Gå til innhold

Er det større sjanse for å få barnehageplass hvis man søker 100% plass

Anbefalte innlegg

enn f.eks 70%?

Har egentlig bare lyst på plass mandag, tirsdag, onsdag ene uka og torsdag itillegg andre uka..

Må det da komme et barn som da kun ønsker plass fredag ene uka, og torsdag og fredag andre uka??

For det er vel heller tvilsomt at noen ønsker det.

Barnet jeg skal søke inn er 1 år!!

Fortsetter under...

Ja, de fleste plassr i hvertfall. Vi prioriterer barn som ønsker 100% foran f.eks 2 deltidsplasser. Færre barn og foreldre å forholde seg til og ungene blir mye tryggere fort i barnehagen.

Ja, søk 100 % og hvis du får det så kan du heller søke om redusert plass når du har takket ja til 100 % plassen.

Men det kan jo være greit med 100 % og heller gi kortere dager de dagene du ikke trenger full plass? Mange syns det er sårt at barnet går glipp av ting som skjer i bhg. når barnet har delt plass. eks.karneval, bondegårdbesøk e.l.

Ring de aktuelle b.hagene og spør styreren. Om de har noen deltidsplasser fra før, kan det godt hende at de trenger noen som ønsker deltid også. Varierer veldig dette.

Vi har 50% plass i år, jeg er mye hjemme på dagene så det passetr fint, får jo også halv kontantstøtte da.

Ubetinget ja. 70% tror jeg er gangske upop i og med at du da ikke kan dele plassen med noen - hvem vil vel ha 30%?? Men om du er fornøyd med 50% kan du jo kanskje finne noen som ønsker å dele med deg. Men i min barnehage prioriterer vi de som vil ha 100% plass.

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...