Gå til innhold

Når går egentlig vannet??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei dere.. Et lite muligens teit spørsmål fra en førstegangsfødende. Er jo stadig vekk snakk om dette vannet som går. Jeg lurer på når går vannet??? Kommer veene først, eller går vannet før veene kommer eller er dette individuelt??? Kan jeg risikere å ane fred og ingen fare en dag på butikken, og plutselig står der helt våt mellom beina ?? Leser stadig om mennesker hvis vannet blir tatt på sykehuset, derav spørsmålet !!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hos meg gikk vannet etter at veene begynte. Kjente takvise smerter i magen da det gikk opp for meg at det faktisk var fødselen som var i gang:-) Gikk på do, og på vei ned trappa da gikk vannet..

Skrevet

Jeg vaaknet midt paa natta av at vannet gikk - skjoente det ikke helt, sovnet igjen, og naar jeg stod opp, saa gikk resten av vannet. Jeg fikk aldri rier jeg, saa de maatte sette igang foedselen...

Skrevet

Vannet gikk uten forvarsel... ringte sykehuset og fikk beskjed om å komme, men kunne ta det med ro. Først etter at vi ankom sykehuset (halvannen time etter vannavgang) begynte riene...

Har lest flere fødselshistorier der vannet bare går sånn helt uten videre i en butikk, på besøk ho noen++ så ja, du kan risikere det!!!

Skrevet

Dette er individuelt!

Med min første sildret bare vannet, FØR riene startet....

Med nr to gikk aldri vannet, de måtte ta d da åpningsriene var over, og pressriene skulle begynne....

Noen bare fosser det på...

Spennende :)

Skrevet

Jeg satt og så på tv og skulle ut å hente noe på kjøkkenet da det kom...trodde jeg tissa på meg, så jeg løp på do, men da kom det ikke mer..satt meg forran tv'n og så skjedde det igjen...da begynnte jeg å forstå hva som var i gang:)

Morsom opplevelse:)

Skrevet

Jeg satt også ¨å så på tv da vannet gikk sist. (idol faktisk). Var som en propp ble dratt ut, og det bare fosset ut! Skjønte med en gang hva det var;)

Skrevet

Når jeg fødte førstemann gikk ikke vannet før babyen kom ut. Jordmor stakk hull på fosterhinnen og "tok vannet" som hun sa.

Skrevet

Hei, jeg har født to gutter og begge gangene gikk vannet før jeg fikk rier. Første gangen skjønte jeg ingenting, for jeg hadde nettopp vært på do og tisset og vi skulle på besøk til noen slektninger. Satte meg i bilen og da kjente jeg at jeg ble litt våt i trusen. Når vi kom til slektningene fikk jeg lånt bind, men det hjalp ingenting. Det var bare å ringe sykehuset og ordne med innleggelse. Dette var 14 dager før termin og vi var på juleferie på vestlandet. Den gangen måtte fødselen settes igang, fikk ikke noen skikkelige rier før ut på neste dag. Andre gangen gikk vannet når jeg skulle snu meg rundt i sengen tidlig på morgenen. 16 dager før termin og jeg forstod det med en gang da, ambulansen kom og hentet meg og jeg hadde store mengder med vann. Riene kom først noen timer etterpå og fødselen gikk kjempefint. Du merker det når vannet går, men det er jo bare begynnelsen på noe stort. Mange går ikke vannet på før langt inne i fødselen. Lykke til!

Skrevet

Hos meg gikk vannet midt på natta(heldigvis)Glad jeg var hjemme og i senga for i mitt tilfelle så fossa det ut;o)

Litt spesiell opplevelse..

Men jeg er glad det ikke skjedde på butikken;o)

Riene kom ikke før noen timer senere!

Fikk liksom noen timer på og forbrede meg;o)

Det er veldig individulelt..Og det er mange som ikke opplever at vannet går også,at det blir tatt på sykehuset.

Hos noen kommer det noen få dråper og hos andre så fosser det ut!!

Spennende!!!!

Skrevet

Hos meg gikk det ikke før pressriene begynte. Eg presset og det bare spruta. Lyden var nett som en vannballong som ble kasta i veggen...Sambo syntes det var dødstøft å se på. Heldigvis sto det ingen foran meg da..hehe...

Skrevet

Det varierer, noen ganger kommer veene først, andre ganger går vannet først.

Dersom det starter med vannavgang, kan det komme når som helst!

Jeg håper den ikke går i senga eller i bilen, ser for meg at det blir litt pes å få renset madrassen/bilsetet/sofaen etterpå!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...