Gå til innhold

Vondt i halebeinet...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en kontorjobb som innebærer å sitte på en stol foran en skjerm. Hadde vel ikke tenkt at det skulle bli tungt å arbeide i forbindelse med svangerskapet. Men det merker jeg nå at det er. Har vondt i ryggen og halebeinet. Det er tungt og vondt å sitte rett opp og ned en hel dag.

Synes det er merkelig at jeg har vondt i halebeinet, noen andre som har det?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei.

Jeg hadde dette problemet i mitt forrige svangerskap og legen sa det var bekkenløsning. Bekkenløsning kommer som kjent i mange varianter og dette var visst en av dem. Jeg fikk tilbud om bassengtrening for å holde dette i sjakk og det virket. Ble ikke bedre, men heller ikke værre.

Skrevet

Uff da... Hørtes skummelt ut. Hva gjorde du i bassenget da? Noen spesielle øvelser eller?

Skrevet

Hei igjen.

Det var ikke så skummelt. Vi var ca. 8 jenter i hver "klasse" og trente 2 ganger i uka. Hvis bekkenet ditt ikke blir vanskeligere enn nå så trenger ikke bekkenløsningen å bli så ille (hvis det er bekkenløsning du har da :-).... er jo ikke lege).

Treningen ble holdt av en instruktør (fysioterapaut) som lærte oss forskjellige øvelser som skulle styrke bekkenmusklaturen. Trening i vann er mindre belastende for kroppen så det var en veldig god form for trening..i alle fall når magen begynte å bli stor! Husker ikke så mange av øvelsene nå må jeg tilstå... glemmer fort når man ikke holder på med det.

Uansett så ville jeg snakket med legen min om dette neste gang jeg skulle til kontroll.. hvis jeg var deg da :-)

Skrevet

Mente at det hørtes skummelt ut at det kunne være bekkenløsning. Det hadde jeg håpet å slippe...

Tviler på det finnes noe bassengtrening her jeg bor, men tenkte kanskje å dra på egen hånd i bassenget. Men det hjelper kanskje lite når man ikke vet hvilke øvelser man skal gjøre.

Skal nevne det for legen neste gang jeg skal dit. Kanskje han har noen gode råd.

Takk for svar :-)

Skrevet

hei

har samme problem selv. men jeg merker det først når jeg reiser meg fra stolen på kontoret. da gjør det sabla vondt noen sekunder i halebenet!! men så kjenner jeg ikke nor. korsryggen min er litt vond hele tiden, men klarer å 'leve med det'. men jeg har fått en pute av kiropraktor på jobben til å sitte på og det hjalp masse!! den har et hull 'til halebenet' slik at du ikke belaster det i det hele tatt men får trykket fordelt fremover (puten heller nedover). anbefales på det varmeste!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...