Gå til innhold

Jeg er syk og har ekstra lite melk:/


Hanne og jentungen

Anbefalte innlegg

Jeg har hatt feber og vondt i hodet i to dager nå og melkeproduksjonen som var laber i utgangspunktet er nå på sitt laveste. Har pumpet meg to ganger og fått tilsammen labre 60 ml. Dagen før jeg ble dårlig pumpa jeg 75 bare på den ene.

 

Jeg håper inderlig det er sykdommen som hemmer melka og at jeg ikke holder på å miste den:/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er helt garantert fordi du ikke er iform. Prøv å slapp av og ikke tenk på det. Drikk masse vann og gjerne litt lettøl eller vørterøl. Produksjonen tar seg garantert opp igjen! Legg til babyen så ofte som mulig:-) Jeg gikk gjennom det samme i forrige uke. Nå er melkemengden på topp igjen:-) Lykke til

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan jo drikke vanlig øl også, men da kan du jo ikke drikke så mye:-) Det er bare et gamelt kjerringråd jeg har lært av mamma. Det funket kjempe bra for meg. Problemet var bare at jeg ikke liker øl. Jeg er derimot veldig glad i rødvin:-) Men lettølen glei ned og jeg våknet med skikkelig melkespreng dagen etter

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det skal jeg teste nu:)) (Sliter generelt endel med lite melk. Hadde jo vært stas om dette funket)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Produksjonen komme seg nok når du blir frisk. Eg hadde influensa i forrige uke og måtte gi vesla tillegg. Det e lurt å pumpe seg sjøl om det e frustrerande når det komme så lite (eg kunne bruke en halvtime på å få ut 30ml fra begge puppande til sammen - lite festlig), men det hjelpe nok på. Eg ga vesla pupp først til kvert måltid, så tillegg etterpå. No e eg heilt frisk og i går hadde vi første dagen igjen heilt uten tillegg :-). Eg drakk ammete de siste dagane eg va sjuk, veit ikkje om den va med å hjalp el om det va det at eg va på bedringens vei som gjorde at det kom stadig meir melk. Og sjøl om det ikkje lett når du blir frustrert: prøv å slappe av, ete og drikke bra og kose deg med jentungen når du kan!

God bedring

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God bedring:) Produksjonen tar seg sikkert opp når du blir bedre ja!:)

Du får bare prøve å slappe av og få i deg nok mat og drikke...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...