Gå til innhold

Fri i forbindelse med barnehageoppstart?


-carina-

Anbefalte innlegg

Er det noen som vet om vi har krav på fri (med lønn?) i forbindelse med barnehageoppstart?

Hvor mange dager har vi eventuelt krav på?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

vanlig innkjøring pleier å vare i tre dager. Mener man kan få fri de dagen,men usikker på det med lønn :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel litt opp til arbeidsgiver hva som blir gitt. På Ullevål univ. sykehus KAN det gis velferdspermisjon for tilvenning av barn i barnehage. Velferdspermisjon er ikke lovhjemlet som f.eks. rett til fri for amming. Så man har dessverre ikke krav på noe som helst, men man kan søke, og da gis det på Ullevål inntil 3 dager med lønn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for svaret! Jeg mener å ha hørt at det er noen på jobben som får fri med lønn... Tror sjefen går litt etter tryne-faktor, men jeg har heldigvis et greit forhold til ham. Sitter og skal skrive søknad nå, tenkte å søke om to dager. Men om jeg har mulighet for tre, så søker jeg like godt om tre. Det verste han kan si er jo nei... :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har delt de dagene med pappaen, jeg, for det har faktisk vært enklere for han å gå fra barnet enn for meg... Sist hadde jeg en dag, og han to (men jeg betaler ikke meg selv for å ha tilvenning for barn i barnehagen, da, og ingen andre heller - hehe!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men siden jeg og pappaen har forskjellige arbeidsgivere tenkte jeg kanskje at vi fikk noen dager hver oss... Så tenkte jeg å ta de første dagene og så kan far ta de siste... Om jeg får turnusen jeg vil ha så skal jeg bare ha to dagvakter de første tre barnehage-ukene til Karsten uansett. Og da kan far ha hjemmekontor/reise sent på jobb, så han får trolig en myk start! :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...