Gå til innhold

trenger man vaskekluter til babyen? (samme som 3.trimester)

Anbefalte innlegg

Skrevet

eller fungerer det med bare våtservietter...?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg bruker vaskekluter når jeg er hjemme og våtservieter når vi reiser eller er på besøk...syns babyen blir fortere rød i rompa av sånne servietter...

Skrevet

vi brukte våtservietter fra prinsen var nyfødt.. uten tilsatt parfyme selvfølgelig, han har ikke tatt noen skade av det. men det er veldig greit å ha endel kluter i huset allikevel, kanskje du er tom for våtservietter en dag, ellers er de greie å ha til å tørke gulp eller annet.

Skrevet

prinsen vår ble mere sår i stumpen av å bruke kluter han da.. så det er nok forskjellig... barns hud er ulik.. beste er nok å prøve seg frem til det alternativet an trives best med.

Skrevet

Uten at jeg overhodet kan noe om dette, da jeg ikke har fått barn ennå, tenker jeg at det må da bli mye unødvendig søppel hvis man skal bruke våtservietter hele tiden?? Jeg skal gå for kluter og tøybleier, og ha våtservietter og vanlige bleier til reisebruk.

Skrevet

takk for mange svar. men det er ikke noen forskjell på gulpekluter og vaskekluter? har kjøpt noen sånne gas kluter, er det gulpekluter eller vaskekluter?

Gjest MammaTil2 & LynVingen
Skrevet

Om man _trenger_ er vel en sak - klarer seg vel uten det meste i utgangspunktet, men vi har vaskekluter til babyen. De første mndene kjøpte vi disse 100pkningene med MeSoft Kompresser på apoteket, som små, myke servietter - som vi bare våtet & vasket med. Ordentlige våtservietter kun til tur-bruk. Så byttet vi dem bare ut med vanlige vaskeservietter - tørre som man fukter selv - fra firstprice når hun ble større.

JEG synes det føles mye mer renslig enn å vaske med vanlige vaskekluter - etter bæsjbleier vel og merke. c",) - ikke er det særlig dyrt heller.

Skrevet

Venter nå nr tre, og har alltid brukt vanlige (myke) vaskekluter til våre barn oventil. Nedentil har jeg brukt engangsvaskekluter. Bruker aldri engangsserviettene daglig, kun en sjelden gang dersom vi er ute og reiser. Men i mange tilfeller er det like greit med en liten flaske vann og noen engangskluter som man bare væter e. behov. Det har fungert for oss ivertfall. Det er mye rart som kan være tilsatt disse våtserviettene, så kjøper du disse bør du være bevisst på hvilke stoffer de inneholder.

Skrevet

Jeg bruker kun kluter, bruker våtservietter kun i nødsfall på reise.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...