Gå til innhold

Utført laparoskopi - en tett eggleder

Anbefalte innlegg

Hei!!

På fredag var jeg på sykeguset og fikk utført Laparoskopi, kikkehullsopperasjon for utredning av ufrivillig barnløshet. Jeg fikk beskjed om at jeg har sammenvoksninger på den ene egglederen som har ført til at den er helt tett. Den andre var halveis tett så den har de blåst ut. Det skal avgjøres om to mnd om det skal søkes om prøverør. Jeg har skjønt at det er en liten sjans for og bli gravid på vanlig måte. Jeg tror det kommer til og bli søkt om prøverør. Er det noen her som vet om hvor lang ventetid det er på prøverør i Oslo og vestffold(Sandefjord/Tønsberg).

Håper at det kommer til og sje noe snart for det har gått ut oer humøret. Vil så gjerne bli gravid snart. Er så slitsomt.

Fortsetter under...

Hei på deg

Jeg kjenner ikke til ventetid på IVF i Vestfold - er jammen ikke sikker på om det finnes IVF-klinikker i Vestfold?? Men jeg vet at det er en klinikk i Porsgrunn. Og i Oslo er vel ventetiden på rundt 8 måneder på Ullevål. Det går litt opp og ned har jeg inntrykk av. Vi fikk beskjed om 8 måneder da vi søkte i sept 06, men skal i gang allerede nå. Ellers så er ventetiden mye kortere ved private klinikker. Da har du Aleris eller Volvat. Har ingen erfaring i det private, bortsett fra at jeg var litt i kontakt med Aleris tidligere og der var det fullt mulig å komme i gang ved neste syklus.

Ønkser dere lykke til :)

takk for info. Jeg har hørt at det er en IVF-klinikk i Porsgrunn jeg også. Hvis det må søkes om prøverør så vil jeg at det skal søkes der det er kortest ventetid. Det er jo som du sier litt forskjellig i perioder der også sikkert. Det er uansett ikke aktuelt og søke på privat klinikk for da koster det jo 20-25000 for hvert forsøk og det er mye penger selv om man selvfølgelig ikke kan måle penger i det og få barn. Vi får være litt tolmodig og vente på det offentlige.

Ønsker dere masse lykke til med forsøket!!

Hei.

Det er ikke noen IVF klinikker i Vestfold, men det er i Telemark. Fertilitetsklinikken i Porsgrunn. Tror de har ca 7 mnd ventetid, men vet at fler har kommet inn før. Vi kom inn etter tre mnd.

Anbefaler absolutt Porsgrunn. Liten og intim atmosfære med faglig dyktig mennesker som også er flinke til å ivareta det psykiske.

Lykke til:):)

Hei

Jeg tror de fleste sykehus har lagt ut informasjon om ventetider på sine hjemmesider, så det går an sjekke sidene til de enkelte sykehusene.

Har hørt at det etter laparoskopi kan være lettere å bli gravid, da de har fått skylt igjennom og åpnet litt ;o)

Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...