Elise29 Skrevet 9. juni 2007 #76 Skrevet 9. juni 2007 Hei Snoppy-vennen Da var jeg hjemme igjen. Har vært det noen dager nå. Hadde det kjempefint i Bulgaria, men de første dagene gikk med til å handle inn til leiligheten ting og tang som vi hadde bruk for og møblere og komme i orden. Leiligheten var superfin og jeg likte veldig godt plassen også. Var like ved Sunny Beach og Nessebar (hvis du er kjent??). Reiste inn dit nesten hver kveld og spiste og tuslet rundt. Ene kvelden drakk vi 10 drinker (5 hver) og betalte 200 kr tilsammen ) Det kaller jeg billig!! De siste 2 dagene fikk vi vært litt på stranden og solt oss og badet. Skulle gjerne vært der en uke til... Ellers har vi ikke prøvd noe seriøst denne mnd. Har ikke EL-testet eller noe. Det var litt rart når vi var i Bulgaria, for plutselig en dag begynte jeg og blø. Og det var ikke bare litt heller. Det var på dag 14, så jeg lurte på om det kunne være EL, men hadde ingen EL-smerter. Kun menssmerter som gikk over etter en liten stund. Blødde kun denne ene dagen. Merkelig greier... Hvordan går det med deg og pergokuren?? Holder du på med trippel kur nå? Merker du mer bivirkninger enn ved dobbel? Er det ellers noe nytt? For et deilig vær det var å komme hjem til forresten. Utrolig digg. Jeg har fri helt til neste fredag nå, så jeg håper det skal vare en stund ) Ha en kjempefin helg og skriv snart igjen ) Mange klemmer fra meg
SnoopyMamma Skrevet 9. juni 2007 Forfatter #77 Skrevet 9. juni 2007 Hei kjære deg :-) Så godt å høre at dere har hatt en fin tur. Kan tenke meg at det var godt å komme seg bort. Men har dere kjøpt leiligheten? Jeg trodde dere bare var på pakketur eller noe sånt jeg... Har aldri vært i Bulgaria, men har hørt fra andre at det er veldig fint der. Og ja, 200 kroner for så mye drikke er veldig billig!! Hvordan er prisene på klær og sko? Dere kommer jo også hjem til et nydelig sommervær da :-) Disse siste dagene har jo vært helt utrolige. I dag har varmen vært så påtrengende, så med det resultat at jeg har kjempe hodepine!! Det kan ha sammenheng med pergoen også da. Jeg tok siste tablett på torsdag, og denne kuren har vært mye verre enn forrige. Jeg har hatt så sinnsykt vondt i venstre eggstokk, mega hetetokter, kviser (masssse) og hodepine. Så jeg er ikke så fornøyd. Må vel igang med noen EL-tester til uken, men kjenner at jeg ikke bryr meg så mye som det jeg gjorde sist. Er vel redd for å bli skuffet igjen. Nå vet jeg også at ting kommer til å skje til høsten, så da slapper jeg enda mer av. Men litt spennende er det jo allikevel. Så rart at du plutselig begynte å blø på turen!? Hva kan det ha vært? Nesten litt synd at du ikke hadde med EL tester da... men antar at du ikke lot sjansen gå fra deg allikevel sånn at det er muligheter for klaff :-) Du skal vel snart i gang med en pergokur til du også? Eller husker jeg feil nå? Jeg skal egentlig lese denne helgen, har siste eksamen til tirsdag, men kjennner at jeg er veldig umotivert. Samt at det er et utrolig vanskelig fag, investering og finansiering, og i denne varmen så har jeg gitt helt opp. Ellers er det ikke så mye nytt annet enn at jeg har mye å gjøre på jobb, og jeg gleder meg veldig til ferie. Men vi skal ikke reise før 31. juli, da drar vi to uker til Mallorca. Noe jeg gleder meg veldig til, men nå virker det som om det er flere måneder til... Godt at det er fint vær her da, det letter litt :-) Kos deg masse i sommerværet, og god helg videre! Vi prates snart igjen min venn! Mange klemmer
