veronica<3 Skrevet 13. februar 2007 #1 Skrevet 13. februar 2007 Ville bare fortelle min historie kort for alle dere som prøver.. Da jeg traff samboeren min i 2001 begynnte jeg på p piller, gikk på di i ca ett år. Måtte slutte da jeg ikke tålte disse hormonene, hadde lagt på meg 30 kilo på ett år... Jeg har alltid vert veldig surrete av meg, så jeg fikk aldri hentet ny prev. Så plutselig etter ett år uten prev, slo det meg at det var merkelig jeg ikke var blitt gravid... jeg tok opp dette med sambo, og vi ble enige om å prøve en stund til, ett til år gikk og ingenting skjedde..... Plutselig kjennte jeg at jeg ble besatt av tanken på at vi kanskje aldri kunne få barn, jeg hadde mareritt etter mareritt om nettene, begynte å tenke på dette konstant... Vi tok oss en tur på helsestasjonen der vi tidligere hadde fått prev, og forklarte at vi var gått to år uten noe, og ingenting var hendt.. Og vi ville se om det var noe galt med en av oss, men der mente de at vi var for unge til å utredes for sånt. Så vi dro hjem og fortsatte og fortsatte uten resultat... Jeg følte jeg begynnte å få alvorlige problemer og tankene nermest spiste meg innenifra.... Men så.... Sommeren 2006 skjedde det... Vi skulle på ferie, og være borte i 5 uker, og vi lovet hverandre å ikke tenke på noe som var trist imens vi var borte. Vi hadde så mye å gjøre, og så utrolig mye gøy, at tankene mine flyttet seg litt bort ifra barnløsheten... Den eneste kvelden jeg husker jeg tenkte på det var helt i begynnelsen, da jeg sto utpå balkongen og så utover hele byen, og da for første gang, ba jeg en stille bønn, i mørket, og tenkte at hvis det finnes noe, så hjelp oss... Fjerde ferieuka ble jeg dårlig å lå over toalettet, fikk kravlet meg ned på apoteket for å få en form for medisin. Damen bak disken så på meg og spurte: du skal ikke heller ha en graviditetstest? Jeg kjøte medisinene, og fikk tatt med meg en test og... jeg lot testen ligge på badet ett par dager,orket ikke ennå en skuffelse... Tok den til slutt, og da jeg så på den spruuutet tårene for fullt!!!! Klarte ikke å få ut ett ord, så kom sambo min og så resultatet han og... han løp til apoteket og kjøpte to til, og alle tre var positive:) Nå har jeg en liten guttebaby inni magen.. Tror veldig ofte at det er lurt å legge fra seg tankene innimellom, selv om det nesten er helt umulig... Ønsker dere alle lykke til.. Jeg vet hva dere føler, jeg har kjennt på det selv... klem.
Solstråle + 3 :) Skrevet 13. februar 2007 #2 Skrevet 13. februar 2007 Oj,dete var en utsolig fin historie,sitter med tårer i øynene Tusen takk for at du ville dele den med oss Og lykke til
Alvilde<3 Skrevet 13. februar 2007 #3 Skrevet 13. februar 2007 Takk for fin historie! Det er trøstende ord for de som har prøvd lenge. Selv har jeg bare vært prøver i 6 måneder, vært gravid 1 gang, men mistet for 6 uker siden i 13. uke. Må bare spørre, og det er ikke for å være frekk altså. Forstå meg riktig ; ) Prøvde dere å få barn når dere var 15 år dere da? Siden du er født i 1988. Det var jo veldig ungt. Men det er vel sånn at når en tror en ikke kan få barn, så begynner en ikke akkurat på prevensjon og blir prøver når en er 30 år og da kanskje prøve noen år før prøverør osv. Ønsker deg lykke til med guttene dine : )
veronica<3 Skrevet 14. februar 2007 Forfatter #4 Skrevet 14. februar 2007 Hehe..... er ikke født i 88, men vet ikke hvordan jeg redigerer person opplysningene... Så ikke før etterpå at jeg hadde satt på feil:)
Gjest Skrevet 14. februar 2007 #5 Skrevet 14. februar 2007 tusen takk for at du delte denne historien med oss, gir oss andre håp også! :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå