Gå til innhold

da blir det plutselig keisersnitt (41+4...) wææ

Anbefalte innlegg

Skrevet

har akkurat vært på ekstra ultralyd.. er 41+2, ble litt bekymra i går og fikk komme til ultra i dag (måtte gråte meg til det..).

Det viste det seg at fosteret lå med rompa ned.. selv om jordmor og legen fortalte meg at hodet hadde festet seg i uke 37.. Hvis fødselen hadde satt igang, og jeg dro til sykehuset med feks 3 min mellom hver rie, kunne det ha blitt hastesnitt! Pluss ti ganger mere traumatisk for meg...

Så da blir det planlagt snitt på torsdagen. Er litt lettet, slipper mye smerter og laang fødsel (noe jeg fryktet pga gener til det..).

Vil bare med dette innlegget be alle som er litt bekymret (eller føler noe anderledes, eller rett og slett er urolig) om Å FØLGE MAGEFØLELSEN!!

Pluss at du må rope HØYT, hvis ikke blir du avfeid og ikke hørt..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

så bra at dem fant ut av at d lå den veien nå, lille jenta mi lå me rompa ned lenge men nettopp snudd seg.heldigvis=) men du snakker om å rope høyt ja, ringer nesten hver dag til jordmor eller lege pga at jeg er bekymret for en annen ting. men ingen tar meg seriøst. dette er mitt fjerde svangerskap så jeg veit hvordan ting er. jordmødrene ser på meg som hysterisk føles d som.. dritt lei. Men LYKKE TIL på torsdag =)

Skrevet

Ja, er så gla for at jeg faktisk kjeftet litt på jordmor! måtte jo rett og slett si at jeg følte at ingen hørte på meg, at ingen tok meg seriøst!!!

har ringt inn bekymring de siste 3 uker, men først i dag ble jeg hørt---

skal jo ikke være sånn..

Men gleder meg!! Tenk, på torsdag er jeg mamma for første gang!!!

Skrevet

ja, det er bare å stå på krava!!!

viktig å føle at en blir tatt seriøst!!

Skrevet

FLott at du ble hørt!!!

Men hvordan merket du at noe var galt? Var det bare en følelse du hadde? For det er ikke lett å bli tatt seriøst med "bare" en magefølelse....

Lukke til ihvertfall!!! :)

Skrevet

Jeg hadde planlagt keisersnitt på Ullevål med førstemann (som ble fremskyndet noe pga vannavgang), og det var en veldig fin opplevelse. Som de sa -"vi gjør detta tre ganger om dagen vettu", de har alle rutiner i orden. Bra du stod på ditt, du kommer til å få en kjempefin fødselsopplevelse! Og heldig som har en dato å forholde deg til, jeg skal ha vanlig fødsel denen gangen og har begynt på overtiden i dag...

Lykke til!

Skrevet

Hvorfor kunne du ikke føde normalt??

Bare lurer:-))

Skrevet

Helt teit at en må rope for å bli hørt. Skal ha ks i neste uke og gleder meg. Er en veldig fin opplevelse!!

Lykke til i morgen er du mamma:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...