Elise29 Skrevet 12. juni 2007 #78 Skrevet 12. juni 2007 Hei vennen! Nå blir jeg GAL!!! 6 dager igjen til ikm og har allerede begynt å blø... Skal se det an utover dagen hvor mye som kommer og så skal jeg eventuelt ringe gyn i morgen. Kan jo ikke bli gravid med så kort lutealfase. Nå begynner jeg å bli skikkelig lei Det hørtes ikke noe godt ut med alle de bivirkningene og attpåtil når du har eksamen og jobb å tenke på i tillegg. Oi, det er jo tirsdag i dag jo og siste eksamen din?? Du er vel glad du er ferdig nå ) Så heldig du er som skal til Mallorca da!! Jeg har aldri vært der, men har hørt mye positivt. Vi har ingen ferieplaner nå. Kommer til å ta det litt på sparket hvis vi kommer over billige flybilletter, enten i fellesferien eller til høsten. Da blir det nok en tur til Bulgaria igjen. Så ikke på klær og sko faktisk, men min søster har vært der en uke nå og hun hadde bl.a kjøpt et par fake Victoria Beckham bukser til 160 kr per stk. Alt er jo veldig billig der, så klær og sko er helt sikkert billig det også. Vi måtte handle inn til leiligheten denne gangen, så da ville jeg ikke bruke penger på shopping til meg selv. Vi har forresten kjøpt leilighet der ja. Det var i januar i fjor og så var den ferdig i april i år Sambo kjenner utbyggerne, ellers hadde vi nok ikke kjøpt...Det kan jo være litt riski hvis du ikke vet noe om utbyggerne. Du må ha lykke til med EL-testingen nå da! Får håpe trippel kur var det som skulle til ) Hvis du lykkes nå, vil jeg også prøve det )) Hadet bra så lenge. STOR klem
Elise29 Skrevet 15. juni 2007 #79 Skrevet 15. juni 2007 Hei og hopp! Ville bare si at jeg ikke blødde noe mer enn litt den morgenen jeg skrev sist. Var litt frustrert da, så jeg var glad det ikke kom mer. Går det greit med deg? Er du i full gang med testingen? Jeg har jobbehelg IGJEN, så jeg må snart begynne å gjøre meg klar... Skriv snart tilbake God helg og klem fra meg
SnoopyMamma Skrevet 16. juni 2007 Forfatter #80 Skrevet 16. juni 2007 Hei og hå! Så bra at du sluttet å blø da. Uff, det er ikke noe gøy når kroppen avviker fra "normalen". Blir alltid stresset av det. Hvor er du i syklusen nå? Jobbehelg ja, det hørtes slitsomt ut. Stakkars deg. Godt at du har hatt litt ferie da :-) Jeg er på dag 16 i dag, og i går hadde jeg fryktelige menssmerter, og slim. Men EL-testen slo bare ut halvveis hvis du skjønner, og da skal man jo ikke stole på de. Så jeg er litt usikker på om jeg har EL nå, eller om den er på vei. Hmm, tror at jeg får komme meg til gyn en tur til uken slik at hun kan se om det ligger noen egg klare der, eller om det er helt tomt. Orker ikke gå å tenke på dette nå i sommer, nå vil jeg ha ferie fra vonde tanker. Skriver mer senere jeg, må komme meg ut i sola. Det er en fin dag i dag...tralala.. God jobbing, vi snakkes snart. Klem
Elise29 Skrevet 18. juni 2007 #81 Skrevet 18. juni 2007 Hei igjen Har du hatt en fin helg? Har vært veldig greit på jobb heldigvis og tiden flyr! Det høres jo litt ut som du hadde noe på gang da? Hvilke tester bruker du? Jeg har ihvertfall fått svak strek på billig testene og når jeg kontrollsjekker med DB digital, så har den vist at jeg har EL. Synes det er litt vanskelig å tolke billig testene noen ganger... Høres ihvertfall ut som det skjer noe med kroppen din Jeg er på dag 28 i dag og fremdeles er det ingen tegn til TR. Tok en test på lørdag som var negativ. ( Ikke noen bombe akkurat....hihi). Det er nok bare kroppen som tuller seg. Har ingen symptomer på at jeg er gravid heller, så den er nok bare forsinket... Blir spennende å høre hva gyn sier nå da...om du har hatt EL eller om hun ser noen modne egg. Du får gi en lyd når du vet Jeg får vel begynne med middagen nå tenker jeg. Ha en fin uke Stor klem
SnoopyMamma Skrevet 20. juni 2007 Forfatter #82 Skrevet 20. juni 2007 Hei du, Helgen var veldig bra, fikk endelig slappet av og gjort helt andre ting enn å lese til eksamen. Trengte det nå! Litt kjedelig på søndagen, for da regnet det hele dagen, men vi fikk vært ute noen timer allikevel. Har du fått TR eller? Kjente at jeg ble veldig spent da jeg leste at du ikke hadde fått TR enda! Jeg ønsker så veldig at det skal lykkes for dere snart. Begynner du på Pergo hvis du får TR eller? Enkel eller dobbel? Du har fått time hos gyn til høsten for videre utredning ikke sant? Håper for begges del at vi slipper å sette igang med prøverør. Har forresten mannen din sjekket kvaliteten på sine svømmere? Det har ikke min, det har heller ikke vært noe tema fra gyn sin side. Jeg er usikker på hva som egentlig har skjedd ifm EL. Føler vel egentlig ikke at jeg har hatt det. Kjente en del murringer fredagen som var, men testen slo bare ut litt sterkere enn den pleier. Og dagen etter slo den ikke ut igjen. Jeg har brukt testene fra Quick Respons denne gangen, og de virker jo pålitelige. Men som sagt er usikker på om det var EL. Må vel til gyn på fredag eller mandag for å ta blodprøve, så innen en uke vet jeg vel noe mer. Har ingen andre tegn. Har heller ikke vært hos gyn for UL. Hmm...slitsomt dette her, men nå er det snart sommerferie, og da SKAL jeg ha ferie fra all tankevirksomhet rundt graviditet og barn. En velfortjent sommerferie :-) Ha en fin uke du også :-) Klemmer
Elise29 Skrevet 20. juni 2007 #83 Skrevet 20. juni 2007 Hei på deg Jeg gleder meg også VELDIG til ferie nå. Har bare 3 nattevakter og en kveldsvakt igjen før det er ferie Heldig dere som skal til Mallorca!! Vi har fremdeles ingen konkrete ferieplaner... Jeg har fremdeles ikke sett noe til TR. Det kom pittelitt brunlig utflod i går, så da trodde jeg nok en gang at det var TR som meldte sin ankomst, men foreløpig ser det ikke slik ut... Har heller ingen graviditetssymptomer, så det er jo litt merkelig. Har ikke følelsen av at jeg er gravid, men håper jo innerst inne. Samtidig sier jeg til meg selv at dette har skjedd før også (forsinket TR) og da har den alltid kommet etter noen dager... Jeg får bare vente og se Jeg har ikke bestilt time hos gyn til høsten, men hun sa at dersom jeg ikke er blitt gravid innen august, må jeg ringe og få time til samtale om hva vi gjør videre, sikkert prøverør. Sambo måtte teste svømmerne sine før jeg fikk Pergo og de var helt topp. Så det er JEG som er problemet.... Har ikke helt bestemt meg for om jeg skal ta flere Pergo-kurer. Min erfaring er at syklusen har vært bedre de mnd jeg ikke har tatt Pergo, men jeg vet jo ikke hvordan kvaliteten på eggene har vært... Jeg har ingen erfaring med QR-testene, men jeg håper du har hatt EL og at det har skjedd noe ) Blir spennende å se hva blodprøvene viser. Vi får håpe at det var en trippel kur som skulle til ) Ha det bra så lenge og kos deg i det fine været ) Mange klemmer
SnoopyMamma Skrevet 21. juni 2007 Forfatter #84 Skrevet 21. juni 2007 Hei kjære deg! Så spennende at TR enda ikke har kommet da?! Herregud, tenkt om det virkelig har klaffet denne måneden!! Unner deg så en positiv test nå. Har du testet noe mer? Du må holde meg oppdatert!! Jeg krysser fingrene for deg! Mange klemmer til deg
Elise29 Skrevet 21. juni 2007 #85 Skrevet 21. juni 2007 Tja..tror ikke det har klaffet. Det kom litt friskt blod i gårkveld og i dag har jeg hatt litt brunlig utflod igjen (på papiret når jeg tørker meg).. Merkelige greier. Jeg aner rett og slett ikke hva som skjer, men antar at det er TR som ikke klarer å komme helt igang. Har jo som regel spottet i mange dager før TR tidligere så det er sikkert det som skjer nå også. Verker i magen også. Bytter på å verke på venstre og høyre side. Skjønner ingenting, men får vel bare vente og se. Har ikke lyst å teste på leeenge enda. TR skal få noen dager til på seg Hvorfor kan vi ikke bare blir gravid snart???? hehe.... Stor klem
SnoopyMamma Skrevet 25. juni 2007 Forfatter #86 Skrevet 25. juni 2007 Hei du, Hvordan går det med deg? Har du fått TR enda? Jeg er så spent på dine vegne!! Vi har hatt en kjempe deilig helg på hytten til svogeren min, ved sjøen. Åhh, det var så deilig, klarte å slappe skikkelig av. Har tatt blodprøve hos gyn i dag, og får svar på onsdag. Dersom den er negativ så blir søknaden til Riksen sendt!! Og da er det sommerferie for mitt vedkommende, og det gleder jeg meg til! Jeg skjønner heller ikke hvorfor vi ikke bare kan bli gravide...Hva er det vi gjør galt..?? Stooor klem :-)
SnoopyMamma Skrevet 26. juni 2007 Forfatter #87 Skrevet 26. juni 2007 Hei igjen, Tenker på deg, og håper du har fantastiske nyheter! Klem
Elise29 Skrevet 29. juni 2007 #88 Skrevet 29. juni 2007 Hei vennen Sorry at jeg er så treig med å svare. Har jobbet masse denne uken, men nå er det FERIE :-))) Har du fått svar på blodprøvene?? Er spent på å høre om det har blitt resultater etter den tripple kuren din. Etter å ha spottet i hele forige uke, stoppet det opp et par dager, men på mandag eller tirsdag begynte jeg å blø skikkelig. Utrolig irriterende med all den spottingen, men mensen kom iallefall skikkelig igang tilslutt. Skal ta EL-tester igjen denne pp'en tenkte jeg, så får vi se. Har advart samboer min om at vi må ha sex hver dag denne perioden, men det blir vel til at det blir annenhver dag. Sambo får helt hetta av tvangspuling....hehe. Er lei av å prøve og synes egentlig prøverør er altfor langt frem i tid. Får sannsynligvis time til samtale i oktober, og fra søknaden sendes tar det visst ca 6 mnd til vi kan gå igang, og det vil si at vi ikke kan sette igang før nærmere neste sommer. Blir helt matt av å tenke på at det er SÅ langt frem i tid. Jeg vil bli gravid NÅ!!! Huff....hehe. Nei, jeg håper det har klaffet for deg denne gangen, og har det gjort det, vil jeg også prøve trippel kur ) Er det bra med deg ellers? Du må ha en strålende helg, så snakkes vi forhåpentligvis snart ) Stor klem
SnoopyMamma Skrevet 2. juli 2007 Forfatter #89 Skrevet 2. juli 2007 Hei du, Ikke noe å beklage seg for, blir bare bekymret da jeg ikke hadde hørt fra deg på en stund. Skjønner godt at du er frustrert over den spottingen, tror jeg hadde blitt gal selv. Du får sette igang med EL-tester igjen, så får vi håper at sommeren bringer med seg lykke og masse babylaging (ikke tvangspuling, hahaha, bra uttrykk). Jeg har ikke fått besøk av tanta enda, så det er jo håp. Har fått bekreftet EL (kjempe EL, hadde progesteron niva på 64 nå, og sist lå den bare på 35) hos gyn, så i teorien kan jeg være gravid nå. Har jo selvfølgelig mange symptomer, trøtt, murringer i magen, kvalm på kvelden og kjempe luktesans. Skulle hatt TR på fredag, og dristet meg til å ta en test i går. Den slo ut, men svakt. Så jeg vil vente med å slippe jubelen løs. Tenkte jeg skulle ta en ny test i morgen. Tok blodprøver hos gyn på fredag, og skal ta ny blodprøve i morgen, så da vil jo de eventuelt bekrefte/avkrefte de også. Kjenner at dette er utrolig nervepirrende!! Men, nå skal det jo sies at jeg har siste SA sterkt i minne og prøver å ikke få for mange forhåpninger. Hvis det viser seg at dette er liv laget, så tror jeg kombinasjonen av pergo og akupunktur gjør susen. Akupunktøren min fortalte at man ofte må la det gå en tre måneders tid, før man begynner å merke resultater, dette fordi kroppen bruker litt tid på å omstille seg. Jeg har holdt på med aku i snart tre måneder nå. Kjenner at det hjelper på psyken også. Har nok klart å slappe litt mer av ang dette nå, enn jeg klarte for en tid tilbake. Hvordan går det med deg? Har du hatt flere behandlinger? Helgen var forresten strålende, har nesten bare sovet... :-) Skal holde deg oppdatert vennen, men som sagt, jeg har et veldig avslappet forholdt til dette enda. Stor klem fra meg
Elise29 Skrevet 2. juli 2007 #90 Skrevet 2. juli 2007 SHIT altså!!! Du høres jo veldig gravid ut ))))) Skjønner at du ikke vil slippe jubelen løs helt enda, så jeg skal vente litt med å gratulere Du hadde mange symptomer da! Og svakt positiv betyr vel at du er gravid DU ER SÅ HELDIG!!! Fy søren, nå vil jeg også på trippel kur. Det er for seint å begynne denne pp'en, men neste pp må jeg prøve. Synd at gyn har ferie nå, så da får jeg ikke konferert med henne, men en trippel kur kan vel ikke skade mer enn det kan gjøre nytten )) Skulle egentlig hatt dobbel kur denne mnd, men fant ut at jeg ikke ville ha flere doble kurer nå. Tror ikke det nytter på meg uansett. Hvilken dag i syklusen tok du blodprøve denne gangen? Jeg har ikke vært til flere aku-timer. Var bortreist forige mnd når jeg egentlig skulle vært, og denne mnd har jeg faktisk glemt det litt. Vet ikke helt hva jeg skal gjøre... Vurderer å prøve fotsoneterapi istedenfor. Håper det går strålende for deg denne gangen!! (dersom du er gravid nå og det tror jeg du er )) Du må gi meg en lyd dersom du får bekreftet noe i morgen ) See you! Mange klemmer
Elise29 Skrevet 2. juli 2007 #91 Skrevet 2. juli 2007 Bare et lite spørsmål til. Husker du skrev at du bare fikk svakt positiv på EL-testene en dag. Husker du hvilken dag i syklusen det var?? Er jo som regel litt seinere enn normalt etter pergo-kur... Klem igjen
SnoopyMamma Skrevet 6. juli 2007 Forfatter #92 Skrevet 6. juli 2007 Hei Elise, Sorry at jeg har vært så sen med å svare, men jeg kjenner at jeg trenger pause fra bim noen ganger. Jeg fikk en positiv test på dag 15 i syklusen, og jeg tror grunnen til at den var svak var fordi jeg tisset på ettermiddagen i et lite plastkrus, og tror ikke det var nok væske å teste med. Det vi gjorde denne gangen var å ha sex på morgenen på dag 16 (blir ikke så ofte lenger, men klarte å lure til oss en kjapp en). Kanskje det gjorde utslaget? Så har jeg spist altfor mye is, men de sier jo at det også er bra. Jeg testet igjen i går, hadde spart en cb digital fordi det var bursdagen min, og den lyste "gravid" mot meg, så det er jo ikke tvil lenger. Bedre bursdagspresang kan man jo ikke få. Jeg skal til gyn i dag og sjekke at alt er bra, og jeg håper inderlig ikke at det er en graviditet utenfor livmoren eller noe sånt. Så jeg klarer ikke glede meg enda. Enn så lenge er dette en hemmelighet mellom meg og mannen min. Og deg da så klart :-) Jeg vil anbefale deg en trippel kur neste gang, og da også akupunktur gjennom prøveperioden, så skal du se den sitter på deg også. Må ikke gi opp! Jeg skriver mer til deg senere når jeg har vært hos gyn. Ha en fin dag vennen :-) Klem
Elise29 Skrevet 6. juli 2007 #93 Skrevet 6. juli 2007 Hei vennen og GRATULERER både med overstått bursdag og spiren i magen!! ) Jeg skal krysse fingrer og tær og alt jeg har for at dette skal gå bra ) Står på farten til å reise til Oslo nå, så jeg har ikke tid til å skrive så langt, men skriver mer når jeg er hjemme igjen. Ikke tvil om at jeg skal prøve trippel kur neste gang Lykke til hos gyn i dag da. Håper alt er bra. Kos deg i helgen, så skrives vi snart. Mange klemmer
SnoopyMamma Skrevet 9. juli 2007 Forfatter #94 Skrevet 9. juli 2007 Hei igjen, Takk for det :-) Jeg håper virkelig det går bra denne gangen, men man vet jo aldri. Må allikevel prøve å tenke positivt, tror ikke kroppen har godt av at man skal tenke mange negative tanker. Det gikk bra hos gyn på fredag. De bekreftet graviditeten med gravitest, og så pratet vi litt generelt om blodprøveresultatene som så bra ut. Men hun mente at det er for tidlig å se noe, så hun ville ikke ta en innvendig UL da jeg var der. Men jeg har fått ny time igjen nå til fredagen, så vi får håpe at hun kanskje ser noe da. Til fredagen så er jeg etter egne beregninger 6 uker på vei, så da kan det jo være at de ser noe. Med datteren min så vi hjerteslagene i uke 6. Hadde du en fin helg i Oslo? Var ikke så heldig med været da. Uff, blir så deppa av det været her. Skulle ønsker sommeren endelig kunne komme. Men jeg jobber jo fortsatt, så sånn sett er det ikke så farlig. Håper du har det bra vennen. Hvordan ligger du an i syklusen nå? Når begynner du i tilfelle på Pergo igjen? Vi prates snart :-) Stor klem
Elise29 Skrevet 9. juli 2007 #95 Skrevet 9. juli 2007 Hei igjen. Kom hjem i natt etter å ha kjørt rekordraskt hjem fra Oslo. Var skikkelig drittvær og regnet hele tiden, men var heldigvis lite trafikk. Hadde det kjekt i Oslo og på lørdagen var vi en liten tur til Sverige på harryhandel. Sambo kjøpte masse øl og ellers ble det litt vin, snop ++. Handlet ikke så mye egentlig. Jeg er på dag 14 i dag, så jeg må begynne å EL-teste i dag. Skulle begynt før, men var vanskelig å få det gjort i Oslo. Vi var jo hos venner hele tiden, bortsett fra om natten når vi var på hotellet. Regner jo egentlig med at EL ikke allerede har vært. Hadde jo vært litt tidlig isåfall. Var for sent å begynne på Pergo denne mnd når jeg fikk vite at det hadde gitt resultater for deg, så jeg må nesten vente til neste syklus. Sukk. Kjipt at det er så lenge til. Så bra å høre at det går fint med deg. Jeg er overbevist om at det kommer til å gå bra denne gangen ) Er du mye kvalm ellers? Trøtt? Snakkes snart igjen Klem fra meg.
SnoopyMamma Skrevet 16. juli 2007 Forfatter #96 Skrevet 16. juli 2007 Hei vennen, Fant du EL til slutt? Hvordan går det? Tror du dere klarte å treffe? Har dere fortsatt ferie eller? Noen store planer? Mannen min har ferie denne uken, og er så heldig. Skulle ønske det var meg. Skal ta meg et par dager fri jeg da. Jobb i to uker til før vi reiser til Mallorca.... Det skal bli så godt :-) Ellers er formen sånn passe. Har ikke merket så veldig mye til kvalmen. Den kommer og går litt, er verst om kvelden eller hvis jeg blir veldig sulten. Jeg er super trøtt, og tror jeg aldri har lagt meg så tidlig som det jeg har gjort de siste ukene. Var hos gyn på fredag, og da kunne hun se at fostersekken lå der den skulle, og hun kunne se antydning til fosteranlegg. Veldig tidlig enda, så hun satte meg tilbake fire dager (ikke mye egentlig, men det føles jo som en evgighet når man er så kort på vei). Så hun regnet med å se mer på neste UL. Skal ha neste UL førstkommende fredag eller mandag. Jeg håper det går denne gangen, men man vet jo aldri. Har lest en del om SA og MA, og det viser seg at den mest kritiske uken er uke 7/8, for da skal fosteret ta til seg næring ved hjelp av navlestrengen. Finner ikke igjen hvor jeg leste det, men man konkluderte med at det er derfor det er så mange som mister i disse ukene. Ofte blir det jo ikke oppdaget på UL før senere. Hmm, mange tanker fra meg på morgenkvisten. Håper du har det bra, og at du nyter ferien din :-) Klem
Elise29 Skrevet 20. juli 2007 #97 Skrevet 20. juli 2007 Hei på deg! Godt å høre at alt så fint ut på UL da :-) Har du vært på ny UL i dag kanskje? Høres jo ut som du har det ganske "lett" foreløpig og det må være herlig ) Her er det ikke noe nytt. Fant ikke EL, men var litt treig med å begynne å teste. Første dagen jeg testet, på dag 14, var test-streken mye sterkere enn dagene etterpå, så det kan jo hende at den hadde blitt positiv hvis jeg hadde begynt å teste en dag før. Nå tester jeg ikke lengre. Har kjøpt inn trippel kur med Pergo, så nå er jeg klar for å begynne hvis/når TR dukker opp. Har egentlig IKM på mandag, men føler på meg at jeg snart begynner å spotte. Er nesten ferdig med 3 uker ferie nå, så det er jo kjedelig å begynne på jobb igjen når det har vært dårlig vær omtrent hele tiden Reiser kanskje en tur til Bulgaria igjen i august. Får se om samboeren min kan løsrive seg fra jobben. Er ikke så lett når han driver for seg selv. Får håpe vi får til en tur. Du er kjempeheldig som skal til Mallorca ) Når reiser dere? Vi har drevet å montert PAX-skap og noen hyller de siste dagene. Nå er jeg neste ferdig med å få ting på plass inni Skal i 30-års dag i kveld og dåp på søndag, så denne helgen skjer det litt av hvert Ha en kjempefin helg og skriv snart tilbake Mange klemmer
SnoopyMamma Skrevet 25. juli 2007 Forfatter #98 Skrevet 25. juli 2007 Hei du! En liten oppdatering fra meg. Jeg var hos gyn på torsdag, og der kunne de se at fosteranlegget og embyoet hadde doblet seg, og det så veldig bra ut. Var usikker på om de så hjerteslagene, men de sa at uansett så er det for tidlig enda. Man bør helst være godt over syv uker på vei før man kan høre det. I dag er jeg da 7+1 hvis jeg skal følge gyn sine beregninger. Skal ikke tilbake igjen nå før jeg kommer hjem fra Mallorca. Og jeg må si at jeg er veldig spent på hvordan det blir på ferie. Håper virkelig at det ikke skjer noe der nede. Da kan det heller skje når jeg kommer hjem igjen. Pessimismen lenge leve. Herregud, jeg må ta meg sammen. Onsdag i forrige uke var som å slå på en bryter, da slo kvalmen innover meg