Anonym bruker Skrevet 13. februar 2007 #1 Skrevet 13. februar 2007 Noen som vet om det kan være skadelig på babyen å dra til tannlegen?Er i uke 22. Har hørt noe om at det ikke er bra, men hva galt kan skje egentlig?
MomInUSA Skrevet 13. februar 2007 #2 Skrevet 13. februar 2007 Det er ikke farlig - og faktisk annbefalt aa gaa til tannlege - fordi daarlig tannhygiene kan foere til for tidlig foedsel, lav foedselsvekt, eller kan foraarsake at fostervannet gaar for tidlig. Men - du MAA fortelle dem at du er gravid og de vil ta de forbehold de trenger. De proever aa unngaa roentgen (eller dekke deg til om de maa) etc. Jeg vet ikke om du kan ha bedoevelse om du tenger det. Tannlegen boer vite saannt.
o7baby Skrevet 13. februar 2007 #3 Skrevet 13. februar 2007 Jeg har vært hos tannlegen 3 ganger i løpet av dette svangerskapet, og må nok gå 3 ganger til. Har tatt røntgen hver gang, uten "beskyttelse" av magen. Jeg går til spesialist og han sier at strålene vi blir utsatt for ute på gata, er farligere enn de han bruker. Grunnen til at jeg går så mye, er at jeg har fått en betennelse, i en kanal, langt nede i tannkjøttet. Det er mye jobb med å få renset bort alt. Jeg var veldig usikker på om jeg skulle vente med behandlingen til jeg var ferdig med graviditeten, men det er ikke bra for barnet at jeg går rundt med bettenelse heller. Det kunne endt med at jeg hadde måtte gått på en heftig pencillinkur, og jeg måtte ha tatt behandlingen uansett. Gå til tannlegen du, det er mye mindre farlig enn man tror. Jeg er ikke nervøs lenger iallefall, etter å ha snakket med tannlegen om det!
Gjest Skrevet 13. februar 2007 #4 Skrevet 13. februar 2007 Du bør gå minst en gang til tanlegen i løpet av sv.skapet. Hormonene kan gjøre mye rart med kroppen vår, og tennene er spesielt utsatt. Mange som får hull, eller mister plomber mens de går gravide. Jeg er skeptisk til røntgen, men tannlegen kan sjekke uten, og pusse over. Ta deg en tur til tannlegen nå du.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå