Anonym bruker Skrevet 13. februar 2007 #1 Skrevet 13. februar 2007 Noen som vet? Hvordan blir det gjordt?
Gjest Skrevet 13. februar 2007 #2 Skrevet 13. februar 2007 eh... hvordan gjøres dette? Hva ER det egentlig??
Vibeke28(fått to jenter) Skrevet 13. februar 2007 #3 Skrevet 13. februar 2007 Det bør vel gå an å gjøre det selv.. men om det er noe lurt er noe heeelt annet. Husk at jordmødre og leger vet litt mer om sånt enn hva vi gjør. Kanskje greit å sjekke om man fysisk kan det også? Jeg har ikke så peiling.. men må man ikke være moden for å bli strippet? Som jeg har skjønt så tar de to fingre inni der og røsker litt rundt .. Var vanskelig å forklare den der gitt........
Vibeke28(fått to jenter) Skrevet 13. februar 2007 #4 Skrevet 13. februar 2007 De tøyer på åpningen leste jeg lenger ned her... AU!
(¯`°•.¸ 2barnsmamma(¯`°•.¸ Skrevet 13. februar 2007 #5 Skrevet 13. februar 2007 ...Tror dette er for faglærte... og det er sikkert greit å kunne SE hva som gjøres...
Lilah Skrevet 13. februar 2007 #6 Skrevet 13. februar 2007 Tror ikke dere villle fått det til! Jeg kommer iallefall ikke særlig langt inn..
Gjest Skrevet 13. februar 2007 #7 Skrevet 13. februar 2007 tror ikke jeg regner mannen min som faglært her heller, faktisk...
lettereforvirra Skrevet 13. februar 2007 #8 Skrevet 13. februar 2007 høres ikke spes lurt ut. Kan ikke dere heller spørre jordmor om å gjøre det da? Vet jo aldri?
mayaya Skrevet 13. februar 2007 #9 Skrevet 13. februar 2007 Tror ikke man bør gjøre det selv.. Man skal vel ikke gjøre det om man ikke er moden, heller..
Anonym bruker Skrevet 13. februar 2007 #10 Skrevet 13. februar 2007 Ikke gjør det selv, overlat det til jordmor.
selma07 og engel Skrevet 13. februar 2007 #11 Skrevet 13. februar 2007 Etter å ha styrtblødd to ganger etter fødselen, så vil jeg anbefale dere å la alt slik gjøres av fagfolk... Det er ikke morsomt når man mister kontrollen på egen kropp, så ikke pill oppi der! Det er mange ting som kan skje.... Det er ikke verdt det! Babyen kommer når den skal!!
Silker Skrevet 13. februar 2007 #12 Skrevet 13. februar 2007 Blir litt skremt når jeg leser sånne spm jeg... Tror IKKE det er noe man bør drive med selv asså! Ja, man blir lei på slutten, men ikke gjør noe som kan være skadelig for deg eller baby`n! Spør heller jm eller lege pent om de kan hjelpe
mittlillebøllefrø&bøllefrøkna Skrevet 13. februar 2007 #13 Skrevet 13. februar 2007 Hvorfor gjør man dette da?? For å stimulere til at ungen ska komme ut eller?
PlinkiPlonk Skrevet 13. februar 2007 #14 Skrevet 13. februar 2007 JM gjorde det på meg...hun hadde fingrene laaang inni, å presset og vred. Det var så j***** vondt, så jeg hadde aldri klart det selv. Ingen andre heller får lov til det, uasett om de er lege eller JM. Grøss...
Frk. Vable Skrevet 13. februar 2007 #15 Skrevet 13. februar 2007 Nei, hvorfor fremprovosere ting?? Alle vet hvor lenge man skal gå gravid og ting skjer når det skal!! Det kommer jo ikke som noen overraskelse på noen, vel?? Og om det ikke skjer av seg selv, så setter faglærte folk fødselen igang. Kan ikke kroppen bare få ordne opp selv istedet for å drikke alt mulig rart, sitte å fryse beina av seg i isvann o.l? Syns at sex må være det beste hjelpemiddelet for å sette ting igang, det har jo folk uansett og er man ikke klar, så skjer det ingenting!!
Har en av hver-full stopp nå=) Skrevet 13. februar 2007 #17 Skrevet 13. februar 2007 Okey - nå må jeg bare blåse ut av meg litt.. Er IKKE for at folk tafser oppi der,gjør det ikke selv men hva andre gjør driter jeg i å det synes jeg alle andre og skal.. Å ja i mitt hodet skal et svangerskap vare frem til termin...Dere som aldri har vært på overtid vet heller ikke hvordan det er.. Så at jeg som blandt annet som nå går 6 dagen på overtid prøver alt jeg kan for å fåmfort gang på ting blir litt små provosert på de som hele tiden skal fortelle at babyen kommer når den kommer er ikke noe rart.. Jeg vet at babyen kommer når den kommer men hva er galt med og prøve og hjelpe til????
♥Dumle♥ har tre søte små♥ Skrevet 13. februar 2007 #18 Skrevet 13. februar 2007 Enig med deg,når en er på overtid men ikke før..
PlinkiPlonk Skrevet 13. februar 2007 #19 Skrevet 13. februar 2007 Til opplysning var jeg 16 dager på overtid, så vet meget godt hvordan det er.
Silker Skrevet 14. februar 2007 #20 Skrevet 14. februar 2007 Jeg skjønner veeeldig godt at man blir lei, det er ikke det! Prøver gjerne med kanel, isvann, sex, vindusvask, turer.... you name it,I`ll do it! Men spm her var å strippe seg selv, og det tror jeg kan være direkte farlig. Legen min ville gjøre det på meg om jeg var klar, men var ikke moden nok. Han mente det da ville gjøre mer skade enn godt (masse ubehagelige maserier som bare forlenget det hele.) Spm. her var jo om å strippe seg selv, og da syuns jeg det må være lov å råde folk til å la være fremfor å "drite i hva andre gjør" som det står over her... Det er ikke ment som dømming av noen fra min side, bare heller hjelp utifra det jeg vet...
Frk. Vable Skrevet 14. februar 2007 #21 Skrevet 14. februar 2007 Jeg vet godt hvordan det er å gå på overtid!! Gikk 14 dager over med min første og det endte med igangsetting! Og jeg var LEI!! Møkkalei! Men syns fremdeles ikke noe om å drikke lakserolje, strippe seg selv og alt det andre som gjør at man kan få en mye lengre fødsel, som noen sa lengre nede i tråden her. Det er jo ingen som anbefaler å f.eks. drikke denne lakseroljen, da det kan resultere i mye vondere rier uten opphold, styrtfødsel osv. Tror heller ikke stripping av seg selv gjør ting så mye bedre, tror det kan være farlig! Men som sagt, sex og kanel og alt det andre man gjør til dagen mener jeg ikke kan skade. Det vil ikke skje noe hvis man ikke er klar likevel. Og til info, 6 dager på overtid er ingenting mot 14, så jeg vet godt hva du snakker om, tror likevel på at kroppen ordner opp selv når det er klart for det! Og hvis ikke det skjer av seg selv, så finnes det jo leger, JM osv. som tar seg av saken på en ordentlig måte.
høygravid Skrevet 14. februar 2007 #22 Skrevet 14. februar 2007 ikke gjør det selv, få jm til å gjøre det. Hun vil nok vurdere om hun vil gjøre det på deg eller ikke. Jeg spurte om å bli strippet på forrige kontroll, men fikk ikke det, selv om jeg går med opning. Stol på jm, hun vet hva som er best. Ungen kommer jo til å bli født uansett. er utåmodig jeg oxo
Anonym bruker Skrevet 14. februar 2007 #23 Skrevet 14. februar 2007 Hva som er galt med å strippe seg selv? Tuller du?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå