Gå til innhold

Er det bekkenløsning? Hvordan går jeg fram da?

Anbefalte innlegg

Jeg er i 12. uke nå, og førstegangsgravid. For to og en halv uke siden falt jeg på isen og fikk veldig vondt litt nedenfor korsryggen (mellom ryggen og rumpa). Jeg ble mye bedre i løpet av dagen, og enda bedre neste dag. Men så har det liksom ikke blitt særlig bedre. Det er vondt når jeg bøyer meg forover eller særlig ned mot gulvet. Jeg kjenner ikke noe når jeg sitter i godstolen, og sover godt om natta. Men når jeg går et stykke utendørs (ikke bare her inne i huset) blir det vondt, særlig etterpå. Jeg skulle nå trikken for et par dager siden, hadde ikke sjanse om å greie å småløpe de siste ti meter (men rakk trikken likevel :)

Da jeg var på første kontroll hos jordmor, sa hun at der jeg hadde vondt, var akkurat der bekken-vondt er.

Bør jeg gå til lege, kiropraktor, fysioterapaut eller andre? Kan legen gi meg henvisning slik at jeg får rimeligere behandling?

Det er ikke så fryktelig vondt, men jeg er redd det skal bli verre om ikke gjør noe med det. Trodde jeg bare var forslått etter fallet, men det er jo gått en tid nå...

Fortsetter under...

gå til legen og få henvisning til fysioterapi. selv går jeg til fysioterapi as på majorstua, og de er flinke. ikke gå i trapper og sitt alltid når du skal ta på deg sokker, sko, bukse osv. det kan forebygge! jeg har slitt med dette i flere uker..viktig å få raskt hjelp!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...