Gå til innhold

Herding av bryst vorter

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg var på ammekurs for to uker siden, og fikk vite at det ikke var vits i å herde brystvortene. Men at det er ammeteknikken som avgjør om man blir sår eller ikke. Synes det er vanskelig å vite, for man får jo så mange forskjellige råd, men hun som hadde det kurset jeg var på var liksom "amme-ekspert" da, så hun burde jo vite hva hun snakker om :)

Har fått beskjed fra jordmor om å IKKE herde brystvortene! Det har ingen nytte, og gjør bare at du får såre brystvorter nå, samt at det kan "uroe" livmora.

Men for all del, fritt fram :) Er et gammelt råd, som blei mye brukt for ca 30 år siden.

Signerer de to andre innleggene over her.. ingen vits å slite seg ut med herding.. sår blir du nok uansett :\ MEN når du begynner å amme, så få hjelp og ikke dra fra sykehuset før du føler ammeteknikken er iorden.. vet også om jenter som har blødd etc, skikkelig sliti med amming. Jeg var sår noen dager den første uken, men brukte de oppsamlingskoppene til Avent(hvet du hva jeg mener?) til å gå med istedefor albueskjellene som kan gjøre vondt værre om de treffer rett på vortene... det eneste negative med avent koppene er at du kan fort få sopp om du går for lenge med de, uten vask etc. brytsvortekrem er et must! Og lufttørk de:D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...