Gå til innhold

Desember: Noen som ammer enda?

Gjest

Anbefalte innlegg

Ammer enda vi. Ikke så mye som før, så klart. Men han får om natta, etter barnehage, om kvelden og av og til om morgenen. Har egentlig lysst å slutte, men jammen har det vært godt når lillegutt har vært syk. Eneste jeg har fått i han er pupp... Noen flere som ikke vil gi slipp på puppen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

vi slutta på 11 mnd dagen vi. hadde egentlig tenkt å holde på en stund til, men han ble så tett i nasen at det ble slutt av seg selv..

hadde vel planer om litt amming til ca 13 mnd jeg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trodde egentlig jeg skulle slutte forrige uke, gikk på penicillin hele uke og kunne ikke amme. Har ammet på morningen. Så da jeg endelig var ferdig med kuren tok jeg ham inn i senga om morningen, tenkte han hadde "glemt" puppen.. Men neida, det første han gjorde var å suge seg fast...så "morra-puppen" kommer han nok til å få en stund til.

Syns det er helt greit foreløbig. Han "maser" ikke etter den, og det er ikke noe problem hvis han ikke får heller. Er mest for kosens skyld.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja her ammes det fortsatt.

Lillegutt får på kvelden, en gang på natta og på morgenen. Når han har vært syk har han også fått på dagen når jeg har vært tilgjengelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får 1 gong til dagen og det er på morgonen, etter frukost. (Eller før frukost når lillegut vinn..). Var sikker på at eg måtte amme han resten av livet for han har vore så lenge avhengig av å få morsmjølk - både som trøyst og kos - og ernæringsmessig. Men nå har han endeleg byrja å eta seg god og mett på vanleg mat. (Hadde ein periode der eg hadde trappa ned på amminga der han eg er sikker på at han ikkje fekk i seg nok næring..). Nå går alt så bra - og snart sluttar me heilt (faren må berre kom heim fyrst).

Folk seier til meg at eg har vore så flink som har amma han så lenge, men med den mjølkeelskande stabukken min er det som eg sjølv er stolt av, det at eg nesten har klart å slutta... (Men for all del det er kos å amme, å heilt fantastisk å ha når ungen er sjuk - men nå er eg lei av mjølkemas)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

• 1 måned senere...

Jeg ammer litt fortsatt. Det er ikke så mye nå, av og til på morgenen før vi står opp (hvis hun våkner før jeg drar). Får hun ikke om morgenen vil hun ha en liten skvett på kvelden. Det er ikke mange ml igjen virker det som, så det er nok mest for kosen. Det er jo en trivelig kosestund, og siden interessen hennes har dalt i det siste, så tenker jeg at det etter hvert glir over, så jeg stresser ikke med å avvenne henne fullstendig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...