for fullt. Så jeg sliter litt om dagen kan man si. Jobber enda, men må ha rolige morgener, og om kvelden er jeg så sliten at jeg stuper i seng ved ni tiden hver kveld. Er selvfølgelig veldig glad for symptomer, da føler man i hvertfall at ting er som de skal. Hvordan går det med deg? Har du det bra? Kjedelig å begynne på jobb igjen? Jeg tør påstå at å jobbe disse ukene i sommer har vært verre enn å jobbe midt på svarteste vinteren. Energinivået og motivasjonen har vært helt på bånn. Og ute er det bare regn, regn, regn..... Håper du hadde en fin helg da med mye som skjedde?! Nå er det snart helg igjen, og det blir godt. Vi snakkes snart igjen! Stor klem fra meg :-)
Elise29 Skrevet 29. juli 2007 #99 Skrevet 29. juli 2007 Hei på deg vennen Er bare innom en liten tur. Prøver å ikke være så mye her nå for tiden, men må jo innom i ny og ne og se om du har skrevet Godt å høre at alt er bra med deg Jeg husker også fra da jeg var gravid i fjor, så var det som gjorde at jeg mistenkte at jeg kunne være gravid, at jeg var så fryktelig trøtt. Jeg la meg også kl 21, men kunne godt ha kubbet mye tidligere også. Det går helt sikkert kjempefint på Mallorca. Synes alltid at det vrimler av gravide i syden, så det er nok ikke noe farlig, så lenge man er forsiktig med hva man spiser. Men alt det der vet du vel. Her er det ikke noe nytt. En uke siden ikm, men ingen tegn til TR. Fant ikke EL heller denne mnd, så jeg vet jo egentlig ikke når ikm er. Det eneste er at den pleier å være ganske regelmessig, men nå har den altså begynt å tulle seg. Tok en test tidligere i uken, men den var selvfølgelig negativ. Har ingen symptomer heller Men men. Når den en gang kommer, så blir det trippel kur på meg. Denne uken skal jeg begynne på diett igjen tenkte jeg. Har bestilt tur til Bulgaria igjen om 14 dager, så da vil jeg bli litt mer fit før vi reiser. Håper jeg klarer å gå ned ca 4 kg før og at jeg klarer å holde på mens vi er der nede også. Føler meg skikkelig fæl og oppblåst slik jeg er nå. Har lagt på meg 8 kg siden februar og det merkes ( Nå skal vi ut og gå tur. Er endelig litt sol her nå...hehe. Godt å høre at det ikke bare er her det har vært mye drittvær de siste ukene Skriv snart igjen og ha en kjempefin uke Mange klemmer
SnoopyMamma Skrevet 17. august 2007 Forfatter #100 Skrevet 17. august 2007 Hei Elisabeth, Da er jeg tilbake igjen på nett! Vi har hatt to fantastiske uker på Mallorca. Det var så godt å komme seg bort fra stress og mas her hjemme. Været var veldig bra, og stedet vi bodde på var også fint. Har hatt en del plager som kvalme, trøtthet, stikninger osv, men det har gått på et vis. Sittet en del i skyggen og kost meg. Hvordan går det med deg? Har dere reist til Bulgaria nå? Hvordan ligger du an i syklusen? Har du begynt på Pergotime nå? Så flink du er mht til dietten. Vet at det er fryktelig vanskelig, men du klarer det! Gleder meg til å høre fra deg. Jeg var på ultralyd i går jeg da. Var så nervøs at jeg holdt på å sprenge blodtrykksapparatet til gyn. Måtte ta det to ganger, men det var like høyt begge gangene. Uff, det var helt grusomt. Men kom inn ganske raskt, og fikk UL med en gang. Og da kunne vi se et bitte lite vesen som sprellet med armer og ben!! Det var så rørende, og en utrolig lettelse. Så etter gyn beregninger er terminen satt til 8. mars 2008. Skal på ny kontroll igjen om tre uker. Så da håper jeg at kanskje kan begynne å slappe av litt :-) Håper alt er bra med deg, og at du har det bra! Skriv snart igjen, og kos deg i Bulgaria! Klem fra meg :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå