Gå til innhold

Fikk styrtblødning hjemme på badet igår!

Anbefalte innlegg

Da jeg skulle løfte opp Selma igår morgens så kom det store koagulerte blodklumper ut fra meg. Jeg kom meg på badet, og blodet bare fosset ut av meg igjen. Fikk lagt Selma på stellebordet, og ringt kjæresten min. Ringte selv ambulanse som kom etter 15 minutter. Jeg var sikker på at jeg kom til å blø ihjel på badegulvet. ble kjørt til Ullevål i hui og hast, og det ble påvist at jeg hadde masse vev fra morkaka igjen i livmora mi. Jeg var på kontroll mandag for ei uke siden pga magesmerter og blødning, men de mente at det var som det skulle. Men de tok feil gitt. Hadde de tatt invendig ultralyd, så hadde de sett at det var morkakevev igjen, og jeg hadde sluppet blodtap på 1,5 liter og to enheter blod i blodoverføring igjen. Etter fødselen så mistet jeg to liter blod, og hadde en veldig dramatisk opplevelse. Så det siste jeg trengte var en liknende opplevelse igjen. Er kjempe nervøs og engstelig hver gang jeg legger meg, står opp mange ganger bare for å kjenne at det ikke fossblør fra meg.. Men nok en gang får jeg tro at ting er iorden med meg.. Lille Selma har det veldig bra, og vokser og trives ihvertfall! Stakkar mannen min som fant meg i en virkelig stor blodpøl på badegulvet... Han er virkelig en kvalitetsmann!!!

Fortsetter under...

Nei de hadde ikke gjort det! Var veldig innstilt på å dra hjem selv også!! Men fy faen førr en jævlig opplevelse!! Så pass på og ta kontakt med sykehuset dersom det er noe som ikke kjennes riktig ut!!!!

Stakkars deg!!

Vet veldig hvordan du har det!! Fødsel nr 2 med meg var veldig dramatisk, mistet 2 l blod, og bel haste operert, og de måtte gjenopplive meg på operasjonsbordet, da kroppen min gikk i sjokk...

*på barsel hadde jeg en kjempe styrt blødning, pga morkake rester, og ble utskrapet igjen..

Videre hadde jeg masse smerter i underliv, og ble utskrapet pga rester 3 ganger til, etter 1, 2 og 3 mnd etter fødsel, så det var jævli!!!

Heldigvis slapp jeg alt det der denne gangen..

men jeg går utifra at du ble utskarpet og fikk invendig ultralyd etterpå? Om ikke, så bør!! du kreve det... Vet at du synes det er ubehagelig, det syntes jeg også det var, så ta kontakt med sykehus om du engster deg, du har all rett til oppfølgig...

Lykke til!!

:)

Godt å høre at det ikke trenger å skje igjen da!! Skal ha oppfølgingssamtale om alt sammen 6 uker etter fødselen! Skal da si at jeg vil ha innvendig ul igjen for å være sikker på at alt er ok!! Vet ikke om de tok inv ul etter utskrapning, men regner med det! Har ikke vondt nå, og blør nesten ingenting!! Takkfor fint svar:-)

Klæm og god natta:-)

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...