Gå til innhold

Blod..mange som har blødd UTEN å ha fått en sa eller ma??? oppmuntringer trengs...


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Har du blødd og så funnet ut at det ikke var noe galt alikevel??

jeg har hadde en ma for 4 år siden og er litt nervøs da jeg kan se spor etter blod nå. er i uke 8 i morgen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

hei. ja. en kan fint blø uten at det er SA. Så mye som 25%av alle vellykkede svangerskap er svangerskap med blødninger!

 

Har selv hatt blødninger i to omganger, en gang blødde jeg ganske mye (eller, fra brun utflod til rennende blod) over en tidsperiode på 5 dager, dette var i uke 6-7

I uke 13-14 hadde jeg blødninger igjen, denne gangen som spor av blod på dopapiret eller i trusa. Dette over 4 dager.

 

Lilletulla i magen min har det helt fint, antagelig var det grunnet stress, eller bare såre slimhinner. (vanlig å blø lett, særlig i 1.tri!) Nå er jeg allerede i 22. uke og fikk se en nydelig jente på UL for en uke siden!!

 

Uansett skal man alltid ringe og forhøre seg med legen sin ved blødninger. De sier du skal ta det helt med ro, og ringe legen. De vil i første omgang klemme på magen din for å utelukket at noe galt har skjedd, men siden du har hatt en MA tidligere, er det også godt mulig at du vil få henvisning til innvendig UL for å se om hjertet slår/at embryo er i livmor og ikke utenfor osv.

 

Det du kan gjøre er å spørre deg selv om du har gjort noe som kan ha trigget en blødning de siste tre dagene (blodet kan være gammelt, ser du!)

feks;

-hatt sex (ikke farlig, bare lett å blø fra slimhinner)

-stresset/trent

-sovet lite

-falt

 

eller lignende, som kan gi en spontanblødning. Dette vil i tilfelle ikke være til skade for fosteret, men kan forklare hvorfor du opplever en blødning:)

 

Lykke til:)

 

 

Det er ALT for tidlig å høre hjertelyden

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...