Anonym bruker Skrevet 13. februar 2007 #1 Skrevet 13. februar 2007 eller fungerer det og bare bruke våtservietter?
Gjest Skrevet 13. februar 2007 #2 Skrevet 13. februar 2007 jeg ville brukt vaskekluter siden våtserviettene kan tørke ut huden...
Mona + kid Skrevet 13. februar 2007 #3 Skrevet 13. februar 2007 Enig med Kine! Det gjør nok godt med vaskeklut med mild såpe og vann!
Gjest Skrevet 13. februar 2007 #4 Skrevet 13. februar 2007 Ville du vasket hele deg selv med våtservietter?
Anonym bruker Skrevet 13. februar 2007 #5 Skrevet 13. februar 2007 vasker du hele deg selv når du har drite?
*Sirkeline*, Snuppa og Snippen Skrevet 13. februar 2007 #6 Skrevet 13. februar 2007 Jeg kommer til å bruke myke kluter og rent vann, ihvertfall til å begynne med. Skal kjøpe sånne papirservietter også, og bløte oppi vann for å ta vekk verste bæsjen også klut etterpå. Når det blir mer ordentlig bæsj og når vi skal på tur så tyr jeg nok mer til våtservietter.
*Sirkeline*, Snuppa og Snippen Skrevet 13. februar 2007 #7 Skrevet 13. februar 2007 Hehe, morsomme vi var her da. Noen ganger må man vaske nesten hele seg når man har bæsja ja, ihvertfall når man har så tynn bæsj som en baby. =) Nei, som sagt klut og vann her.
Gjest Skrevet 13. februar 2007 #8 Skrevet 13. februar 2007 Er det å fjerne bæsj det eneste man trenger å vaske en baby for? Hvis det var kun i forbindelse med bæsj det ble tenkt på her, så vil jeg anbefale Mesoft kompresser fra apoteket eller babywipes (papirkluter)- billigere enn våtservietter og mye mildere mot huden:-)
Anonym bruker Skrevet 13. februar 2007 #9 Skrevet 13. februar 2007 men har kjøpt noen sånne gas kluter eller hva det nå heter.. er det gulpekluter eller vaskekluter? er helt ny på dette som dere skjønner...
tessa 82 Skrevet 13. februar 2007 #10 Skrevet 13. februar 2007 Tror de kan brukes til begge deler, men jeg har kjøpt ekstra store kluter til gulp.
Kristobal Skrevet 13. februar 2007 #11 Skrevet 13. februar 2007 Jeg vil og anbefale Mesoft kompresser på det varmeste. Da holder det å bare bruke vann, evt litt olje i vannet. Synes våtserviettene er for parymerte og har tendens tl å gi såre rumper.
ragge Skrevet 13. februar 2007 #12 Skrevet 13. februar 2007 sorry meg alle dere, men jeg sitter å holder på å dette ned av stolen pga LATTER. her er d krangling om driting og vasking. på ett anna innlegg var d krydder mus.. tror jeg er overtrøtt nå. flirer av alt =)
anjelixa_fikk jente 14 mars :) Skrevet 13. februar 2007 #13 Skrevet 13. februar 2007 jeg bruker en våtserviett først, så vaske over med klut og vann. Når vi har vært ute har det gått i kun våtservietter til bæsjerumper og papirkluter med vann til å vaske over etter kun tissebleier. venter nr tre.
tobe Skrevet 13. februar 2007 #14 Skrevet 13. februar 2007 Blir mye sår rumpe med bare våtservietter...
Rose -3. troll i 2012 Skrevet 13. februar 2007 #15 Skrevet 13. februar 2007 Jeg har kjøpt gas-vaskekluter på sparkjøp til nr 2. Kjøpte noen til nr 1 for 3 år siden og dem som jeg kjøpte på sparkjøp er like fine enda. Dem som jeg kjøpte på princess er det nesten ikke mer igjen av. De vaskeklutene er mye mykere enn frottekluter samt at du enkelt kan skylle dem rene etter bleieskrift slik at du ikke trenger å vaske dem så ofte. på nr 1 var jeg veldig flink til å bruke våtservietter til å begynne med når det kom skikkelige bæsjebleier, men det er en vane. Nå har jeg gått over til vaskeklut og synes det er mye bedre (så sant jeg har disse gas-vaskeklutene)
mayaya Skrevet 13. februar 2007 #16 Skrevet 13. februar 2007 Tips ang gaskluter; De er ofte kantet med sting i feks gul, rosa, blå langs kantene. Kjøp to forskjellige, og bestem at feks blå er bakenden sin, gul er ansiktet sin. Så trenger du ikke vaske klutene fullt så ofte, men kan skylle og bruke om igjen :-)
Januarjubel! Skrevet 13. februar 2007 #17 Skrevet 13. februar 2007 Jeg har klippet noen gamle utvaskede håndkler opp i passe størrelser og bruker disse med vann til rumpevask. Fungerer flott, og sparer både penger, sart barnehud og miljø! Skyller dem godt etter bruk, henger dem til tørk og kjører 90 graders-vask når det passer seg slik. Våtservietter brukes kun når vi er ute på vift.
Tiddelidu Skrevet 13. februar 2007 #18 Skrevet 13. februar 2007 Våtservietter er ikke anbefalt, men jeg har en pakke i stelleveska i nøden. Jeg bruker klut (3stk på Princess til 10kr) og vann. Bruker de klutene til alt, så jeg har _mange_. Vasker de på 60 grader, så jeg har ikke forskjellige farger til ansikt/rompe, klut er klut her i gården. Til bæsjerompa bruker jeg Mesoft kompresser (helt genialt) og vann og avslutter med klut og vann.
plutseligbolle Skrevet 14. februar 2007 #19 Skrevet 14. februar 2007 Jeg skal sy kluter av gasbleier, har litt vel mange bleier fant jeg ut. Men altså. Hvis jeg skal ha sånn sikksakk i forskjellige farger, må jeg ha tre forskjellige da? Kan jo ikke bruke den samme på tissen og i rompestumpen? Huff så mye rart man lurer på om dagen:)
Rose -3. troll i 2012 Skrevet 14. februar 2007 #20 Skrevet 14. februar 2007 På sparkjøp så får du 3 forskjellige farger. Det har jeg kjøpt nå da jeg får 2 bleieunger. Føler ikke der er så farlig om man deler klut i ansiktet, men nedentil skal de få hver sin klut. Synd de ikke kommer i 4 forskjellige farger!
Anonym bruker Skrevet 14. februar 2007 #21 Skrevet 14. februar 2007 JA, du trenger vaskekluter til babyen din. Det verste jeg ser er når noen bruker de tørre våtserv som skal fuktes med vann, men de er jo uansett så harde for stumpen. Nei, mitt beste råd er: ved avføring, bruk Coop sine extra våtservietter (jeg har testet mange, disse er mildest,mykest og billigst i tillegg) først, deretter vaske over med vann og såpefri såpe etterpå. Ved kun tiss i bleien, vask kun med vaskeklut. Såklart når man er ute å farter, så går det jo bra med kun våtservietter en sjelden gang.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå