Gå til innhold

Blir egentlig mer nærvøs av å lese på flaskeposten.org


*Lucia*

Anbefalte innlegg

skulle virkelig virkelig ønske at ammingen ikke hadde vært noe problem, men det er det så jeg går desverre mer og mer over på mme.

 

Men sitter å leser på flaskeposten.org og blir mer og mer bekymret for den farlige bakterien bla. Jeg koker alt mellom hver gang, men jeg har f.eks ikke vasket det med såpe før jeg koker det... har bare skylt og kokt. Har også begynt å lage opp noen flasker for å ha i kjøleskapet og leser da også om hvor farlig dette er....

 

Når jeg har vært borte har jeg hatt ferdig blandet flaske i kjølebag (avent) og varmet opp men dette skal man jo heller ikke gjøre..........

 

Føler jeg gjør alt galt!! Ikke får jeg til amming også gjør jeg "feil" med tillegget også!

 

GLEDER meg til hun begynner med fast føde og vann.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

alt i livet er jo farlig, bare man leter etter farene ;)

 

min lille har fått flaske i 4 uker nå og han har det kjempebra (fikk til og med skryt fra legen på sin 6ukers kontroll). jeg vasker heller ikke flaskene i såpevann, bare skyller og koker, det holder massevis.. og nå er barna jo litt eldre, da er det ikke såååå farlig lenger.

 

lager også flere flasker om gangen og setter i kjøelskapet.. tror de fleste gjør det.. ellers blir det alt for mye stress..

 

det går så bra sa :) må ikke bekymre deg for mye :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skulle selv ønske ammingen var iorden, men det er den ikke. Jeg skyllte også flaskene før jeg kokte dem, men nå vasker jeg dem (eller hiver dem i oppvaskmaskinen). På sykehuset lager de opp for hele dagen, stoler dermed på at deet er ok.

 

Jeg kan ikke helt forstå at det skal være farlig å ha melka i kjølebag? Det må da være en super måte å opprettholde melkas kvalitet på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi kom hjem fra Riksen nå på onsdag, og der hadde de melkekjøkken hvor det ble laget opp NAN i massevis og satt i kjøleskap! Dette varmes da opp på nytt når vi trengte det. Det samme gjorde de på nyfødtposten hvor de for tidlig fødte og ekstra syke barna ligger, så dette tror jeg vi kan være trygge på!

Har lest litt på den siden jeg også, og fikk litt hetta, men husk at de helgraderer seg!! De kan jo ikke skrive at det er ok å "slurve" litt innimellom...

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk jenter! Godt å bli beroliget litt!

 

Man vil jo bare det beste for de små! Det er jaggu ikke lett når mm ikke funker opptimalt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ble jeg også når jeg leste der inne! Lager opp flasker med vann jeg da,så har jeg oppi pulveret rett før jeg varmer den opp..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

hvis du ser HELT nederst på siden på flaskeposten.org,så står de altså

 

" Dette nettstedet er basert på personlige erfaringer. Informasjonen du finner her er ment som et supplement til informasjon tilgjengelig fra helsevesenet."

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

dessuten er jeg litt skeptisk til noen av rådene.

blant annet at man kan ha varmt vann på en termos,,,jeg er blitt frarådet å bruke vann fra termos,pga bakterier.

så det strider jo litt mot det jeg har lært.

 

men ellers var det jo en ok side.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...