Gå til innhold

Flytte igjen?? Hva bør vi gjøre..? (Samme som skravle+2 tri.)


Caelyn

Anbefalte innlegg

Jeg og kjæresten flyttet inn i felles leilighet (65kvm sokkel) 1. februar 07. Vi har etter kort tid oppdaget at vi egentlig ikke trives skikkelig her, det blir ikke varmt i leiligheten, det trekker fra alle hjørner og kanter og er ufattelig lytt!!

 

Vi oppdaget ikke dette da vi kikket siden leil var ubebodd (dermed kald) og huseier var nede sammen med oss (ingen lyder). Nå så kan vi nærmest HØRE huseiers samtaler gjennom taket, det er noe delt strømkurser som fører til at sikringen går på soverom og bad hos oss. Og sikringsskapet er i eiers del av huset. Vi har felles varmtvannsbereder (veldig stor), men allikevel er det ALDRI ordentlig varmt vann etter kl 12 på dagen. Hvordan alt det vannet blir borte vet ikke jeg.

 

Jeg merker jeg blir stresset, sur, urolig og lei meg.. Jeg føler meg ikke hjemme her og synes det er alt for mange småting som ikke stemmer eller er riktig. Samboer er enig, men ikke merket det på samme måte siden han jobber mye, jeg er hjemmeværende og vil helst ut av huset når jeg er her på dagen :S

 

Er enda mer enn forklart her, men synes det er langt nok.. Hva synes dere? Burde vi si opp selv etter så kort tid? Jeg er tre måneder på vei med termin 5. september. Vi har 3 mnd oppsigelse på leiligheten, dvs at vi er fri 1. juni om vi sier opp nå..

 

Lurer på om det vil bedre seg, men magefølelsen sier sitt, jeg ønsker ikke ta med et nyfødt barn til denne leiligheten. Jeg vil trives, ha vårt eeeget sted (føler huseier styrer livet vårt nå) og være en familie.

 

Beklager langt innlegg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei. Jeg skjønner deg kjempegodt.

Jeg er i nesten samme situasjon. Jeg leier et hus som er totalt uholbart å ha barn i, og så eier jeg en annen rønne(kjøpte rimelig av en død tante) som heller duger for en familie ( muggsopp o.l.) vi må flytte ,men har ikke råd så lenge vi eier den rønna. Vi har bestemt oss for å selge og finne en BRA plass å bo. Man må bare gjøre det som er best for en selv. Det synes jeg dere også bør. Den irritasjonen du nå føler vil bare bli verre og verre , så får dere nattevåke med baby, og så går forholdet deres til dundas. Man må forstå sitt eget beste, og i dette tilfeller er det nok å bare la selve "nesting"-instinktet slå til for fullt. Det er slitsomt å flytte, men det er nok verdt det. Det er myyye verre å flytte om dere gjør det etter babyen er kommet. Dere har jo en god grunn, og da kan dere jo bare forklare det til huseier med at dere skal ha baby og da ønsker en større leilighet. Enkelt og greit.... Lykke til!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Riga+hippiesnulla & piratspira

Flytt!:-)

 

Jeg vurderer å flytte, men må diskutere det litt mer med sambo, for han vil bo sentralt, og det er vanskelig å finne steder som er store nok i Oslo sentrum. Må nok overtale ham til å flytte litt lenger utenfor bykjernen, og vi kommer nok ikke til å finne noe som har så svær balkong som her.

 

Liker ikke naboene (de liker ikke oss heller), det er lytt, og jeg tror heisen er for liten til en søskenvogn. Har lyst til å kjøpe noe eget for jeg orker ikke huseiere, og nå får jo sambo seg ordentlig jobb, så da får vi kanskje lån også!:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"og så eier jeg en annen rønne(kjøpte rimelig av en død tante) " det var utrolig morsomt!! hehehehehehehehe....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...