Gå til innhold

`hva ligger Bblodtrykket deres på?

Anbefalte innlegg

Skrevet

hafdde 95/50 i uke 20

synes det var lavt selv om legen sa det var flott

Videoannonse
Annonse
Skrevet

mitt lå på 100/60 sist, jm sa det var veldig fint. var 26+4 når jeg var der

Skrevet

Det er ikke flott å ha 95/50, det er jo kjempelavt!!!

Mitt ligger på 110/70 og det er normalt.... i forrige svangerskap lå undertrykket mitt på 60 og da fikk jeg beskjed om at det var lavt.....

Skrevet

100/60 var mitt sist (uke 24). Legen sa det var bra

Skrevet

Mitt ligger på 100/55 og legen mente det var bra. Er i min nittende uke.

Jordmor sa at det var viktig å drikke mye vann når man har lavt blodtrykk, helst 4 liter om dagen.

Skrevet

100/55 her også....fik beskjed om det var bra, kunne vert høyere, men bedre med litt lavt enn litt høyt!

:)

Skrevet

Mitt ligger på 120/80 , jeg fikk beskjed om at det var veldig bra! 14 uker på vei.. skal si det er stort slingringsmonn ja:-s

Gjest MammaTil2 & LynVingen
Skrevet

BT har ligget jevnt på 120/80 gjennom alle svangerskapene, helt fint sier legen - nå vet jeg faktisk ingenting om hva BT egentlig er, men regner med at legene våre hadde gitt uttrykk for det dersom noen av oss hadde for høyt/lavt BT ;)

Skrevet

113\70 i uke 8

120\75 i uke 15

skal igjen i morgen -- men legen har sagt at det va heelt fint

Skrevet

100/60 og 90/60 - lavt men JM sa det var fint med lavt BT i svangerskapet

Skrevet

uke 8: 100/60 (lavt men helt normalt iflg jordmor)

uke 13: 137/75 ("Utmerket" sa legen)

uke 17: 120/71 ("Perfekt" sa legen (i dag))

Ikke vet jeg..? :-)

Skrevet

Det er ikke så fryktelig lavt, det kommer helt an på hva man har til vanlig. Du merker fort på kroppen din om du har lavt blodtrykk, tro meg. Uansett lavt blodtrykk eller ikke, det er ikke skadelig for babyen.

Skrevet

BT er individuelt. 95/50 kan være normalt for deg :-)

Skrevet

90/60 har jeg, stort sett.. Litt lavt, men er ikke plaget av det. Bare innimellom..

Skrevet

Jeg var netopp hos legen og da hadde jeg 110/75. Har ligget rundt det hele veien. Er uke 27+5. Litt lav blodprosent,11,2 men han sa det var greit siden me va 2 som delte blodet..he he

Skrevet

Siste måling var 85/40, det må nesten være såpass som legen sa. Er ikke plaget av det, så det går helt fint.

Skrevet

105/55 sist - heilt fint, men litt lågt. (Normalt lågt altså, er jo vant til det no)

Skrevet

Ligger på 120/70 i hittil i dette svangerskapet. I forrige lå jeg rundt 120/80, men på slutten, 1 uke over termin, var jeg oppe i 160/100.. Da ble jeg satt i gang.

Skrevet

Jeg misunner dere med lavt blodtrykk. Jeg har høyt og da må jeg være sykemeldt HELE svangerskapet... :-( igger på 140/95 og da går jeg på blodtrykksmedisiner.

Lavt blodtrykk fører vel ikke med seg så mye mer enn evt litt svimmelhet. For høyt kan føre til for tidlig fødsel, lite næring til morkaka og dermed til babyen. I tillegg til at mamma'n kan ha masse vondt i hodet, være veldig sliten og må ha mye hvile...

Skrevet

Det heter seg at det ideelle BT hos en ung, frisk og aktiv person er 120/80. Dette kan imidlertid varierer veldig fra person til person, og det som er lavt for en person kan være normalt for en annen. Fx kan gamle mennesker ha 160/100, og allikevel kan dette være fint for denne personen, fordi BT da kanskje er regulert av BT-medisiner, og egentlig kanskje ville ligge på 200/150 uten medisiner... Men nå er vi gravide,og ikke gamle, og da bør ikke BT være så høyt.. Som sagt tidligere; lavt BT kan være plagsomt nok med svimmelhet og avsviming, men er tross alt bedre enn at en har høyt BT som fx kan være tegn på svangerskapsforgiftning. JM sa til meg da hun hadde målt 109/59 på meg, at hadde hun hatt det BT hadde hun svimt av... Men jeg har i utgangspunktet lavt BT, så det går greit for meg... Vi er alle forskjellige, og sånn er det bare... :)

Skrevet

Jeg tar blodtrykksmedisiner.

Jeg hadde idag et trykk på 130/95. Det er fortsatt for høyt, så skal øke dosen med medisiner og komme tilbake om 2 uker.

Det er undertrykket (95) som er for høyt. Overtrykket er til å leve med som legen sier..

Men det har aldri vært snakk om sykemelding for min del? Hvorfor er du sykmeldt "mamma'n til liten"?

Skrevet

95/50??er du oppe og går el?syns det hørtes fryktelig lavt ut jeg!!Hos meg ligger det på ca 120/70,helt normalt fikk jeg beskjed om:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...