meg til dette er over, og jeg sitter med en baby i armene!
Lilah Skrevet 13. februar 2007 #8 Skrevet 13. februar 2007 Du som pumper deg; Jeg har hørt; (Og bare hørt!) At man ikke skal klemme ut for mye jeg. For da kan man miste råmelka, som er viktig for baby, og heller sette igang melkeproduksjon.. Neon som vet? For jeg vil også gjerne klemme litt om det kan starte noe..
Hoppetussa 25 og Ylva. Skrevet 13. februar 2007 #9 Skrevet 13. februar 2007 Jeg fikk beskjed av jordmor å begynne å pumpe meg for dette kunne gi meg rier istedefor maseriene jeg har hatt en stund. Jeg spurte henne om det ikke var farlig for jeg trodde også man mistet råmelka. Men da sa hun at så lenge man ikke har født og fortsatt har morkaka så lager kroppen mer råmelk. Var visst ikke før etter fødsel at melkeproduksjonen startet. Sa da stoler jeg på den beskjeden:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå