Gå til innhold

Noen som husker lille meg???

Anbefalte innlegg

Ville bare stikke innom å si hei til dere og høre hvordan dere har det:-)

Jeg var aktiv på den her siden i høst,men sluttet å være innom etter at jeg takket nei til IVF i siste liten.Var psykisk langt nede og orket ikke behandlingen.....det ble dyrt,men måtte tenke på meg selv da.

Spent på hvem som har blitt gravid og hvordan det går med dere jenter!

Tenker på dere innimellom,dere er ikke glemt:-)

klem***

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/8211013-noen-som-husker-lille-meg/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei:o)

Ja, jeg husker deg. Husker at du var veldig redd og hadde det tøft psykisk! Håper du har det bedre:o)....................

Ble gravid på fryseforsøket i høst, men mistet da jeg nesten var 6 uker på vei. Hadde innsetting i januar den var negativ.

Så da er det på'n igjen med spray og sprøyter, heldigvis hadde jeg ingen plager forrige gang- men tenker jo på at jeg kan bli overstimulert nå som dosen økes. Heldigvis er det sjelden da...............starter op igjen engang i slutten av februar begynnelsen av mars

Kosleig å høre fra deg:o)

Har det skjedd noe hos dere da? :o)

Klem

Finetine!

Så leit at du mistet,har selv mistet når jeg var like langt som deg...det er trist og en skikkelig nedtur.

(har også mistet i uke 18....)

Håper det vill gå fint med deg på den nye runden.Overstimulering er jo sjeldent,men det skjer jo innimellom....men det trenger jo ikke være deg som opplever det.

Vi tok det veldig med ro fra høsten og til jul,null baby fiksering.Vært veldig opptatt av oppussing og flytta inni nytt hus...det var deilig å fokusere på noe annet.

Men hver nyttårsaften ,som alle andre ganger,så tennes det et lite nytt håp...kanskje vi klarer det i 2007 da? Håpe er liksom der enda for å klare det på egen hånd.

Ble jo gravid i 1997 på naturligvis og vi fikk ei nydelig jente:-)

Etter det har jeg blitt 2 ganger gravid med pergotime(i en fri mnd,men med ettervirkninger av pergoen)

Men mistet dessverre i uke 6 og 18.

Gubben tar daglig sine sink og c-vitamin pillere og har begynt å gå ned i vekt....mulig det virker positiv på nedsatt sæd kvalitet(vil tro det)

Jeg har begynt på metformin igjen og drikker kinesisk balanse te,for å få syklusene i orden.

Så må jeg ned i vekt.

Nå er vår datter på det 10 året sitt,tida går....vil så gjerne få en lillebror eller lillesøster til henne som er levende.

Har også liggende medisin som ikke er gått utav dato,som kan brukes om vi allikevel vil ha IVF behandling....vanskelig å vite og bli enig med seg selv...om man vil eller ikke.

Lykke til videre***

Hei!

Jeg husker deg veldig godt:o)

Jeg skjønner godt ditt store ønske om en lillesøster eller lillebror. Vi jobber også med det......

Skal igang med vårt 7 forsøk nå...... 3 avbrutte forsøk og 3 gjennomførte. Har bare hatt 1 egg hver gang.

Skifter sprøytemerke nå.

Dette er en utrolig tøff prosess, men jeg klarer ikke å slutte.... Blir bare drevet videre av nye forsøk, det hjelper å være "igang". Ventetiden er værst. Vi hadde en pause fra påske til sommeren, det hjalp å ha en pause. Jeg er veldig glad for at vi gikk igang igjen og ikke ventet mer. Da hadde vi vel aldri blitt ferdig..... Håper nå så inderlig at dette blir det siste forsøket!!!

Jeg ønsker deg virkleig all lykke og at du føler for å starte igjen. Du har jo virkelig vært igjennom mye. Føler det er bedre å ta et valg, enten å gå for nye forsøk eller å la være. All tvilen gjør det nok vondere. Jeg er sikker på at om du starter opp igjen, at du vil føle deg bedre, en føler jo da at en gjør noe for å nå målet sitt. Eller kanskje ta nye prøver for å forsikre seg om at alt er som det skal. Dette er ikke lett, og du vet jeg støtter deg uansett valg. Hva synes mannen din?

Mange nattaklemmer

Hei Brumm!

Tenk at du skal ha ditt 7 forsøk,du må være virkelig sterk å klare å stå på slik!

Kanksje det hjelper som du sier å "holde seg igang"....man er i en slags "steam"...visst du skjønner.

Håper virkelig at du lykkes den her gangen,sikkert greit å bytte merke.

Du spurte hva mannen min sier.Da vi valgte å avbryte i siste liten,sa han at det er jeg som får bestemme.For det er jeg som skal gjennom de fysiske smertene og psykiske....han får jo kun det psykiske på sin måte.

Han ville ikke presse meg til noe,det er jeg så takknemlig for:-)

Men han håper fortsatt på at vi skal klare det og blir litt babysjuk til tider....men det er liksom ikke like intenst hos han som før.

Fordi han vet nokk at dette ikke er noe knips og vips så venter vi baby igjen! men vi har et lite håp enda,klarer ikke å legge tanken om baby bort....sånn er det bare.

Holder på å slanke meg,det er så slitsomt....har jo pco og hormontull.

Å gå ned 10 kg hadde gjordt underverker for meg,men sliter med sjokolade spising...hjelper ikke på vekta:-(

Enda så godt jeg vet hva som må til,klarer jeg ikke å skjerpe meg.....irriterende.Men har begynt som sagt med metformin igjen og kinesisk balanse te og gubben tar sine vitaminer.(han har jo nedsatt sædkvalitet)

Han slutta å røyke snart 3 år siden,trodde det skulle hjelpe på svømmeran,men nei:-(

Han spiser usunt og har lagt på seg...

Dette ble langt,men godt å få "snakka" litt:-)

Annonse

hei vennen.

Ja det hjelper å være igang. "flyter" liksom bare videre. Det var tøffere da jeg hadde pause egentlig. Var jo godt med en pause,men etterhvert gikk jeg bare å tenkte på når vi skulle starte igjen. Vil egentlig "bli ferdig" med alt her og komme meg videre i livet. Ikke være her bestandig, om du skjønner.

Skjønner godt hva du mener ang vekt.....skulle gjerne gått ned masse selv....ikke lett... Metformin hjalp ikke meg. Bare i begynnelsen, men legen sa det ikke var noen vits å fortsette, resultatene var ikke slik de burde. min forrige gyn sa jeg hadde pco og har jo trodd det. Inntil jeg byttet gyn, og han sa jeg ikke hadde det...

Ønsker deg lykke til uansett. Men det hjelper nok å ta et valg. Sette en slags tidsramme for når dere ønsker å starte. Kanskje du klarer å være streng med deg selv da. Så kan en jo bestemme seg for om dere ønsker 1 forsøk til og ikke mer feks. Ikke vet jeg. Men en vet ikke før en prøver!!!! Håper jeg selv kan være en motivator, med alle mine forsøk... Trodde ikke selv at jeg var sterk.....men er vel det. Men har det jo tøft selv,men dette er noe jeg bare MÅ igjennom.....føler jeg selv. Håper en dag at jeg kan se tilbake på denne tiden.......og da kan stå for de valgene jeg tok:o)

Masse klemmer

Hei, jeg tror jeg drar kjensel på nicket ditt.

Jeg var jo her inne i høst , men mest inne på slitere.

Denne prosessen er slitsom og tung, og en setter seg store forventninger foran dette "store", som min kjære så pent kaller det.

En må gå en del runder med seg selv for å kjenne på om en virkelig vil gå igjennom dette, og det er mange psykiske aspekter rundt dette som mange kanskje ikke tenker over.

Det høres så lett ut å skulle ha ivf, bare litt spray, noen stikk og uttak/innsetting og vips så er man gravid...

Det er nok desverre ikke sånn..

Godt du har kommet på banen igjen,og at du ikke har gitt helt opp tanken på å bli mamma.

Her inne er det, som du sikkert vet, mange i samme situasjon. Mange som sliter med de samme tankene, selv om ikke alle tør å legge sine innerste tanker ut..

Håper du har kommet deg etter knekken og at solen endelig skinner i din retning,Babylengsel.

Skal krysse alt jeg har for at dette går din vei.

Så får vi følges ad på veien mot babydrømmen.

Klemmer i fleng fra

Hei:o)

Jeg husker nicket ditt, Babylengsel. Sånn er det vel med oss som har vært her aaaltfor lenge.........sukk!!

Jeg er nå gravid på naturmetoden (!!!) etter 3,5 år prøving, to SA og to exu`er med operasjon nå i januar...

Har også hatt 5 prøverørsforsøk, der ett av de endte med SA og ett ble avbrutt i siste liten.....

Så nå er jeg lykkelig men selvfølgelig også nervøs.....

Men har hatt fine hcg verdier, så jeg er optimist!!!

Lykke til videre Babylengsel!!!

*smitter deg* med litt babystøv ;)

Klem fra

Hei!

Leser innlegget ditt og sitter igjen med en stor respekt for at du har greid å ta ei så tøff avgjørelse i siste liten.. Vær stolt av deg selv som har greid å lytte til kroppen på den måten!

Jeg har også PCOC og har vært så uendelig heldig å lykkes på første forsøk. Det jeg lurer på er om dere har helt slått fra dere tanken på IVF? Jeg lurer i såfall på om du har hørt om den nye metoden som et privatsykehus i Oslo har begynt med, og som er veldig bra for oss med PCOC. Jeg slapp med denne metoden nedreglering med spray og hadde kun tre dager med sprøyer. Hele prosessen tok ei uke fra jeg startet med sprøyter til jeg hadde innsetting...

Jeg tror denne metoden har gitt en utrolig mye lettere prosess, uten at jeg har noe egenerfaring fra vanlig IVF.. Tidsmessig har vi spart mye, faren for overstimulering er minimal, man slipper den tøffe nedreguleringen og lange sprøytetiden, metoden er mye billigere enn vanlig IVF og man sparer mye i medikamenter.. Den psykiske påkjenningen er jo den samme, men fordelen er vel tidsaspektet.

Jeg er så ekstremt takknemlig for å ha fått mulighet til å bruke denne metode, som utvilsomt passet min situasjon bra. Og oppfølgingen på klinikken har vært så fantastisk.

Ønsker deg lykke til med avgjørelsene videre!

Hei Babylengsel!

Ja, husker deg! :-)

Vi mistet i uke seks i september i fjord. nytt forsøk i november - men ingen festet seg. Ikke fått noen på frys noen ganger...

Er i gang med nytt og kanskje siste forsøk.

Har sprayet, og akkurat begynt å stikke. Denne gangen forsøker vi med Klexane i tillegg... (blodfortynnende sprøyter) for at det skal bli bedre blodgjennomstrømming og enklere for spiren å feste seg.

Vi skal på ultralyd neste fredag :-) Mulig egguttak neste helg :-)

Denne gangen sitter det. MÅ det :-)

Godt med pause. Vi har hatt 3 mnd pause - og det hjelper på psyke, sex og kropp :-)

Ønsker dere masse lykke til!!

God klem fra

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...