Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei på deg :)

Da var jeg også hjemme igjen. Hadde det kjempefint i Bulgaria. Strålende sol hver dag. Ca 30-32 grader og 27 grader i sjøen. HERLIG!

Kan tenkte meg at dere også har hatt det fint ja :) Skulle gjerne vært to uker jeg også...

Det gikk forresten skeis med dietten. Gikk en uke og så var det en på jobben som sa at jeg heller måtte prøve sykehusdietten. Sambo hadde også lyst til å prøve den, så da endte jeg opp med å hoppe rett fra lavkarbo-diett til suppe + frukt/grønnsaker. Det var sikkert ikke kjempelurt med et så brått skifte. Sambo gikk ned ca 2,5 kg på 6 dager, det samme som jeg gjorde på lavkarbo-dietten, mens jeg sto helt stille. Gav opp etter 3 dager. Da var jeg utsultet og dritlei av suppen. Huff...

Nå klarer jeg ikke helt å bestemme meg for hva jeg skal gjøre...Enten begynne på lavkarbo eller bare spise vanlig mat og prøve å ikke spise så mye usunt.

I går hadde vi besøk av min søster og samboeren hennes. De kunne selvsagt fortelle at hun var gravid og har termin 11 mars. Nesten samtidig som deg :) Tror de gruet seg litt til å fortelle det til oss, siden vi har prøvd så lenge. De har også prøvd lenge, men ikke like lenge som oss. Jeg ble iallefall ikke sur i det hele tatt. Unner de virkelig den gleden. Hun har også pcos, men light-versjon. Hun begynte med Metformin og Pergo i februar + akupunktur og da klaffet det i pausemnd. etter andre kuren.

Like før vi reise til Bulgaria drømte jeg en natt at jeg tok en GT og at den var positiv! Når jeg våknet fant jeg ut at jeg skulle teste bare for å se, men tok først en EL-test fra billige tester. Den ble svak positiv. Så tok jeg en CB EL-test og den viste at jeg hadde EL. Veldig rart. Aner ikke hvilken dag jeg var på siden jeg ikke hadde fått TR mnd før. Var det samme som skjedde i fjor sommer når jeg ble gravid. Hadde positiv EL-test i 2 dager, så vi kjørte på de to dagene, men det ble ikke noe på selve EL-dagen. Så selvfølgelig, i går, begynte jeg å spotte!! 4 dager før ikm. Ingen bombe akkurat.

Så nå venter jeg på at den skal komme skikkelig i gang, så jeg kan begynne på trippel kur. Har kjøpte Progesta Care også, som jeg tenkte jeg skulle prøve denne gangen.

Husker du hvilken dag du hadde EL etter trippel kur??

Har fått time til samtale ang. prøverør i begynnelsen av oktober...

Det må være kjempegøy å være på UL og se det lille nurket lys levende! Søsteren min var første gang i uke 9 og kunne se hjerte banke og de så armer og bein og alt.

Håper jeg også kan gjøre det SNART! :)))

Ha en strålende helg da vennen, så snakkes vi snart :)

Stor klem

• 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei du,

Hvordan går det med deg? Har du fått startet på Pergo-kuren din nå? Har du i tilfelle mange symptomer? Håper virkelig det klaffer for deg denne gangen. Det unner jeg dere virkelig.

Så koselig at søsteren din er gravid, men jeg skjønner godt at det er vondt for dem å fortelle det til dere. Men selvfølgelig blir man glad på andres vegne, det er bare så utrolig frustrerende at man må bruke så lang tid på å bli gravid.

Jeg skal på ny ultralyd på mandag, og det gleder jeg meg til. Burde vel begynne å slippe den største bekymringen nå, men kjenner at det sitter langt inne. Er livredd for å få dårlige nyheter. Men er jo 13+5 i dag, så jeg er jo tryggere. Fikk forresten avslag på fødeplass på Rikshospitalet, så jeg må søke et annet sykehus. Det var en strek i regningen. Skjønner ikke helt det jeg. Det er mulig å søke Riksen med en gang man har fått positiv test, og få plass, mens vi som venter til vi er nesten 12 uker på vei, kan risikere å ikke få plass. Trodde Rikshospitalet var forbeholdt risikosvangerskap. Hmm, blir spennende å se hvor vi ender opp. Det blir keisersnitt uansett, så det vil bli mer kontrollert denne gangen får vi håpe. Ser alt bra ut på mandag, så tenkte vi å fortelle det til lille frøken :-) Blir spennende å høre hennes reaksjon.

Håper alt er bra med deg, og at det rasler godt i eggstokkene dine!!

Stor klem

Skrevet

Hei igjen!

I dag er jeg på dag 12. Har egentlig ikke så mange bivirkninger, selv om jeg har tatt trippel kur. Hadde trodd at det skulle bli verre. Verker litt i puppene og ellers har jeg vært litt svimmel av og til. Litt hodepine har jeg også hatt. Er nesten så jeg kunne ønske at jeg hadde mer bivirkninger, slik at jeg merket at de virket..hehe.

Tenkte jeg skulle begynne å EL-teste fra i morgen kveld, men får sikkert ikke EL før etter dag 17.

Når fikk du EL etter trippel kur?

Jeg ble litt "pissed" på en venninne her om dagen. (Er ikke en nær venninne). Vi mailet litt på facebook og hun spurte om det var noe voksende mage på gang eller annet nytt.

Jeg fortalte at det ikke skjedde noe med meg, men at søsteren min var gravid, og da fikk jeg til svar "om ikke jeg synes det var litt rart at lillesøsteren min ble gravid før meg..?"

Synes det var ganske stygt å si og jeg ble egenlig veldig lei meg...

Men hun vet ikke hva det vil si å slite med å bli gravid, så da tenker hun vel ikke på det heller. Jeg sier iallefall aldri sånne ting til andre.

Men men.

Vet dere allerede nå at det blir keisersnitt? Hadde du det sist også?

Synd at dere har fått avslag da, men går det ikke an å klage?

Er jo urettferdig at de som nettopp har funnet ut at de er gravide får plass, men ikke du :(

Du kan veld helt sikkert begynne å slappe av nå. Er jo sjeldent at det skjer noe gale når du er kommet forbi 1. trimester.

Er kjempemisunnelig på deg som er kommet så langt, mens jeg sitter her og snart skal igang med "tvangs-puling" igjen....hehe :))

Ha en kjempefin helg og skriv snart igjen :)

Klem fra meg

• 2 uker senere...
Skrevet

Hei vennen.

Her kommer det en liten oppdatering fra meg.

Fikk positiv EL-test på dag 17, forige torsdag, og hoppet i høyet samme dag + de to neste dagene.

Nå er det 7 dager igjen til ikm og jeg er fryktelig spent :)

Kjenner at jeg har STORE forventninger nå etter trippel kur og det er egentlig litt dumt. Er jo mange som ikke klarer det selv med trippel, men det er nå lov å håpe.

Vet at jeg kommer til å bli fryktelig deprimert hvis det ikke klaffer denne gangen heller, men går det ikke, så har vi time til samtale om prøverør bare 4 dager etter ikm, så da skjer det iallefall noe...

Har ingen symptomer på noe som helst utenom de vanlige pergo-bivirkningene.

Hvordan går det med deg da? Koser du deg med den voksende magen?

God helg hvis du leser dette før helgen :)

Stor klem

Skrevet

Hei kjære deg,

Så utrolig spennende!! Jeg krysser alt jeg har for at dere endelig har lykkes! Har på følelsen at dere ikke trenger den samtalen jeg da ;-) Åhhh, herregud så spennende. Dere har i hvertfall klart å time eggløsningen så godt det lar seg gjøre da. Har du gjort noe annet denne gangen som du ikke har gjort tidligere? Akupunktur, fotsone etc.? Hvordan føler du deg nå? Har du noen symptomer? Jeg synes selv det var vanskelig å skille mellom pergo symptomer og graviditetssymptomer. De er jo veldig like for mange.

Beklager at jeg har brukt så lang tid på å svare deg, men jeg skal innrømme at overskuddet ikke er helt på topp for tiden. Jeg storkoser meg med magen, men kjenner at jeg fortsatt er trøtt og tom for energi. Men det begynner vel å bedre seg nå etterhvert. Er i dag 16+2, så de verste symptomene pleier å gi seg nå. Skal på ordinær UL i midten av oktober, og har fått fødeplass på Ullevål. Det blir spennende. Jeg kommer til å søke om planlagt keisersnitt med tanke på hva som skjedde under siste fødsel. Jeg hadde jo alvorlig svangerskapsforgitning, og var så dårlig på slutten at jeg klarte å krangle meg til å bli satt i gang. På tross at jeg bare var i uke 35. Fikk kraftige maserier som holdt på å ta livet av datteren min, og til slutt måtte hun bare ut. Det tok 20 minutter fra de tok avgjørelsen om hasteks til hun var ute. Synes hele opplevelsen var skremmende, og da kirurgen fortalte meg etterpå at hun mest antagelig hadde dødd under en vanlig fødsel, har jeg fått helt skrekken. Tenker mye på hva som skjer dersom jeg blir like dårlig denne gangen. Da er det greit å allerede ha planlagt et ks.

Håper jeg snart begynner å kjenne litt bevegelse. Det blir koselig. Kjenner bare noen antydninger enda :-) Skulle ønske vi begge var i samme situasjon Elisabeth, men jeg vet at det ikke er lenge igjen til det blir din tur. Det må du bare tro på selv også. Mamma skal du bli!! Drit i dumme kommentarer fra andre ang søsteren din. Disse menneskene er bare sinnsykt stupide, og de er ikke verdt å prate med en gang. Folk får seg til å si så mye rart noen ganger. Jeg fikk slengt i ansiktet av en kollega at jeg var utrolig egoistisk som ikke tenkte på å skaffe søsken til datteren min. Hvis jeg ikke satte opp tempoet snart kom datteren min til å ende opp som enebarn!! Tenk å si noe sånt. Har pratet fint lite med henne i ettertid for å si det sånn.

Håper du får en avslappende helg mentalt! Det er godt for eggfeste vet du ;-) Vi skrives snart igjen min venn.

Stoooor klem fra meg :-)

Skrevet

Hei Camilla! :)

Så koselig å høre fra deg igjen :)

Har du hatt en fin helg?

Jeg kunne ikke dy meg i morges, og tok en gr.test. Den var selvfølgelig negativ. Får håpe at det var pga at det kanskje er litt tidlig å teste ennå. Er bare 3+2 i dag.

Har ingen symptomer på at noe er på gang. Til og med bivirkningene etter pergoen er forsvunnet. Lover nok ikke helt bra. Tror iallefall jeg har klart å senke forventningene mine litt, selv om jeg kommer til å bli superskuffet hvis TR dukker opp om noen dager...

Nei, jeg må prøve å ikke tenke så mye på det....hehe.

For en dramatisk fødselsopplevelse du hadde da! Kan faktisk ikke huske at du har fortalt det før, men det har du nok sikkert gjort. Er bare jeg som begynner å bli dement ;)

Har en venninne som også hadde en veldig dramatisk fødsel. Hun hadde også svangerskapsforgiftning og det holdt på å gå skikkelig gale.

Kan godt forstå at du ønsker å være skikkelig forberedt denne gangen, slik at det ikke skjer igjen. Jeg hadde helt sikkert gjort det samme.

Fy søren så lite enkelte tenker da! Det hun du kjenner sa til deg var jo helt sinnsykt! Skjønner godt at du har holdt deg unna henne etterpå. Enkelte kommentarer sitter bare klistret i hjernen også og er vanskelig å glemme. det går stort sett ikke en uke uten at noen spør meg om ikke vi har planer om å få barn snart eller lignende kommentarer. Er i grunn ganske slitsomt. Standard svaret mitt er" nei det er nok ingen fare for at det kommer til å skje noe med det første..." Det er kun en 2 venninner + min søster og en venn av sambo som vet at vi prøver. Orker ikke at alle skal vite det, selv om det kanskje hadde vært enklere på en måte.

I dag har vi hatt svigers på middag og kaffe. Laget biffstroganof og det var nam :)) De er kjempekoselig, så det er alltid kjekt å ha de på besøk. Kjenner at jeg er litt sliten nå.

Du må kose deg videre med den lille i magen og ha en kjempefin uke. H

Kos & klem

Skrevet

Hei vennen!

Da har jeg en gla'nyhet!! JEG ER GRAVID!!

Tenkt at trippel kur skulle gjøre susen for meg også :)

Jeg er så utrolig glad og tårene bare silte når jeg så krysse komme opp på testen :))

Fy søren altså!! hehe

Nå skal jeg klekke ut en god plan for å fortelle det til sambo. Han kommer sent hjem i dag og jeg vil ikke fortelle det på tlf.

Å så utrolig heeeeerlig...hehe.

Er alt bra med deg om dagene??

Håper det :)

Stor klem

Skrevet

Hei kjære deg,

JEG VISSTE DET!!!!! Gratulerer så mye vennen min, dette unner jeg deg av hele mitt hjerte. Jeg har vært så spent disse dagene, men har ikke turt å mase på deg i tilfelle rottefelle.....

Åhhh, nå ble jeg så glad!! Tenk at trippel-pergo jentene skulle klare det på siste forsøk før prøverør!!!

Masse lykke til med å fortelle den gledelige nyheten til sambo! Jeg forventer en mer utdypende rapport senere om formen din er bra, og symptomer, termin og hele pakka!

Kos deg kjære Elisabeth, og gratulerer så mye igjen!! Hihihi, da ble det barn på oss begge i 2008!

Mange klemmer fra meg :-)

Skrevet

Tusen takk!! Jeg er så overlykkelig!!! Har lyst å rope det ut til hele verden...hehe.

Nå har jeg fortalt det til sambo og han ble kjempeglad og samtidig redd pga SA'en sist jeg var gravid. Men jeg er jo også litt redd, men prøver å ikke tenke på det...

Kjøpte en liten smokk som jeg festet en sløyfe på og et kort hvor jeg skrev "gratulerer, du skal bli pappa" på.

Han syntes det var veldig søtt...hehe :))

Etter middag la vi oss på sofaen og drømte litt om fremtiden og diskuterte navn. Heldigvis har vi god tid på å bestemme oss :)

Terminen er 8 juni og jeg har ikke så mange symptomer foreløpig, bare oppblåst, litt mensmurringer, litt hodepine, trøtt og sulten og så fryser jeg av og til veldig. Merker vel egentlig ikke så mye til at jeg er gravid, men er jo tross alt bare 4+3 :)

Føler meg fryktelig oppblåst da og klarer ikke holde magen inne....huff.

Går det fint med deg da? Skal du på UL snart?

Vil dere vite kjønnet?

Det er så spennende med UL altså. Klarer nesten ikke vente! :)

Du må skrive når dere har vært :)

STOR klem

• 2 uker senere...
Skrevet

Hei vennen :))

Går det bra med deg?? Lenge siden jeg har hørt fra deg nå...

Vet ikke om det går så bra her. Begynte å få brun utflod natt til fredag (4 dager siden) og jeg fikk jo helt panikk. Etter å ha lest mye på nettet, fant jeg ut at det ikke var så mye annet å gjøre enn å vente og se hva som skjer. Ingen kan gjøre noe fra eller til så tidlig uansett.

I dag ringte jeg til fastlegen som ba meg ta kontakt med gyn. Hun mente at det var for tidlig å se noe på UL nå, så jeg fikk time om 8 dager. Jeg får bare smøre meg med tålmodighet så lenge og ta en dag om gangen...

Er ikke akkurat noen drømmesituasjon, men sist jeg mistet var det helt annerledes. Da spontanaborterte jeg ca 1 døgn etter jeg først begynte å blø. Selvfølgelig trenger det ikke være likt hvis det skjer igjen.

Har foreløpig ingen smerter heller heldigvis, så foreløpig må jeg bare være optimistisk, så får vi se hva som skjer.

Håper det går bra med deg iallefall :)

Klemmer fra meg

Skrevet

Hei Elisabeth,

Beklager at jeg har vært så sen med å svare, men det har gått i ett de siste ukene, med bryllup (hvor jeg var forlover), mye å gjøre på jobb osv. Har nok tatt det litt for hardt, så jeg begynte å få kraftige kynnere i forrige uke, med en følelse av nedpress. Så jeg er blitt sykemeldt 50 % enn så lenge, og må ta det med ro. Ikke så veldig populært på jobben, hvor det er veldig hektisk om dagen, men kanskje enda større grunn til å faktisk ta det med ro.

Hmm, jeg tror ikke du skal ta sorgene på forskudd. Hører om mange som opplever det samme som deg. Husk at kroppen skal gjennom mange forandringer nå, og du har jo også en del hormonkurer bak deg som også har vært tøffe for kroppen. Det kjedelig er jo at de ikke bare kan ta deg inn med en gang, og se at alt er i orden, slik at du ikke trenger å bekymre deg noe mer. For selv om man ikke ønsker å tenke negativt, så blir det jo fort til det. Lurt av deg å droppe jobben inntil videre. Ta det med ro du, og lytt til kroppen. Hvor langt er du på vei nå?

Jeg skal på ordinær ultralyd på fredag, og er veldig spent på det :-) Blir spennende å se om de klarer å se kjønn. Håper alt er bra ellers også selvfølgelig.

God bedring til deg vennen, jeg har troen på at dette faktisk er liv laget, så det må du tenke også. Hold meg informert da om hva som skjer.

Mange klemmer fra meg :-)

Skrevet

Hei igjen.

Så heldig du er som skal på UL :))

Det blir sikkert kjempekjekt. Har du en følelse av om det er gutt eller jente? Vil dere forresten vite hva det blir?

Søsteren min var på UL for en uke siden og fikk satt terminen frem 3 dager fra 11 til 8 mars. Var det ikke 8 mars du også hadde termin??

Søsteren min får en gutt.

Ikke så mye nytt med meg. Hadde litt magesmerter (menslignende) i gårkveld og har også hatt en del i ettermiddag/kveld. Det er ikke så veldig behagelig. Hadde litt frisk blod også tidligere i dag, men nå er det gått tilbake til brun utflod. Rart at det varierer sånn...

Tør jo ikke ha sex eller noe heller. Ikke at det frister nå når jeg er uggen i magen, men det kan jo bli lenge å gå uten hvis dette skal fortsette.

Er ihvertfall glad jeg ikke er på jobb denne uken. Er hele tiden litt redd for at jeg plutselig bare skal begynne å fossblø når jeg er på butikken eller noe, men får virkelig håpe at det IKKE skjer.

Nå er sambo akkurat reist til en kompis for å se landskampen, så jeg er alene hjemme et par timer tenker jeg. Er litt lei av å sitte hjemme hele dagen, så det skal bli godt å få noen svar på tirsdag.

Masse lykke til på UL og gi gjerne en lyd når du har vært :))

Jeg synes det er kjempespennende.

Tipper du får en jente til :))

Stor klem

Skrevet

Hei Elisabeth,

Jeg så innlegget du hadde lagt inn angående spontanaborten din, og jeg ble så utrolig lei meg på dine vegne. Har nesten ikke ord. Jeg var så sikker på at det skulle gå riktige veien for dere nå. Kan se ut som om du sliter med to problemer, både å bli gravid, og å holde på det. Nå må du ta deg en alvorlig prat med gynekologen din, og kreve at du får hjelp. Hva skjer med samtalen til prøverør? Kan dere fortsatt få den tror du? Dere blir ikke satt på ny venteliste igjen? Er så vanskelig å finne ord som kan trøste, men en ting er sikkert og det er at det finnes ingen rettferdighet i verden når det gjelder å få barn. Men du må bare ikke gi opp håpet, en dag blir det deres tur også. Fordelen nå er at kroppen din har blitt "vant" til å være gravid, og da er det lettere å bli gravid igjen. Dere må bare fortsette å prøve. Det sa i hvertfall hun akupunktøren til meg. Du må skrive til meg etter du har vært hos gyn på tirsdag i hvertfall.

Uff, trodde jeg kunne fortelle mine gode nyheter og at du fortsatt var gravid. Føler meg nesten slem når jeg forteller om min graviditet til deg. Vi var i hvertfall på UL i går, og det var helt fantastisk. Terminen ble flyttet til 3. mars, og vi får en liten gutt!! Kom veldig uventet, for vi var så sikre på at vi skulle få en jente til. Kjønn er uansett uvesentlig, det viktigste var at han er helt frisk og fin.

Håper du klarer å få en fin helg allikevel, og du kan legge dette litt til side. Er ikke så veldig fotballfan, men har fått med meg at det skal være en eller annen stor kamp mellom Brann og et eller annet lag. Håper dere vinner, og at dere kan ta dere en fest med god samvittiget! Det har du fortjent nå.

Mange trøsteklemmer fra meg

Skrevet

Hei vennen.

Jeg hadde selvsagt tenkt å skrive og fortelle deg at jeg mistet igjen, men du leste det andre innlegget først.

Det går faktisk overraskende bra med meg. Hadde på forhånd trodd at jeg skulle ta det kjempetungt, men jeg følte nesten en lettelse når det var over, kanskje mest fordi jeg hadde følelsen av at det ikke var liv uansett og da er det bra å bli ferdig med det istedenfor å bare gå og vente på at det skal skje noe...

I går var jeg hos gyn og fikk henne heldigvis med på å gi meg resept på Crinone og Albyl-E. Skal begynne med dette når (hvis) jeg blir gravid igjen for å se om det kan hjelpe meg til å beholde.

Håper virkelig at det gjør susen.

Har også tenkt å gå til akupunktur igjen.

Kjipt å måtte begynne på natt igjen nå, men har ingen grunn til å slippe nå lengre. Dessuten trives jeg jo best på natt, men var så innstilt på at jeg ikke skulle jobbe natt på leeeenge enda. Men men, det går vel bra.

Du er bare så utrolig heldig som har kommet så langt!! Morsomt at det blir en gutt da, til tross for magefølelsen :))

Det viktigste er selvsagt at alt er bra og ikke hvilket kjønn det er.

Må jo være deilig å få terminen fremskyndet også, er det ikke?? Litt mindre ventetid iallefall.

Hvor lang tid gikk det egentlig fra du mistet i vår til du ble gravid igjen?? Gikk det ikke ganske raskt?

Jeg brukte jo et år nå fra forige SA til jeg ble gravid igjen. Håper det går raskere denne gangen. Tror jeg skal prøve en trippel kur igjen fra neste pp. Kan nesten ikke hoppe rett i det igjen nå. Må la kroppen få hvile litt.

Nå skal vi snart ut og gå tur. Det blir deilig. Er sykemeldt denne uken, så da blir det rolige dager hjemme :)

Ha en kjempefin kveld og så snakkes vi snart!

Kos & klem

• 3 uker senere...
Skrevet

Hei Snuppa!

Hvordan går det med deg og magen??

Går det fint?

Jeg har begynt med aku nå og hun fant ut at jeg har for lite eneri i kroppen. Hun mener at det er derfor jeg mister. Nå jobber hun for å få opp energien og det kan ta fra noen uker til noen mnd. Håper ikke det tar så lang tid... Er iallefall ikke vits i å bli gravid igjen før energien min er ok, så da blir det ikke noe prøving helt enda.

Ellers så har jeg ikke så mye nytt å fortelle. Ville nå bare innom og si hei :)

Håper alt er bra med dere!

Ha en kjempefin helg! :))

Klemmer fra meg

Skrevet

Hei snupp!

Her går alt bra, kjenner at ting begynner å bli litt tungt, men skal ikke klage. Har nå fått bekkenløsning, så jeg jobber bare 50 %. Jeg får akupunktur behandling for å holde bekkenløsningen i sjakk. Ellers prøver jeg å få gått litt turer og egentlig bare slappe av.

Så bra at du har begynt med akupunktur, det tror jeg kommer til å gjøre deg godt. Du vet at det kan hjelpe mot depresjoner også? Det fortalte hun meg da jeg var på midt verste psykisk. Jeg tror du gjør lurt i å vente nå til kroppen har bygd seg opp. Spennende å se hvordan det går. Har du tenkt noe på hvordan du gjør det videre? Skal du prøve ny pergo-kur, eller vil du prøve prøverør? Kanskje for tidlig å ta stilling til det nå...

Håper alt er bra med deg, jeg tenker mye på deg. Men må innrømme at jeg ikke er her inne så mye lenger, kun en gang i blant. Men må jo sjekke svar fra deg da :-)

Ha en fin uke!

Stor klem fra meg

Skrevet

Hei på deg :)

Uff, så kjedelig at du har fått bekkenløsning da... Har inntrykk av at det er veldig mange som får det i større eller mindre grad. Håper jeg slipper unna, men skal ikke klage dersom jeg i det hele tatt kommer så langt...

Det blir nok en ny runde med pergo når vi bestemmer oss for å prøve igjen. Gyn mente at det ikke var noe poeng i prøverør fordi at det ikke er å bli gravid som er problemet, men å beholde. Satser derfor på at aku gjør susen :) Har virkelig troen på dette, men skulle gjerne ønske at det gikk litt fortere eller at jeg hadde begynt før.

I går fikk jeg vite om enda en på jobb som er gravid. Hun har termin 5 uker før jeg ville hatt termin. Merker at jeg ikke blir så misunnelig lengre når folk blir gravide. Depper heller ikke så mye akkurat nå. Har vel kanskje funnet meg i at jeg må vente litt og at det uansett ikke er vits i å prøve å bli gravid igjen før energien min er fin...hehe.

Er kjempeglad for at du stikker innom av og til. Er lite her jeg også nå for tiden, men er glad vi kan holde kontakten likevel. Synes det er kjempespennende å følge med deg og den voksende magen :))

Ha en strålende helg da!

Mange klemmer

• 4 uker senere...
Skrevet

Hei Eilsabeth,

Uff, nå er det lenge siden sist, og jeg har dårlig samvittighet, men må innrømme at jeg er her inne veldig sjelden.

Hvordan går det med deg? Har du det bra? Hvordan går det med akupunktur-behandlingen? Har du tatt noe mer stilling til når du ønsker å prøve igjen eller?

Man kommer til et punkt hvor man ikke orker å bry seg så mye lenger om hvem som blir gravide. Man har liksom mer enn nok med sitt eget. Husker jeg ble sånn på slutten jeg også, at jeg orket ikke å ta det innover meg når jeg hørte om andre som klarte å bli gravide. Og jeg var også fast bestemt på at jeg ikke skulle tenke noe mer på alt babystyret dersom det ikke gikk på siste forsøk. Da skulle vi heller nyte sommeren, og hverandre, og heller ta alt senere. Det hjalp utrolig på psyken.

Jeg har det bra, magen vokser og alt er som det skal. Så jeg priser meg lykkelig for hver gode dag jeg har. Skal på UL 27. desember, så da blir det spennende å høre hva som foregår. Det blir også samtale for KS den dagen.

Håper alt er bra med deg kjære! Ha en strålende dag!

Stor klem :-)

• 2 uker senere...
Skrevet

Hei vennen :))

Så kjekt å høre fra deg igjen og at alt er bra :))

Var nesten glad nå når jeg så at det ikke var så altfor lenge siden du hadde svart, for jeg har heller ikke vært her på flere uker nå. Har rett og slett hatt altfor mye å gjøre + at jeg ville ha en pause.

Har ikke tenkt eller snakket om prøving på mange mange uker og det er litt godt.

Det går fremover med akupunkturen og hun sier at det er stor fremgang. Etter å ha gått 2 ganger i uken i 5 uker, har jeg gått ned til en gang i uken nå. Tror jeg har vært 13-14 ganger tilsammen.

Det er mulig jeg kommer til å ta en trippel pergokur igjen nå... Ellers må jeg vente en mnd til og det vet jeg ikke om jeg klarer...hehe.

Nå er det jo lillejulaften og jeg er innom i full fart.

Ønsker deg og familien din er kjempefin og koselig jul og et godt nytt år :))

Er kjempeglad for at du stikker innom av og til. Det er bedre med en sjelden gang enn aldri.

Mange juleklemmer fra meg

• 1 måned senere...
Skrevet

Hei Elisabeth,

Hvordan går det med deg? Har du det bra? Hvordan går det akupunktur, prøving, pergo og det hele? Jeg håper virkelig at du har noen gode nyheter å komme med :-)

Jeg har det bra, men synes det begynner å bli litt tungt. Gleder meg til å få det hele overstått, og så er man jo veldig nysgjerrig på dette lille mennesket som har levd inni magen i flere måneder. Vi har holdt på å styre fælt med å gjøre alt klart til han kommer, og begynner nå å bli ferdig. Greit dersom han skulle komme før. Jenta vår kom jo fem uker for tidlig, og det er jo omtrent på denne tiden. Men er frisk og fin foreløpig, og ingen tegn til svangerskapsforgiftning. Har litt forhøyet puls, men ikke noe farlig det.

Håper du har det bra min venn, og at ting endelig har ordnet seg for dere. Vi snakkes snart igjen! God kveld videre :-)

Stor klem fra meg

Skrevet

Hei Elise 29, jeg har kikket etter deg en stund nå og ikke sett deg så særlig aktiv. Det kan være lurt med en pause herfra oftere tror jeg. Jeg har prøvd litt nå disse siste 14 dagene å ikke kikke innom så ofte og det gjør at jeg tenker mindre på alt som kan gå galt.

I julen gikk jeg på min første pergokur siden jeg mistet, og jaggu satt den igjen. Er nå 5+3 og ekstremt nervøs for at det skal gå samme veien som sist. Men har en mye bedre følelse denne gangen.

Håper du titter innom snart og gir oss noen gode nyheter, og at det går like bra med deg som med meg.

• 2 uker senere...
Skrevet

Hei Elisabeth,

Prøver å "rope" på deg en gang til jeg. Lurer så fælt på hvordan det går med deg.

Stor klem

Skrevet

Hei vennen min :))

Huff, jeg blir bare treigere og treigere med å svare... Er nesten aldri her inne lenger, men er jo selvfølgelig innom av og til for å se om du har svart/skrevet.

Vi har prøvepause og har hatt det lenge nå. Hadde planer om å begynne å prøve igjen etter nyttår, men når jeg tok det opp med sambo hadde han plutselig ikke lyst lenger. Får ikke noe godt svar på hvorfor, bare at han vil vente litt. Synes det er litt frustrerende når jeg tenker på at jeg blir 30 i år og ikke har så mye mer tid til å vente... I tillegg har jeg vært 20 ganger på akupunktur nå. Akupunktøren er veldig fornøyd med energien min nå og jeg merker stor forskjell selv også. Nå skal jeg ha en pause fra akup. også, iallefall frem til vi bestemmer oss for å prøve igjen. Det blir vel noen mnd til. Har felt en del tårer pga dette, men det hjelper jo lite. Har bestemt meg for å ikke mase mer om det på en stund og heller konsentrere meg om husbygging. Er ikke kommet lenger enn på tegnestadiet, så det kommer til å ta tid.

Nå er det ikke lenge igjen til lillebabyen din kommer!! Antar at du gleder jeg kjempemasse til å få se han?? :))

Har dere alt klart?

Håper alt går bra med deg. Du skulle ha ks sant? Vet du når det blir?

Du må fortelle når det er overstått. Gleder meg til å høre hvordan det har gått :)) Håper å høre fra deg igjen snart, når du orker og får tid :))

Ha det bra så lenge og kos deg og slapp av :))

Kunne ønske jeg også snart skulle bli mamma :)

Mange klemmer

• 3 uker senere...
Skrevet

Hei vennen min!

Så trist å høre at dere har prøvepause, men kanskje det er til det beste både for deg og mannen din. Han synes det vel er hardt å se deg måtte gå igjennom alt det du gjør for at dere skal få et etterlengted barn. Jeg får veldig vondt av deg og det du skriver. Får håpe at det setter seg en spire der nå da når du begynner å tenke på andre ting.

Spennende med husbygging da! Det har du ikke fortalt noe om. Få høre mer!

Jeg har blitt mamma igjen! Torsdag 21.02 kom lillegutt til verden, med planlagt keisersnitt. Det oppstod en del komplikasjoner, med blødninger osv, så det var litt skremmende. Men utrolig hva man kommer seg igjennom. Vi kom hjem fra sykehuset allerede på søndag, og det var godt å komme seg hjem. Nå bruker vi bare dagene på å bli kjent med lille nurket, og å få igang amming osv. Han er utrolig nydelig, og vi er veldig stolte! Bare så vondt å måtte fortelle deg dette når jeg vet hvor mye du ønsker deg barn.

Håper allikevel at vi klarer å holde kontakten videre fremover. Det har vært kosellig å bli kjent med hverandre, og jeg håper vi kan fortsette med det!

Mange klemmer fra Camilla

• 1 måned senere...
Skrevet

Hei Camilla! :))

Må virkelig unnskylde at jeg er så treig med å svare/skrive her inne for tiden. Orker liksom ikke å være her så mye når vi ikke holder på å prøve. Da begynner jeg bare å tenke å drømme og det er ikke helt bra...

Hvordan går det med deg og lillenurket?? Har han fått navn??

Dere koser dere vel om dagen tenker jeg :))

Jeg håper at 2009 blir året jeg blir mamma og jeg har tenkt å høre med samboeren min om ikke vi kan begynne å prøve igjen i mai, men gruer meg litt til å få et nei igjen.

Vi har det veldig bra i forholdet for tiden, så jeg skjønner ikke helt hvorfor han ikke vil. Men men. Jeg skal vente litt til før jeg spør han.

Angående husbygging ja, så er det ikke så veldig mye å fortelle. Ting tar tid og vi er ikke kommet lenger enn til tegnestadiet. Kjøpte en skikkelig drømmetomt i fjor sommer, så vi må bygge et hus som vi er 100% fornøyd med. Er jeg som har fått ansvaret for dette...hehe. Har tegnet et forslag som jeg er veldig fornøyd med, men det passer visst ikke helt inn på tomten. Typisk! Tror vi må få litt hjelp til å tegne snart.

Håper alt er bra med deg og familien :))

Jeg skal prøve å komme innom her litt oftere og se om du har skrevet. Dumt at jeg må være så treig....hehe.

Stor klem fra meg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...