Xenaen Skrevet 14. februar 2007 #26 Skrevet 14. februar 2007 Mitt ligger også på 90 over 50. Går helt greit. Har heller ikke fått noen svimmelhetsanfall eller noe, så det er nok greit så lenge det er normalt for den som har det!!! Dere må huske at blodtrykk er individuelt, så du må sammenligne med det du har hatt før, ikke med hva andre har !
Andie82*tobarnsmor* Skrevet 14. februar 2007 #27 Skrevet 14. februar 2007 jeg har bt på 105/65. det er mye lavere enn jeg pleier og ha. Undertrykket mitt pleier og ligge på 80, men jeg fikk beskjed av legn at når man var gravid var det mye i kroppen som endret seg, deriblandt blodtrykket. De har sikkert sine grenser på hva som er for lavt og for høyt, og jeg regner med de sier ifra hvis de mener vi er i fare.
Nennan&Theo Skrevet 14. februar 2007 #28 Skrevet 14. februar 2007 uke 18 BT=105/55 Har alltid hatt litt lavt BT men drikker ca 3-4 liter vann per dag og da går det som regel greit. Men hver dag bruker jeg støttestrømper - det er veldig bra for trykket da!! I og med at vi har mye mer blod enn ellers i kroppen så tar det litt tid før det kommer "opp fra bena" om man har vært stillestående under lenger perioder el suttit på huk... rekommenderes! ;o)
Turid Laila Skrevet 14. februar 2007 #29 Skrevet 14. februar 2007 Første kontroll hadde jeg 90/50 nå har jeg 100/60, veldig fint sa jordmor...
Babyboy Høygravid Skrevet 14. februar 2007 #30 Skrevet 14. februar 2007 Var på 1 svangerskapskontroll i går å da var blodtrykket mittpå 135/70,å d var litt høyt sa hun..har også bilyd på hjerte, kan det være derfor jeg har høygt blodtrykk?
Gjest Skrevet 14. februar 2007 #31 Skrevet 14. februar 2007 Uke 12 hadde jeg 128/70. Legen sa det var bra, men syns det virker høyt i forhold til mange her inne...
ennaH Skrevet 14. februar 2007 #34 Skrevet 14. februar 2007 96/50 i uke 13. Tror det må være lavere nå, i uke 19, fordi jeg er mer svimmel enn før. "Du er en rolig sjel", sa legen min til meg. Ikke noe problem, med andre ord, annet enn at jeg må reise meg sakte fra hvilestilling.
SOMMER :) Skrevet 14. februar 2007 #35 Skrevet 14. februar 2007 Jeg er sykemeldt fordi det er anbefalt når man har høyt blodtrykk i svangerskapet. For at ikke blodtrykket skal stige ytterligere. I tillegg endte forrige svangerskap med kraftig svangerskapsforgiftning. Men det er litt rart at det ikke har vært prat om sykemelding for din del, det blir sagt at det nesten er "obligatorisk" i en slik situasjon. Da jeg var på ekstra kontroll til overlegen på føden sa han at jeg ikke kan jobbe noe som helst resten av svangerskapet, da var jeg bare 13/14 uker på vei...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå