Gå til innhold

Noen med erfaring med homøopatiske midler?

Anbefalte innlegg

Har vært hos homøopat i dag. Hadde planlagt å få tak i berberis fructus til neste forsøk, men da forsøket kom litt kjappere enn forventet, så rekker jeg ikke å få tak i det.

Spurte homøopaten om hun kunne tipse meg om noen andre medisiner som kunne være bra for meg nå som jeg skal ha nytt fryseforsøk. Ble anbefalt å kjøpe "Pulsatilla" og "Calcium carbonicum". Noen som kjenner til disse preparatene? Hun sa i tillegg at dette var midler som hun mente skulle passe spesielt for meg og min kropp nå når jeg holder på med prøverør. Og det kunne være veldig forskjellig fra person til person hvilke medisiner som hjelper.

Her må alt prøves iallefall. :-)

Ha en fin kveld damer!

Klemmer fra

Fortsetter under...

Henta frem homeopatiboka mi jeg..

Altså.. skal prøve å svare deg som best jeg kan her.

Pulsatilla pratensis ,kubjelle på godt norsk , er et godt middel mot krampe, menstruasjonsproblemer og depresjoner. Den brukes spesielt ved smerter i forbindelser med kjønnsorganene hos menn og kvinner, og anbefales ganske ofte ved premenstruelle spenninger og menstruasjonssmerter, særlig når det opptrer under nervøs utmattelse. Kubjelle virker svette- og urindrivende, og ble tidligere brukt mot gikt og revmatisme, hudsykdommer og luftveissykdommer som bl.a. kikhoste.

Pulsatilla er et av de mest brukte homøopatiske midlene.

Når det gjelder calsium carbonicum, så er det et legemiddel på registreringsfritak. Dvs at homeopaten/legen kan etter grunngitt søknad gis tillatelse til å rekvirere et legemiddel uten markedsføringstillatelse Det kan søkes til navngitt enkeltpasient/enkeltbesetning eller til bruk i egen praksis/ved sykehusavdeling eller poliklinikk. Tillatelsen kan gis for en bestemt mengde eller for et begrenset tidsrom, høyst ett år.

Altså kort fortalt,homeopaten må søke om tillatelse til å gi deg denne medesinen.

Calsium carbonicum

Mulig dette er gammelt altså, tok dette fra boka mi Homeopati for kvinner..

Men jeg ville ringt apoteket og hørt selv.

Hei!

Tusen takk for svar! :-)

Men den calcium carbonicumen....mener du at homøopaten må søke om å få gi meg denne altså? Jeg gikk jo bare å kjøpte denne rett etter at jeg hadde hatt timen. Ikke noe søknader som ble sendt her nei...

Og den pulsatilla...hjelper mot kramper...? Depresjoner...? Trodde den skulle gi økt blodgjennomstrømning i livmoren jeg da...

Jaja...det kan vel ikke gjøre skade....håper jeg...

Grubleklem fra

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...