Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei vennen :-)

Det har vært en lang og slitsom uke, med sykdom og det hele. De to siste dagene har jeg hatt masse rare symptomer i kroppen. Hodepine, trøtthet, kvalme og rare "smerter" i magen. Hadde det ikke vært for EL-slimet for to uker siden, så hadde jeg mistenkt EL. Men det er det ikke. Så i full forventning gikk jeg ned i stad for å ta en GR test, men den var jo selvfølgelig negativ. Så da er del vel TR som er på vei, selvom jeg ikke har de vanlige menssmertene. Hm, får se i løpet av helgen hva som skjer. Er på dag 28 i dag, så jeg håper i hvertfall noe er på gang om det så bare er TR.

Vi reiser bort i morgen tidlig, trenger å komme bort litt nå. Skal stå litt på slalom, spise mye god mat og bare kose oss. Det blir bra. Må sette i gang og pakke snart. Skal ikke legge meg så altfor sent i kveld kjenner jeg, er stuptrøtt!

Kjør på med en pp til, det skader ikke å ha et mer avslappet forhold til alt dette. Kanskje det er det som må til?

Ønsker deg en kjempefin og rolig helg :-) Vi prates til uken.

Mange klemmer

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei igjen,

Ble ingen slalomtur på oss i helgen. Våknet på lørdagen og var kjempe kvalm, så vi ble hjemme. Var nesten sikker på at jeg var gravid da. Så jeg tok en EL test ettersom det var det eneste jeg hadde i huset. Har hørt at den kan slå ut ved graviditet? Brukte CB digital, og den ble negativ. Men da jeg tok ut pinnen var det to like sterke streker i displayet. Vet du hva det kan bety? Har alltid bare fått en strek på de andre EL testene jeg har tatt. Uansett, jeg reiste ut på lørdag og kjøpte nye graviditetstester. Tok en test i går morges (søndag), men den ble negativ som fy. Fortsatt ingen TR på meg, men har masse murringer i magen. Er på dag 31 i dag. Har ikke testet i dag, jeg venter litt ut i uken. Men håper at det skjer noe snart. Jeg blir faktisk glad hvis jeg får mensen, for da kan jeg begynne på ny kur. Men å gå som jeg gjør nå, er helt forferdelig. Ikke gravid, og ingen TR, men masse murringer og kvalme.

Unnskyld, måtte bare få det ut, kjenner at jeg blir veldig nedtrykt. På en ellers så kjedelig mandag morgen, så håper jeg at du har det bedre :-)

Mange klemmer til deg :-)

Skrevet

Hei igjen vennen :)

Oisann, dette var jo litt spennende da??

Det høres jo ut som typiske graviditetssymptomer og du er på dag 31??

Det er jo mange som ikke tester positivt før mange dager etter ikm, så det kan jo være et håp da :)

Men samtidig må jeg jo også si at jeg har hatt alle disse "symptomene" jeg også, uten at jeg har vært gravid...hehe.

Ikke meningen å ta håpet fra deg altså ;)

Det er vel ikke så mye annet å gjøre enn å vente...enten på positiv GT eller TR.

Skjønner godt hvor frustrerende det er. Har hatt det på samme måten selv flere ganger.

Du må gi en lyd til nysgjerrige meg når det skjer noe, sant?? ;)

Jeg er kjempesulten nå, så jeg tror jeg må finne meg litt frokost. Skal på nattevakt i natt, så jeg prøvde å sove litt lenge i dag. Våknet selvfølgelig ganske tidlig av fast-tlf, som var tom for batteri og lå og pep. Selvfølgelig lå jeg bare å irriterte meg over det istedenfor å stå opp og legge den på lading ;)

Vi har forresten hatt en rolig og fin helg. Har fått ryddet litt på "roterommet", så nå ser det ikke ut som et roterom lenger. Tar sikkert ikke lang tid før det er rotete igjen...men men.

Får håpe det skjer noe hos deg snart, så du slipper å leve i "uvisshet" så mye lenger. Det er noe dritt!

Ha en fin dag iallefall!

Stor klem fra meg

Skrevet

Hei du,

Fikk nettopp telefon fra gynekologen min, som ba meg komme inn i morgen og ta enda en blodprøve. Hva tror du det betyr? Kjente jeg ble litt engstelig jeg nå....

Klem fra meg

Skrevet

Hmm...ikke godt å si. Har du fått svar på de første du tok?

Det er nok sikkert ikke noe farlig uansett. Han vil vel kanskje dobbeltsjekke noe, eller sjekke noe han ikke sjekket sist?

Var det kun progesteron du skulle måle sist, eller var det flere ting også?

Du må ha lykke til iallefall :)

Jeg sover hele dagen i morgen, så jeg er nok ikke online igjen før i morgen ettermiddag tidligst (+ i kveld da :)).

Klems

Skrevet

Hei snoopy :)

Hvordan går det?

Sa gyn noe om hvilke prøver han tok i dag?

Ellers noe nytt?? ;)

Klem fra nysgjerrige meg

Skrevet

Hei Elise,

Det har vært noen virkelig tunge dager nå. Kjenner at humøret er helt på bunn, og alle tankene tar all kraft fra meg.

Jeg var innom gynekologen min i dag og tok en blodprøve til, og så ringte hun meg senere på dagen. Da kunne hun fortelle at jeg har et progesteron nivå på 2!! Som er veldig lavt, og det betyr at jeg ikke har hatt EL enda. Hahaha, på dag 32!! Det er godt gjort. Så nå må vi vente på svarene fra neste prøve før noe avgjøres. Jeg kan ikke starte på ny Pergo, ettersom kroppen reagerer så voldsomt som den har gjort. Progesteron nivået skal ligge høyere enn det nivået er i dag. Og det har ligget så lavt på de siste 4 blodprøvene jeg har tatt.

Så da får jeg fortsette å vente på EL. Den som venter på noe godt...blablabla. Kjenner jo at kroppen jobber i høygir, med murringer, humørsvingninger, kvalme og hodepine. De siste dagene har jeg også begynt å "slime" veldig nedentil, men det fikk jeg vite var på grunn av det lave nivået av progesteron.

Det verste midt opp i det hele er at min gode venn og kollega er gravid. Hun er ni uker på vei. Og hun var egentlig ikke ute etter å bli gravid heller! Er det ikke typisk!! Så nå skal jeg gå i 6 mnd å se på at hennes mage vokser :-(

Livet er urettferdig....

Nok syting fra meg. Hvordan går det med deg? Du er vel snart i EL periode igjen snart du?

Håper alt er bra med deg min gode venn :-)

Klem fra sutrete meg

Skrevet

Hei vennen.

Så kjedelig at du ikke har hatt EL enda da...

Kan trøste deg med at da jeg ble gravid i fjor sommer, så var EL veldig forsinket. Vet faktisk ikke når jeg hadde EL, for jeg sluttet å el-teste rundt dag 25. Så det er bare å vente å se ja...

Vet hvor kjedelig det er :(

Hjelper vel ikke akkurat at venner og kollegaer blir gravide rundt deg/oss, men vi får bare håpe at det snart blir vår tur også :)

Jeg er på dag 11 i dag, men jeg har, som sagt, ikke tenkt å el-teste eller prøve seriøst å bli gravid denne mnd. Blir jeg gravid likevel kommer jeg selvfølgelig til å bli overlykkelig, men har ikke helt den store troen på at det kommer til å skje.

Når jeg ikke ble gravid sist mnd når gyn sa at alt så helt perfekt ut til at jeg kunne bli gravid, så er jeg nesten enda mer pessimistisk nå enn før.

Tenker faktisk mye mindre på babylaging denne mnd enn jeg har gjort, og det er jo faktisk nesten litt utrolig for å være meg ;)

Det er jo synd at du må vente med ny runde med pergo, men ofte sitter virkningen igjen iallefall en mnd etter en kur. Jeg har bare tatt kur annenhver mnd. Nå skal jeg ikke ta ny kur før april eller mai.

Nå skal jeg snart på nattevakt igjen.

Du må ha en fin kveld. Du får kose deg med "frustrerte fruer" i kveld kanskje, så får du tankene over på noe annet en liten stund :))

Stor klem

Skrevet

Hei vennen,

Hvordan går det med deg? Klarer du å la være å tenke på EL og graviditet? Jeg holder på å bli gal av dette. Er nesten så jeg angrer på at jeg begynte hele prosessen. Ble oppringt av gynekologen min i dag, som kunne fortelle meg at blodprøven jeg tok på tirsdag også viste et progesteron nivå på 2, dvs ingen EL på meg enda. Godt gjort, på syklusdag 34. Hun mente at det mest antakelig var en EL på vei, så jeg skal bare prøve å smøre meg med tålmodighet og komme tilbake om en uke og ta ny blodprøve. Så da må vi bare fortsette å ha sex annenhver dag frem til det.

Jeg har bestilt meg time til akupunktur da! Jeg kjenner at kroppen min har jobbet på spreng nå i flere uker, og jeg tror i kombinasjon med psyken, så har nok ting hopet seg opp. I tillegg har jeg overflod av stresshormoner, så jeg håper at akupunktur kan hjelpe. Jeg har faktisk tro på at det kan hjelpe med flere ting, ikke bare barnløshet. Har du prøvd det noen gang?

Jobber du forresten på sykehus, husker du nevnte at du er sykepleier? I tilfelle på hvilken avdeling? Har alltid hatt en drøm om å bli lege, men hadde ikke gode nok karakterer til å søke medisinstudiet, og jeg orket ikke hele prosessen med forbedring av karakterer. Derfor ble det bachelor i IT i stedet, som jeg ikke var fornøyd med. Så da fortsatte jeg like godt å studere økonomi i fire år. Trives godt med jobben jeg har i dag, men jeg gjør jo ikke noe meningsfylt... Er liksom ikke det samme å bearbeide tall som å redde liv!

Vi reiser bort i helgen vi da, datteren min, begge søstrene mine og meg. Vi skal besøke pappa i Stavanger. Det blir koselig. SKal bli godt å komme bort litt, og tvinge tankene over på noe annet. Vi reiser i morgen, så jeg har tatt meg fri fra jobb. Fornøyd med det :-) Skal dere noe spennende da?

Håper alt er bra med deg :-) Må få ryddet og pakket litt før jeg legger meg.

Mange klemmer fra meg :-)

Skrevet

Hei på deg igjen :)

Kjedelig å høre at du ennå ikke har hatt EL da, men får håpe den er like rundt hjørnet. Tester du fremdeles hver dag eller har du gitt opp nå?

Det går faktisk overraskende bra med meg. Tenker svært lite på prøving for tiden og det hadde jeg aldri trodd jeg skulle klare. Det er jo vanligvis det eneste som står i hodet på meg ;)

Har veldig mange prosjekter på gang for tiden, så jeg har nok å tenke på. Skal til å bygge hus, + at jeg snart skal i en rettssak angående en arvestrid, hvis vi ikke klarer å løse striden før tingretten. Håper vi klarer det, men det er motparten det kommer an på. De vil visst absolutt dra det helt til retten og er ikke interessert i å prøve å bli enige om en løsning utenom. Utrolig irriterende...men men.

I tillegg har vi fått byggemelding fra noen naboer her som har planer om å bygge et gigantisk hus som vil ta sjøutsikten vår + flere timer med kveldssol fra oss. Har hatt litt søvnproblemer etter vi fikk vite om de planene. Huff. I tillegg har vi en ferieleilighet i utlandet som vi skal møblere om et par mnd, så da må vi finne ut om vi skal bestille møbler før vi reiser ned eller om vi skal kjøpe det når vi kommer ned. Problemet er hvis det er like lang ventetid på møbler der som det er her i landet.

Har som du skjønner mye å tenke på. Er nesten litt godt å legge prøvingen på hyllen for en liten stund :)

Har forresten enda ikke kommet igang med slankingen og det er litt synd. Skulle jo vært kommet godt igang nå. Men men. Vi får se i morgen...hihi.

Så kjekt det hørtes ut med en tur til Stavanger da! Er du fra Stavanger opprinnelig? Det er jo en fin by, men jeg har ikke vært der mer enn et par ganger, tror jeg.

Jeg er sykepleier ja, men jobber i hjemmesykepleien. Det er veldig kjekt, men innimellom kunne jeg ønsker at jeg jobbet med noe helt annet. Men det er vel normalt å være lei innimellom.

Tror ikke jeg hadde passet til å være lege. Syntes 3-års studie var mer enn nok :)

Nei nå får jeg finne sengen. Sambo har allerede lagt seg, så jeg får vel komme etter :)

Ha en kjempefin helg i Stavanger da, så snakkes vi vel neste uke!

Klem fra meg

Skrevet

Hei igjen!

Hadde du det fint i Stavanger?

Noe nytt siden sist? :)

Klem

Skrevet

Hei kjære deg,

Vi hadde det veldig fint i Stavanger :-) Kjempe koselig å se pappa igjen, spiste mye god mat, shoppet og slappet av. Jeg er ikke fra Stavanger, men pappa har en tre års kontrakt med jobben der. Men på den tiden han har bodd der, har jeg forelsket meg helt i byen etter bare tre ganger.

Formen er så som så. Jeg kjenner at jeg ikke er helt i slaget, litt småvondt i halsen, fryser og kjenner meg uggen. Pleier å ha det sånn når jeg skal ha mensen, så det kan tenkes at noe er på gang. Har ikke testet EL på lenge, har gitt opp, men tok en test i ettermiddag og da kom det en sterk strek og en svak. Så kanskje jeg har EL nå? Ikke vet jeg, men kjenner at jeg har klart å roe meg ned litt i forhold til hvordan jeg var forrige uke. Skal ta nye blodprøver på fredag hos gynekologen min, og i morgen skal jeg ha min første akupunktur behandling!! Gruer og gleder meg, men prøver å holde forventningene realistiske, så jeg ikke innbiller meg at dette er en mirakelkur. Når det er sagt, så har jeg stor tro på at akupunktur kan hjelpe mot mye. Tross alt en "legekunst" som har eksistert i tusener av år. Klinikken jeg skal til har spesialisert seg på ufrivillig barnløshet, så jeg krysser fingrene. Om ikke annet så kanskje de kan hjelpe med å stabilisere syklusen min. Har du prøvd det noen gang?

Hvordan går det med deg da? Har du ikke testet for EL i det hele tatt denne måneden? Har du kjent at du har hatt EL? Du er kanskje rundt IKM igjen snart du?

Går det bra med livstilsendringen din da? Liker ikke kalle det slankekur, listilsendring høres mye bedre ut :-) Har du kommet ordentlig i gang? Jeg tenkte jeg skulle begynne å trene igjen. Mulig jeg får med meg en venninne og da blir det lettere å komme seg ut. Alltid vanskelig å komme igang alene.

Ellers er det mye å gjøre på jobb om dagen. Har vært på kurs i to dager nå, og skal til Trondheim i to dager neste uke. Godt å ha litt andre ting å tenke på midt opp i det hele.

Håper du har det bra. Lenge siden jeg har svart deg, beklager det :-) Kanskje på tide å bli litt bedre kjent? Jeg heter forresten Camilla.

Ha en fin kveld vennen :-)

Klemmer

Skrevet

Hei vennen!

Beklager at jeg er så treig med å svare... Har hatt det ganske travelt i det siste, men denne uken har jeg ikke så mange planer. Skal jobbe til helgen, så jeg har fri noen dager før.

Hvordan går det med deg? Har du sett noe mer til TR eller EL?

Jeg vil tro at det kanskje betydde at du hadde EL dersom du kunne se 2 streker. Det er iallefall min erfaring med billig testene. Var det det du brukte? Jeg har kjøpt CB digital som jeg tar for å kontrollsjekke dersom jeg får 2 streker på billigtestene. Det synes jeg er veldig greit. Er liksom ingen tvil med de :)

Jeg har bare testet sporadisk denne mnd, kanskje 3 ganger. Har vært negativ alle gangene. Er vel egentlig ikke så stor vits i å teste når jeg ikke tester hver dag. Har hatt litt svake småblødninger innimellom og det lurer jeg litt på hva er. Har ikke ikm før i neste uke.

I dag har jeg bestemt meg for å satse for fullt med ny livsstil :))

PÅ TIDE...hehe. Har sagt nå hver uke at jeg "skal begynne på mandag", men så har vi alltid hatt et eller annet i hus som har fristet meg og så sprekker jeg med en gang. Men nå har vi ikke noe sjokolade eller andre ting som kan få meg til å sprekke igjen, så jeg satser på at jeg skal klare det nå :)

Det er jo SÅ mye som kommer til å bli bedre dersom jeg hadde klart å gå ned en del kg, så jeg burde jo være motivert i massevis!!

Håper det går fint med deg! Er spent på om det er noe nytt :))

Jeg heter forresten Elisabeth :)

Ha en strålende dag!

Stor klem

Skrevet

Hey Camilla :))

Hvordan går det med deg?

Noe nytt?

Har du sett noe til EL eller TR?

Jeg fikk telefon fra en venninne i dag som tror hun kommer til å føde i helgen. Hun har hatt modningsrier i 2 dager. Har ikke termin før i påsken, men jordmor/ lege mente det kom til å skje de nærmeste dagene. Blir spennende å se :)

Kunne ønske det var jeg som snart satt der med et lite nurk :)

*sukk*

Jeg skal jobbe i helgen igjen. Kjempefestlig. Samboer er reist på tur med noen kollegaer, men kommer tilbake på lørdag

Har begynte å spotte som vanlig. Ikm er på lørdag og jeg begynte å spotte på mandag. Utrolig irriterende. Men hvis mensen snart kommer skikkelig igang, kan jeg begynne på neste pp. Da er det tilbake til prøvingen igjen.

Gruer meg litt siden jeg føler at det ikke kommer til å skje noe :(

Var utrolig herlig å slippe å tenke på det denne mnd.

Snakkes snart :)

Mange klemmer fra meg

Skrevet

Hei du,

Har vært borte store deler av denne uken i forbindelse med jobb, så jeg har ikke vært så mye her inne. Egentlig litt godt å få tankene over på noe annet. Jeg har ikke hatt verken EL eller TR, så denne pp'en ble lang. Jeg fikk svar på blodprøven jeg tok på mandag og fortsatt så er progesteron nivået på 2. Så nå har jeg bestemt meg for å ikke tenke noe mer på dette før etter påske, for da skal jeg tilbake igjen til samtale hos gynekologen min. Nå er det snart bursdagen til datteren min og påskeferie, og det skal bli godt å tenke på andre ting :-)

Må si jeg har vært spent på om akupunktur kan hjelpe meg da, og jeg har faktisk kjent en del liv i eggstokkene mine etter jeg har blitt behandlet av henne. Så selvom det ikke har resultert i TR eller EL enda, så er det jo i hvertfall et eller annet kroppen jobber med. Jeg skal ha en pause der også frem til etter påske. Hun mener at jeg er et vanskelig tilfelle å behandle fordi jeg har pcos, men hun har oppnådd positive resultater med andre (bare tatt litt lenger tid) med samme syndrom. Jeg har blitt satt på diett av akupunktøren fordi vi med pcos reagerer mye sterkere på karbohydrater enn andre, så jeg har kuttet ut brød, ris, pasta og sukker. Har byttet til fullkornspasta, grove knekkebrød og grønnsaker i stedet for poteter og ris. Har ikke blitt helt hysterisk, men prøver å ha det i bakhodet. Hvordan går det med deg? Har du klart å starte et sunnere liv?

Du skal vel i gang med en ny pp igjen du da? Du er heldig som i hvertfall kan prøve. Jeg får jo ikke prøvd engang, fryktelig frustrerende det der, men som sagt, jeg skal ikke tenke så mye på det fremover nå.

Nei, nå må jeg jobbe videre. Vi prates kanskje mer i løpet av helgen. Du får ha et godt skift :-)

Mange klemmer fra meg

Skrevet

Hei på deg! :)

Så spennende å kjenne at det skjer noe etter akupunkturen da!

Jeg har ikke fått somlet meg til å prøve fotsoneterapi ennå, men jeg får ringe senere i dag og bestille time kanskje...

Hvor mange ganger har du vært til behandling? Har hun sagt noe om hvor mange ganger du må gå?

Hvor setter hun nålene og synes du det er vondt??

Mange spørsmål...hehe.

Kjedelig at du ikke får verken EL eller TR da, men kanskje det kommer uten at du vet om det snart..? Skal du ta flere blodprøver?

Her er TR i gang for fullt. Spotter alltid så lenge før den kommer i gang, men det skal visstnok ikke ha noe å si. (mange som sier det iallefall). Men det er uansett irriterende.

Kom igang for fullt nøyaktig på ikm på lørdag, så det er jo bra egentlig.

Nå tror jeg vi får gå igang med prøvingen igjen, men skal vente med å ta mer Pergo før neste mnd. Har ikke store troen på at det skal klaffe med det første, men jeg skal fortsette med å være flink å trene og ikke spise snop... :) Har spist veldig lite snop siste uken. Kun litt på lørdag egentlig. Dessuten har jeg blitt flinkere å trene, så ENDELIG kan jeg si at jeg er kommet mer eller mindre igang. Det er fremdeles mye jeg kan forbedre med kostholdet.

Jeg er akkurat kommet hjem fra nattevakt nå. Er egentlig ikke så veldig trøtt, men skal legge meg snart likevel. Har vært en kjempefin og rolig helg på jobb :)

Det er utrolig herlig vær her for tiden, så jeg tror ikke jeg kan sove så altfor lenge i dag. I går var det visst oppe i 17 grader!

Vi gikk på tur ca 9 km og det var kjempeherlig :)

Har du hatt en fin helg?

Ha en strålende dag!

Stor klem

Skrevet

Hei Elisabeth,

I dag orket jeg rett og slett ikke dra på jobb, kjenner at enkelte dager blir så mye tyngre enn andre. Så i dag har jeg sovet lenge, gått en lang tur og nå skal jeg snart hente i barnehagen :-)

Jeg har bare prøvd akupunktur to ganger, og nå skal jeg ikke tilbake før etter påske. Hun setter nåler mest i bena, ved anklene og oppover i leggen, ¨videre i magen under navelen og så i hendene. Sist fikk jeg også i øret. Kjenner at det murrer i underlivet i et par dager etterpå, men har ikke fått EL eller TR. Hun mener at hun kan hjelpe meg med å få en 6 ukers syklus, men kan ikke gi noen garantier selvfølgelig. Men hun så også det at hvis man ikke får noen resultater etter tre måneder, så er det ikke noe hjelp i akupunktur. Så da blir det jo spennende å se.

Se det positive i at du faktisk har en ganske så regelmessig syklus, da har du i hvertfall reelle prøveperioder. Jeg har jo ikke det en gang.

Så bra at du har blitt flink ang snop og trening!! Dette klarer du fint, og 9 km er jo kjempe bra. Jeg gikk bare 5 km idag, men jeg gikk veldig fort, så jeg kjente melkesyren godt i bena. Jeg har også gått ned et par kilo nå etter at hun akupunktøren min ba meg kutte ut sukker, brød, ris, pasta og poteter. Så hvis jeg bare nå kan bli litt flinkere til å trene, så kanskje jeg får strammet opp kroppen litt også.

Har hatt en veldig bra helg. En venninne av datteren min sov over, så de to har kost seg masse. I går sto vi på skøyter i en ishall ikke så langt unna. Og ettersom det var så fint vær, var vi ute i flere timer i går. Tok frem sykler og litt hagemøbler. Deilig, jeg håper virkelig at vinteren er over for denne gang!!

Ha en fin dag du også :-)

Klem fra meg

Skrevet

Hei igjen :)

Det er faktisk litt digg å "skulke" jobben noen ganger ;)

Har gjort det selv også innimellom når jeg rett og slett ikke har orket å gå. Er du hjemme i dag også?

I dag skal jeg være flink å trene og rydde huset. Ser ganske bombet ut her :( Skal jo ha fri en uke nå, så jeg har tenkt meg på hytten på fjellet i morgen kanskje.

Det er visst veldig mange som har bursdag på denne tiden!

Jeg har bursdag til helgen, så da blir det litt feiring.

Har skrevet laaaaang ønskeliste til samboeren min. Ønsker meg alltid så utrolig masse, så da burde det være kjempelett for han å finne noe :)

Han har alltid kjøpt kjempefine gaver til meg, så jeg er ikke så veldig bekymret for hva jeg får av han :))

Må si at jeg nesten ble litt misunnelig når jeg leste at du har gått ned 2 kg allerede!! Hehe... Det er jo kjempebra!!

Jeg er helt stabil på vekten nå. Går verken opp eller ned, men det er litt irriterende å ikke se resulateter når jeg føler at jeg har vært veldig flink...

Jeg får vel gi det litt tid.

Fikk nesten litt lyst å prøve akupunktur jeg også...

Hvor lenge ligger du med nålene?

Gjør det vondt?

Nei jeg får vel begynne å gjøre noe.

Ha en kjempefin dag! :)

KLEM

Skrevet

Hei du,

Gratulerer med dagen som har vært!! Ble det en bra feiring? Hva fikk du av din kjære samboer? Håper dagen ble bra og at du har kost deg!!

Jeg gruet meg veldig til den første timen med akupunktur, men det var bortkastet. Det gjorde ikke vondt i det hele tatt. Kjente bare et bitte lite stikk da hun satte nålene, men det var nesten ikke merkbart. Lå med nålene i 30 minutter hver gang, og det var bare godt å ligge der og slappe av. Så jeg anbefaler det på det sterkeste, da jeg tror det har veldig mye for seg. Ikke sikkert det hjelper meg med mine sykluser, men har allikevel tro på at det kan hjelpe mange mot mange slags ulike plager.

Vi feiret barnebursdag i går for datteren vår, og skal også ha bursdagsfeiring i morgen. Hun er så stolt om dagen, og fryder seg over alle de nye tingene hun har fått :-)

Har holdt meg litt unna bim i noen dager jeg, trengte det veldig nå. Er innom i dag, men tror at jeg kommer til å holde meg borte igjen frem til over påske. Har så godt av å tenke på andre ting. Skjer det noe mirakuløst så skal jeg selvfølgelig informere deg, men sjansen er nok liten for at det skjer.

Ønsker deg en fin påske, og husk at nå er det lov til å skeie litt ut mht til påskegodt. Så kan man heller trene litt ekstra etter påske :-)

Mange klemmer til deg :-)

Skrevet

Hei på deg!

Nå er det jammen lenge siden jeg har vært her inne...

Har vært en tur på hytten, gått på ski og ellers vært ganske opptatt i det siste. Har faktisk vært litt deilig med en pause fra bim :))

Skjønner godt hva du mener når du sier du vil holde deg unna bim litt du også...

Jeg hadde en fin bursdag ja. Feiret både lørdag og søndag. Av sambo fikk jeg 10 langstilkede roser + mob.tlf, sony ericsson Z610i. En rosa klaff-tlf eller hva det heter. Ønsket meg den, så jeg er veldig fornøyd :))

Hvor gammel ble datteren din?

Har du hatt en fin påske så langt?

Skjedd noe mer ellers? ;)

Jeg har ikke fått kommet igang med EL-testingen ennå. Er på dag 15 idag, så jeg burde jo ha begynt. Synes det har vært så herlig i det siste å ikke tenke på prøvingen, så det frister ikke så veldig å begynne å konsentrere seg om det igjen. Men vi får se.

Fikk litt lyst å prøve aku også nå etter dine forsikringer om at ikke det gjør vondt. Kanskje en kombinasjon av aku og fotsone. Får se om jeg får somlet meg til å bestilt det snart...hehe.

Har hatt besøk av ei venninne i kveld som er 22 uker på vei. Hun har fått en fin liten mage nå og hun kjenner at det sparker innimellom. Hun er såååå heldig :)))

Ei annen venninne har nettopp født og hun hadde en ganske traumatisk fødsel. Det ble full krise når hun hadde 5 cm åpning. Hjerterytmen til babyen gikk ned og de måtte bare klippe henne opp og dra ungen ut. Det endte bra, men venninnen min havnet på intensiven og måtte ha blodoverføring. Hun blødde så mye. Viste seg at hun hadde leversvikt, svangerskapsforgiftning ++. Blodet levret seg ikke og hun bare blødde og blødde... Hun sa at det var helt jævlig. Hun lå på sykehuset en uke før hun fikk komme hjem. Går heldigvis bra nå da :)

Håper ikke jeg får en like hard fødsel som henne...

Håper du har det bra! Får skrives mer en annen dag :)

Natta!

Klem

Skrevet

Hei igjen,

Så snill samboer du har, men du fortjente det vel også etter en laaaang høst/vinter med mye tanker og frustrasjon :-)

Påskeferien var veldig bra. Vi feiret bursdagen til datteren vår, som ble 4 år!! Stor jente nå :-) Fikk besøk av masse familie og venner, samt at vi fikk gjort en del ute i hagen osv. Deilig, skulle ønske vi hadde en uke ferie til.

Opplevde også å få EL i påsken da :-) Endelig!! På tirsdagen fikk jeg min første positive EL-test. Begge streken var like sterke (billigtester). Kjente det i eggstokkene samt at jeg fikk superømme brystvorter. Så alt stemte. Problemet er bare at jeg har allerede blitt innbilt gravid!! Våknet i dag med kjempe halsbrann, er supertrøtt og har murringer i magen. Men det er nok bare PMS, og jeg kan vel forvente meg mens 14 dager etter EL? Uansett så skal jeg i hvertfall til gyn i dag, så det blir veldig spennende å høre hva hun sier. Håper egentlig at vi kan starte med noe annet enn Pergo. Eventuelt begynne å søke om aih eller ivf. Skal skrive til deg senere i dag etter at jeg har vært der.

Hvordan går det med deg? Har du testet noe mer? Har du fått bestilt deg akupunktur? Jeg skal tilbake igjen dit på fredag, og jeg gleder meg. Er hellig overbevist om at det har hjulpet meg til å få EL. Så kanskje hun klarer å gjøre det så jeg får 6-ukers sykluser.

Uff, skummelt å lese om venninnen din. Men vi får håpe av vi streberne slipper lettere unna ettersom vi har hatt så mye pes med å faktisk bli gravide :-)

Ha en fin dag! Jeg skriver til deg senere :-)

Mange klemmer til deg

Skrevet

Hey!! :))

Så spennnende da!! Er jo ikke sikkert at det er innbilt da!! Når begynte du å merke "symptomene"?

Nei dette var skikkelig gøy!

Jeg har forresten også hatt EL. Har ikke testet jevnlig men tok en el-test seint søndag kveld, på dag 15 i syklusen, (etter jeg kom hjem fra kveldsvakt), og den var positiv. Dagen etterpå når jeg var på jobb fikk jeg skikkelig vondt i høyre eggstokk, akkurat som for 2 mnd siden. Da er det bare såvidt jeg klarer å gå oppreist. Tok en el-test når jeg kom hjem og den var negativ, så da betyr nok det at jeg hadde el på mandag!

Begynte faktisk å blø når vi hadde sex på mandag og det kan jeg ikke huske har skjedd før...

Har du opplevd det?

Spurte her inne på bim og da var det noen som mente at man visstnok var ekstra fruktbar hvis man blødde litt under EL.

Har nå ingen forventninger uansett :))

Det er vel bare å vente nå da....både for deg og meg.

Jeg er faktisk ganske overbevist om at du er gravid nå, av en eller annen grunn :) Får håpe det!

Er kjempespent på å høre hva gyn sa i dag!

Jeg hadde tenkt å bestille akupunktur nå etter påske, men siden jeg har hatt EL, så tror jeg at jeg venter til jeg vet om det har klaffet eller ikke før jeg gjør noe mer med det.

Sjekker innom her senere i dag jeg da og ser om du har skrevet noe mer :)

Hadet bra så lenge!

Stor klem

Skrevet

Juuhuuu,

Dette blir spennende tider for oss begge. Vi har begge ikm nesten rundt samme tid. Du skal se det ordner seg for oss begge nå. Tenk, så gøy det hadde vært 

Det gikk forresten bra hos gynekologen, hun har aldri hatt et lignende tilfelle før. Som hun sa at nesten alle oppnår en EL på dobbel Pergokur, eller så får de ikke EL i det hele tatt. Men at jeg skulle få det på dag 61 er helt uvanlig!! Hahaha, må bare le. Jeg er visst ikke som folk flest. Har tatt blodprøve i dag for å bekrefte EL, og skal tilbake på fredag og ta en ny test. Og da får jeg også svar på den jeg tok i dag. Hun så på slimhinner og alt ser veldig bra ut, så er jeg heldig og blir gravid så ligger alt til rette for eggfeste i hvert fall. Så enten får jeg mens den 18./19. april, og gjør jeg det så begynner jeg på en trippel Pergokur, med oppfølging av henne med innvendig UL underveis (sjekke og måle eggposer og lignende). Hun gjør klart alt nå, slik at når vi søker om ivf eller aih, så er alle undersøkelser gjort på forhånd. Hun mente at ventetiden ikke var så lang for meg, to måneder tippet hun. Hmm, vet ikke om jeg tror på det men…

Uansett, i motsatt fall, så skal jeg ta en GR test over neste helg. Spennende!! Symptomene mine startet i går. Mensmurringer i hele går, og i natt kom halsbrannen. Men som sagt, jeg tror det bare er kroppen som spiller meg et puss. Jeg er uansett så glad for at noe endelig skjer i den teite kroppen, så jeg skal jaggu meg ta en fest den dagen tanta kommer også jeg  De siste ukene og månedene har vært helt grusomme, bare gå og vente og test for EL. Lurer egentlig på hvor mye jeg har brukt på EL tester.

Jeg krysser fingrene for oss begge to, og håper vi ruger på hvert vårt gullegg!! Hihi…

Nei, nå må jeg ut i det fine været. Her er det strålende sol og 15 grader. Deilig!!

Mange klemmer til deg Elisabeth. Det er godt vi har hverandre.

Skrevet

de tallene og det der skulle egentlig være smilefjes, men noe skjedde....tror ikke bim er helt stabil om dagen..

Skrevet

Ja det er skikkelig artig å ha noen som er i omtrent samme situasjon å skravle med :)))

Jeg må bare si en ting, når du nevnte at du fikk EL på dag 61. Jeg hadde nemlig også veldig sen EL etter min første pergokur. Jeg gadd tilslutt ikke teste mer, men vet at jeg må ha hatt EL en eller gang siden jeg ble gravid. Vet ikke om det var så sent som dag 61, men den var iallefall veldig forsinket :))

Nå er jeg veldig fornøyd med at jeg får EL av meg selv. Har ikke tatt Pergo de 2 siste pp'ene og da er det jo en liten sensasjon at jeg får EL på dag 16! hehe...

Jeg håper du har rett i at vi ruger på hvert vårt gullegg...hihi.

Jeg synes det høres veldig lovende ut med symptomene dine også :))

Høres ut som du får veldig bra oppfølging hos gyn også. Kunne ønske min gyn hadde vært mer lik din. Jeg får ikke tilbud om noen ting annet enn å bruke pergo og hvis ikke jeg har blitt gravid innen august, skulle vi visst ta kontakt slik at vi fikk søkt om prøverør.

Kunne ønske jeg hadde fått tilbud om blodprøver og UL jeg også.

Du er kjempeheldig med henne høres det ut som :)

Her er det også strålende vær i dag. Vi skal snart ut og gå oss en laaaang tur før jeg skal på nattevakt :)

Kos deg i solen!

Mange klemmer

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...