Gå til innhold

Vi har vært på ultralyd!!

Anbefalte innlegg

Nå har vi vært på ultralyd på Stavanger Universitetssykehus med verdens hyggeligste jordmor + medisinerstudent. Veldig flott opplevelse! Vi fikk forklart masse av hva som ble målt og hvorfor, og lille-barnet lå der så pent på utstilling og viftet litt med armer og bein.. Jeg hadde planlagt å spise noe rett før så det ble mer bevegelse, men det var ingen ventetid så jeg fikk faktisk ikke tid (vi brukte jo 100 år på å finne fram på sykehuset og kom nesten for sent..). Men det gjorde ingenting. Det var så skjønt å se den lille og få høre at alt så bra ut (selv om de kan jo ikke se alt). Idet hun var ferdig og skulle til å ta av maskinen, kom jeg på at vi ikke hadde fått noe spørsmål om kjønn, så jeg skyndte meg å spørre. "Vil dere virkelig vite det?" "Ja...."... og så viste hun oss at det nok kom til å bli en liten jente!! Og terminen ble flyttet to dager, til 19 juli. Så jeg gikk ut i sjokktilstand (og brukte enda 100 år på å finne mor-og-barn bygningen for å ta en blodprøve) for jeg hadde trodd det var en gutt :-) Så det med liten kvalme stemmer ikke på meg i hvert fall, jeg har jo ikke vært kvalm i det hele tatt, og venter en jente! :-)))) Hurra hurra hurra for i dag... får ikke gjort noe særlig her på jobben, sitter bare og ser på de skjønne bildene. Og det var bare 2D forresten, hvis noen lurer på det :-)

Ha en strålende dag alle sammen!

Klem

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/8210633-vi-har-v%C3%A6rt-p%C3%A5-ultralyd/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er litt intressert i hva de fortalte om hva som ble målt og hvorfor?

Den siste gangen jeg var på UL (har fått ny time) målte han hodet tvers over fra øre til øre og satt en termin.

Syns det var lite, var bare inne i 15 min totalt, med snakkingen før og etter.

Hm, kanskje jeg var litt overivrig med "hvorfor" delen, for nå husker jeg ikke så mye av hvorfor de målte ditt og datt lenger.. De målte hodet og sjekket at begge halvdelene var der og så "like" ut, og tittet litt på hjernen. Magesekken skulle se rund ut, ikke oval. De måtte vente for å se at urinblæren ble fylt (hun hadde nettopp tømt seg) for å se at hun kunne drikke fostervannet og hadde det fint. De målte armer/bein/rygg i forhold til hverandre for å se at det var rette proporsjoner. Var det den offisielle ultralyden du var på (den i statlig regi) og du fikk litt lite informasjon?

Så bra ultralyden gikk så fint ;o)

hadde en kjempe bra opplevelse i går selv jeg.. så fint at de forklarer så mye... så rart at man kan se babyen så godt.. så jo fingre og alt sammen.. var ingen tvil om at det var en gutt ;)

Annonse

Så kjekt at alt så godt ut.Jeg skal inn til stavanger på tirsdag, og er jo kjempe spent.Må vel lete litt vi også tenker jeg.:-) både til parkering og inngang.Skal bli spennende og se hva dato jeg får.

Har fått 19 juli til nå.....så vi får se....Hva het Jordmora??

Gratulerer igjen og så får du kose deg videre...

Hei og gratulerer masse med en liten pike! Så bra du kom på til slutt å spørre etter kjønnet, tenk om du hadde reist og ikke visst det!

Tenker du gleder deg til å reise nå, kos deg masse, men vær forsiktig!

God tur til storbyen, jeg var der selv for 1 1/2 år siden. Skulle gjerne reist igjen!

Klem fra Lene og gutta!

Gratulerer masse med jenta og en flott UL opplevelse:-)

Det er bare en helt fantastisk opplevelse......

he he...vi også rota rundt for å finne mor og barn undersøkelsesstedet enda det var i nabobygget! godt å høre at det er flere som ble helt distrè..

Kos deg og nyt bildene:-)

Klem fra Anniken

Gratulerer med jenta di og så bra at du hadde en flott UL opplevelse;)

Vi har vært inne 2 ganger, og lege + jordmor har vært superhyggelig og veldig informativ begge ganger. Har skjønt det slik at de måler diameter hode (øre til øre), diameter brystkasse (ribbein til ribbein) samt lengde av femur (lårbein) for å kalkulere termindato.

Å bruke kvalme for å "spå" kjønn er bare BS etter min mening....har spydd siden uke 6 (er nå i uke 19) og det var ingen tvil om at det var en liten gutt som lå der:) Hihi!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...