Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei Leontine!

Forstår akkurat det du sier der, min gyn. mente også det at det var bare å ro ned så gikk det sikkert. Det er jo det som er problemet, man klarer ikke å roe seg i en slik situasjon. Det eneste man ønsker er å få et barn til. Det er det eneste man tenker på. Man studerer mnd. slik at man ikke legger noen planer rundt EL, og hvis man er så heldig at man blir gravid så kan man jo ikke dra dit eller gjøre det f.eks bestille ferie til syden.( Har en vennine som hadde en SA i syden og hun følte at hun ikke fikk noe hjelp der nede) derfor litt angst for å reise. Men nok er nok for oss, vi har nå bestilt time på Volvat- Vi må nå ha hjelp, i hvertfall jeg. Dette går på helsaløs snart og det det går veldig utover familie livet, når Tante rød kommer og når det er EL. Så lenge vi har et barne fra før, har vi ingen sjangs i det offentlige. Vi kommer aldri til å få diagnosen Infertil. Mitt råd til deg er be om å få pergotimetabl + blodprøver rundt eggløsning slik at du kan se når du har EL.. Jeg ble gravid med første runde med pergotime siste ( 2003), men ikke nå har tatt 4 kurer. Ble om henvisning til Sæd-prøve.Bytt gyn. hvis du ikke blir hørt.

Det gjorde jeg. Lykke til

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/8214867-leontine/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei hei Trine!

Kjenner at jeg blir så provosert når legene ber meg om å ta det med ro, og at ting kommer til å ordne seg. Sist gang jeg var hos gyn bad jeg om å få respeter på Albyl-e og Crinone i tilfelle jeg skulle bli gravid, men dette mente han ikke var nødvendig. Argumentet hans var det dersom jeg fikk det denne gangen, ville jeg også få det neste gang hvis jeg skulle bli gravid, uten at det var nødvendig. Jeg ble så provosert! Selvfølgelig skjønner jeg at statestikken sier nesten gang skal alt gå bra (vet ikke om du fikk det med deg, men jeg har mistet to ganger i fjor vår), men jeg skal leve med dette og jeg skal takle følelsene som kommer med dette. Og nå kjenner jeg at jeg holder på å gå på veggen. Teste for EL, så holde på som noen tullinger for å få det til å klaffe, og så vente og vente og vente på om tanta kommer eller ikke. Og hver gang den kommer, er det en enorm nedtur.

Jeg har nå fått ny time hos gyn om to uker, og skal da høre hva han sier. Det som er så rart denne gangen er at jeg de to siste månedene har hatt en svak pos graviditetstest en uke etter EL, med kjempe ømme pupper. Har aldri hatt det som PMS tegn før. Begynner å lure på om jeg kanskje er gravid, men så skjer det noe som gjør at det ikke blir en fullverdig graviditet. Begge de to andre gangene jeg har vært gravid, har jeg hatt ingen svangerskapstegn. Så jeg begynner å lure på om det er noe hormonellt. Men å få oppfølging på det er ikke lett...

Synes så mange sier at siden vi allerede har et barn, så bør vi være glade for det og slå oss til ro. Ting ordner seg sikkert. Det gikk jo bra første gangen. Men det som er så frustrerende er at ting var normalt, og nå er de ikke det. Så hva er det som har skjedd? Føler ikke vi blir tatt på alvor, og at vi nesten må skrike oss til å bli tatt på alvor.

Får se hva gyn sier og om de tar oss på alvor denne gangen. Hvis ikke tror jeg at jeg kommer til å finne en som gjør det, uansett om jeg må reise langt for å finne en...

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/8214867-leontine/#findComment-8218048
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...