Gå til innhold

blod i urinen?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

hei...tror det er ganske noemalt,jeg er i uke 7 og blør masse....men de finner hjerte lyd...skal inn på ultralyd i morgen....

går nok kjempe fint...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, sakset fra lommelegen.no;

 

"Blod på slutten av en urinering kan gjerne stamme fra blæren, mens blod først i vannlatingen stammer gjerne fra urinrøret.

 

Det er selvfølgelig ikke normalt at det kommer blod ved vannlating, men det er ikke så sjelden heller. I mange tilfeller finner man ikke ut av hva det skyldes - og man antar at det dreier seg om små rifter i slimhinnen. I noen sjeldne tilfeller dreier det seg om svulster i urinveiene, men også urinveisinfeksjoner kan gi blodig urin. Nyrestein er en annen forklaring.

 

Det er to måter å utrede dette på; 1) CT av urinveiene for å se etter steiner og svulster, 2) cystoskopi for å se etter forandringer i blæren.

Ultralyd og såkalt urografi har for dårlig følsomhet til at det bør brukes når vi har så gode metoder som CT.

 

Hvis allmennlegen din ikke har noen enkel forklaring på blodet synes jeg man skal begynne med en cystoskopi og evt fortsette med CT hvis cystoskopi er normal.

 

Vennlig hilsen Dr. Roar Pedersen, svarlegesjef og røntgenlege"

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kan det være en urinveisinfeksjon? det er ikke alltid så lett å merke en UVI når du er gravid, ganske merkelig, ettersom det pleier svi en del når en ikke ergravid.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hun sjekket for UVI også.. skulle få svar i morgen..

Men har ingen symptomer på UVI heller, være J**** mye på do.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

er vanlig å ikke ha noen symptomer på UVI når du går gravid.. et eller annet som skrur seg av, lissom.. derfor de sjekker det så ofte, fordi vi ikke alltid kan kjenne det selv!

 

Dersom du går ofte på do, er det sikkert noe sånt noe. da får du en pillekur som varer fra 3-6dager, og så blir du kvitt det! :)

 

God bedring da, satser på at det ikke er noe verre enn det!

(selv har jeg gått med UVI i mange uker jeg, uten å skjønne det, før noen her inne på BIM tipset meg om å kanskje ta en sjekk.. hehe)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...