Gå til innhold

informere arbeidsgiver?

Anbefalte innlegg

Hei! Skal begynne å spraye nå på lørdag. Lurer på om det er vanlig å informere arbeidsgiver om hva man skal igjennom? Føler jo egentlig at dette er en privatsak. Jeg jobber i et sykehus og jobben er nokså krevende, og dersom jeg vil få masse bivirkninger er det kanskje greit å få litt forståelse fra sjefen?

Erfaringer med dette,noen???

Nervøs jeg nå ja...4dager igjen :-)

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/8214287-informere-arbeidsgiver/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg valgte å være åpen da uttaket nærmet seg. Så lenge jeg "bare" sprøyet/satte sprøyter sa jeg ikke noe, men da jeg skull på første UL fortalte jeg hvorfor.

Sånn er det nå også. Skal på UL torsdag og har ikke sagt noe til sjefen enda - må vel si det i morgen... Ikke veldig gøy (får alltid litt klump i halsen), men synes det like vel er bedre at han vet enn å måtte spille skuespill.

Lykke til!

:-)

Jeg tenker også mye rundt akkuat dette. Jeg er foreløbig på spray og har ikke sagt noe enda, men har tenkt å forberede meg på en samtale når det nærmer seg. Vet bare ikke helt hva jeg skal si og hvordan jeg skal si det?

Hva gjorde du, Snøfilla? Sa du rett ut at dere var i gang med prøverør?

Hei Linnen

Jeg har fortalt det til min sjef, og en av de andre kollegaene mine. Vi jobber på samme prosjekt, så da synes jeg det var greit. De andre kollegaene mine vet ingenting. Jeg reiser litt i jobben til vanlig, så det er ikke så mange som reagerer om jeg er borte en dag eller flere!

Det er veldig individuelt om man forteller det eller ikke, og det er noe den enkelte må avgjøre selv. Det er ingen som kan kreve å få vite noe.

Lykke til!

Hei :)

Jeg har valgt å holde dette for meg selv,og ordner opp slik at jeg avspaserer og tar litt ferie i denne sammenhengen.Dette funker best for meg,og på den måten føler jeg at det ikke blir brukt i mot meg på noen måte....

Tusen takk alle sammen :-)

Jeg tror nå at jeg kommer til å fortelle sjefen min om dette når jeg skal til ultralyd. Arbeider en del med blandt annet cytostatika, og da må jeg jo uansett fortelle om et eventuellt svangerskap tidlig i prosessen!

Takk jenter, dere kommer allet il å være en god støtte for meg fremover!

Klem fra meg, som nå er på nattevakt :-)

Annonse

Skulle ønske jeg også kunne gjort som du vilsågjerne....men i min jobbsituasjon er det flere å ta hensyn til og ikke så lett å få det til.

Men jeg mener jeg har lest at man blir sykemeldt fra den dagen man tar ut til og med den dagen man setter inn?

Mine kolleger har ikke krav på å vite hvorfor jeg er sykemeldt, men jeg føler litt at jeg må fortelle min personalleder.

Samtalen vi skal på 27. sier jeg bare at jeg skal til en undersøkelse på sykehuset.....det er kl. 09 om morgenen, så jeg skal på jobb etterpå.

Det er ikke lett dette altså.....de som får det til på egenhånd trenger ikke å si noe før magen syns..urettferdig.

Unnkyld- blir bare litt frustrert innimellom ( sikkert bivirkninger, tror du ikke...he he)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...