Gå til innhold

April: Noen april barn som har begynnt å våkne om natta??

Kristin*

Anbefalte innlegg

Det har nemlig Marius begynnt med. Han som har sovet over siden han var noen mnd. gammel...

Han våkner, og hyler og gråter, vi går inn å prøver å roe han, og han sovner.

Men etter en liten stund er det på`n igjen.

Noen som har det likedan? Jeg lurer sånn på hvorfor han våkner, og er det noe vi kan gjøre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kan vel si at snuppa her aldri slutta med å våkne om natta... Det er ytterst sjelden at det går en hel natt uten at snuppa er våken.. Og som regel får hun komme inn i vår seng, for jeg orker ikke 2-3 timer med hyl og skrik på nattestid.. Skulle ønske jeg visste hva vi skulle gjøre for å få det til å gå over, men akk.. Vi må nok bare ta tiden til hjelp..

Så det var vel vår trøst...-en mager sådan.. :s HÅper dere er heldigere enn oss, og at det går over av seg selv..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På dette feltet kan ikke vi klage. Når Lille er frisk våkner han sjelden av seg selv mellom 19 og 07. deilig. Vi har noen venner med jevngammel sønn. Han har beynt å våkne mye om natten. De spurte på helsestasjonen om dette og fikk til svar at det ofte hang sammen med at de drømmer mer og voldsommere i denne alderen....Vet ikke om de fikk noen konkrete råd. Har du kikket noe i bøkene til han Stein Erik Ulvsund? Der synes jeg det står mye fornuftig. Ellers så kan kanskje Expat noe om det? Hun vet mye :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg syns Hanne er flink til å høre på det eg sier til henne nå.

Vålner hun og er skikkelig grinete så får hu komme på armen men eg snakker til henne ( noe som eg ellers ikke gjør om hun bare er våken om natten)

- vil du ha kos av mamma? og hun svarer ja og så får hun kos noen minutter.

- skal me sove igjen? som regel så svarer hun ja (om ikke).....

- bamsen ligger å venter på deg i sengen, skal du sove sammen med han? Og ja det vil hu.

Men har hu en natt der hu bare er trassig og ikke vil noen ting så forklarer eg at nå må hun sove og at mamma legger deg i sengen nå. Og som regel så slutter hun da å gråte når eg går ut av rommet.

Det var ikke slik dei første gangene, men det er slik nå etter mange gang netter med gråt og lite søvn.

Vet ikke om dette hjelper - men slik har me gjort det her en stund om hun våkner på natten og egentlig ikke vil sove. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja vi har hatt det. Men tror det har sin forbindelse med alle øre problemene snuppa har hatt. Og etter at hun fikk dren ble det bare værre... men da fortalte legen at noen små barn kan få store problemer med søvnen etter å ha vært i narkose. Hun nektet totalt å sove på dagen og natta, ble helt hysterisk. Men nå er det myyye bedre. Nå kan hun faktisk sove til 8-8.30 noe som er rekord her i huset:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Visse dager kan hun våkne mitt på natten opp til flere ganger og hun HYL skriker. Vi har kommet frem til att det kan være mareritt. For hun legger seg ned og sovner med en gang noen kommer inn til henne.

Hun har altid sovet rundt siden hun var bare noen uker gammel faktisk, så i begynnelsen var dette ikke noe morsomt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 uker senere...

Nå har dette problemet løst seg. Tror rett og slett han var litt mørkredd.

For nå har vi begynnt å ha ett lys på inne på rommet hans, og nå våkner han ikke om natta mere ( Mulig han er litt våken, men da sovner han bare igjen, uten hyl og spetakkel )

:-)

Kan det være tilfelle at de er mørkredd i en alder av 2 år?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Off, ja det der har vi vært igjennom..

Mathias Emil begynte plutselig å våkne flere ganger om natten.... I begynnelsen tok jeg han opp i armene mine fordi jeg trodde han hadde vondt eller var redd. Etter en stund tenkte vi det var breling. Men så fant vi ut at han sikkert var redd, så en periode holdt vi han i hånden til han sovnet igjen. Vi innkvarterte oss med dyne og pute på gulvet for å få sove litt selv også. Nyttet ikke å gå ut før han sov som en stein.

Så gikk det litt over tror jeg (husker ikke fra tolv til middag), men så ble han syk. Når han ble frisk våknet han i fem tiden hver morgen. Da lot vi han skrike litt, gikk inn et par ganger med noen minutters mellomrom. Når han så at det ikke nyttet ropte han etter tutten, så gikk vi å ga han den. Så sovnet han igjen og sov litt til.

Siste uken har han sovet til 0600 som er bra for å være han. Så nå er det over.

Kan jo hende han er redd, har hørt andre som har måttet holde hånden i en periode i ett-to års alderen.

Du kjenner han best, gjør det du føler er rett. Det er nok bare en fase. Gi han det han trenger mener jeg.

Mathias Emil var forresten veldig klengete med oss på dagtid også den perioden da vi måtte holde han i hånden.

Lykke til hvertfall:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leste ikke helt ned før etter jeg skrev innlegget mitt. Men så bra det ordnet seg da.

Tror de kan være mørkeredd i den alderen ja. Mathias Emil blir redd hvis jeg slår av lyset før han har gått ut av rommet og han går ikke inn på stun før jeg har slått på lys.

Mulig han våkner av å ha drømt nå og, men finner trygghet i å kunne se kjente ting rundt seg.

(vi prøvde også å ha lys på, det hjalp ikke)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...