*Mysillen* Skrevet 13. februar 2007 #1 Del Skrevet 13. februar 2007 sukk... føler meg rimelig utålmodig... ting kan ikke skje fort nok liksom... fikk TR besøk på lørdag...ble bare 25 dagers syklus....har aldri hatt så kort syklus før...skikkelig vondt var det også... vi har vel i grunn søkt offentlig vi nå...men så innerst inne så har jeg veldig lyst til å søke privat også...men igjen så føler jeg at vi liksom ikke har råd til det... vært litt treig med oppkjøring til bil så holder på med det nå...koster litt i grunn det også....men har vel med prioriteringer å gjøre... hva valgte dere??...hvorfor....?? og hvordan ble kostnadene??? dere som valgte privat...kjøpte dere en 3 pk?? eller bare 1 forsøk først?? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/8213068-privat-vs-offentlig/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
CosmoGirl Skrevet 13. februar 2007 #2 Del Skrevet 13. februar 2007 Hei mysill - jeg skjønner deg så utrolig godt - barn er jo det største ønsket vi har og for oss som har prøvd en stund så er månedene dyrbare. Min mann og jeg valgte privat nettopp av den grunnen at vi ikke ønsket å vente i den offentlige køen, som vi hadde hørt hadde ventetid opptil 9 mnd. Vi har heldigvis økonomi til dette og tenkte at da kan noen andre få komme til raskere på Riksen. Vi har kjøpt en pakkeløsning på 3 forsøk og det kostet 50.000,- og i tillegg kommer jo alle medisinene. Vi ble anbefalt en slik pakkeløsning da første forsøk jo er litt prøving med hensyn på dosering av medisiner osv osv.. Jeg håper dere finner ut av hva dere ønsker og går 100 % for det - plutselig så er du i gang. Dere kan jo, om økonomien tillater det, ta et forsøk privat mens dere venter i køen. Lykke til med "lappen" - den trenger du når du skal kjøre rundt på lunsjer og shopping når du er ute i permisjon :-) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/8213068-privat-vs-offentlig/#findComment-8214064 Del på andre sider Flere delingsvalg…
hønemor-76 fødte 130707 Skrevet 13. februar 2007 #3 Del Skrevet 13. februar 2007 Hallo.. vi valgte å gå privat for å slippe ventetid.. Det er en del dyrere men det er nå verdt hver krone og vi hadde anledning til å gjøre det.. Valgte å gå for 3 pk og det kostet 47500 + medisiner.. brukte ca 8000 i medisiner.. Nå var vi så heldige å få det til på 1 forsøk, men føler ikke at vi har "tapt" penger av den grunn.... bare et stort kryss i taket for at det gikk bra.. Det som også er deilig er at du forholder deg kun til 1 til 2 personer gjennom hele prosessen og det er deilig... føler at de blir ordentlig kjent med deg og du slipper nye mennesker hver gang du er der... Har ikke no erfaring med det offentlige så kan ikke si no om det... Lykke til videre... Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/8213068-privat-vs-offentlig/#findComment-8214199 Del på andre sider Flere delingsvalg…
snøfilla - mamma til 2 Skrevet 13. februar 2007 #4 Del Skrevet 13. februar 2007 Vi valgte det private fordi vi hadde ikke vært aktive prøvere i mer enn 12pp da søknaden ble sendt. Hadde jo håpet at vi skulle klare det på egen hånd mens vi ventet, men sånn gikk det ikke... Nå vurderer vi å kjøpe private forsøk etter de offentlige, kanskje en 3-pack i utlandet. :-) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/8213068-privat-vs-offentlig/#findComment-8214440 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jordbær1975 Skrevet 14. februar 2007 #5 Del Skrevet 14. februar 2007 Hei Mysill! Ville bare si at det er utrolig stor forskjell på ventetider i det offentlige. Jeg har sjekket opp dette den siste tiden, og ventetiden i Haugesund og Tromsø er for tiden kortest. De har nesten ikke ventetid i det hele tatt. Vi sendte søknaden til Haugesund 26.01.07, og skal på samtale der den 13.mars. Regner med at vi kan starte opp umiddelbart etter dette (når det passer i.f.h.t syklus). Vi valgte Haugesund framfor Tromsø fordi de i Tromsø krever at du er der ca 12-14 dager mens man forbereder uttak/innsetting av egg, mens de i Haugesund kun krever at du skal være der kun ca 3 dager. Vi får oppfølging av gynekolog i Oslo, så har vi 1 reise til Haugesund i.f.h.t samtale, og så reiser vi ned i 3 dager for uttak/innsetting. Mesteparten av reiseutgifter/oppholdsutgifter får vi dekket gjennom trygdekontoret. Vi synes i alle fall det var riktig for oss å velge å reise litt langt fremfor å enten vente på den lange køen i Østlandsområdet, eller ta dyre forsøk i det private. Satser på at vi kan bruke pengene våre på et par fine ferier i stedet for å bruke de på private klinikker Dersom det ikke skulle lykkes for oss i det offentlige, vil vi selvfølgelig vurdere det private. Så min anbefaling til dere er at dersom dere har sendt søknaden til et offenlig sted som har lang venteliste, anbefaler jeg deg å be de sende søknaden til enten Haugesund eller Tromsø i stedet. Vi har jo rett til fritt sykehusvalg! Uansett hva dere velger, ønsker jeg dere lykke til. Klem fra Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/8213068-privat-vs-offentlig/#findComment-8227667 Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Mysillen* Skrevet 14. februar 2007 Forfatter #6 Del Skrevet 14. februar 2007 hei jordbær 1975 kommer fra trøndelag jeg,men vi har søkt i tromsø... men siden vi bor så langt unna så må vi vente helt til juni før vi får time til samtale fordi vi må ha en dobbeltime... sendte søknaden den første uka i januar..fikk svar den siste uka samme mnd. men skjønner ikke helt hvordan vi ligger an da..for det høres ut som de vil ha mer utredning av oss...å jeg mener at om det trengs så kan det gjøres her...??? har snakka med dem 3 ganger nå,men bir ikke klokere.. i juni skal vi hvertfall opp for samtale,sæd test,gu og ul... vet de diskuterer litt fram og tilbake mellom ivf avd og gyn.poliklinikk der oppe da...så bare å vente sikkert... Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/8213068-privat-vs-offentlig/#findComment-8227967 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Chivay Skrevet 14. februar 2007 #7 Del Skrevet 14. februar 2007 Hei. Fra vi sendte søknad til vi kom inn tok det 9 mnd i det offentlige. Så var det masse utredning og var ikke utredet før det hadde gått nye 9 mnd, helt utrolig!!!!! Vi fikk antydet at det ville hvertfall ta enda en 5-6 mnd før vi var i gang!!! Da bestemte vi oss for å dra til Maigaard i Danmark og der var det ingen venting, går nå å ruger på to gullegg!!! Helt fantastiske folk der på Maigaard, anbefales. Det offentlige her er lite imøtekommende og ALLT tar lang tid. Men dette er selvfølgelig et økonomisk dilemma. Er nok 10 000 billigere for 3 forsøk i Danmark enn det private her til lands, men reise og opphold kommer i tilegg, Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/8213068-privat-vs-offentlig/#findComment-8228457 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå