Gå til innhold

Stor baby - redd for å gå over...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er nå i uke 40(39+3), og har da altså 6 dager til termin:) Var på UL både i uke 34 og uke 36 og begge disse viste at jeg går m ei stor jente i magen, hun ble estimert til å være ca 4300 g ved termin, og nå nærmer jo termin segm storm skritt... Har hele tiden fått høre at jm ikke trodde at jeg kom til å gå fram til termin, men d kan jo se ut til at hun har tatt feil der. Var hos henne i går, og hun sa at jeg måtte vel forberede meg på at jeg ikke kom til å bli satt i gang før 14 dager over... Og d har jeg jo ikke så veldig lyst til når de har sagt at hun kommer til å være over fire kilo på termin, har også sf-mål på 40 cm nå og har ikke lagt på meg noe annet enn at jeg har en sinnsykt stor mage, så d er jo ikke fett... Hadde jo gjerne kunne tenkt meg å vært på en UL for å nok en gang å sjekk hvor stor hun er, men jm sier at de ikke setter i gang pga stor unge, er d sant? Blir engstelig av å ha en jm som jeg føler ikke tar meg alvorlig... Noen m erfaring m store unger eller som er i ca samme situasjon? Trenger noen gode råd:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har også fått høre at jeg har en stor jente! At hun ligger 15 % over gjennomsnittet! Men jeg prøver å ikke tenke på det! Ut må hun jo uansett!

Skrevet

Jeg har en stooor gutt i magen, på ul igår (39+4) var han rundt 4,2... Har vært hos privat fødselslege som tar Ul ved hver kontroll, så har vært klar over at han er stor. Dette er noe som har bekymret meg masse, men føler ikke at JM har tatt meg på alvor i det hele tatt. Mest opptatt av at naturen skal gå sin gang... Men hos legen igår "fikk jeg en uke på meg til å få han ut selv", time neste mandag om det ikke hadde skjedd noe til da, for da ville han ikke la meg gå noe lengere. Er 1. gangs da, vetr ikke om det har noe å si? Han mete iallfall at det ikke var gunstig for meg eller baby`n at han ble noe særlig større enn han var.

Skrevet

Jeg og er 1.gangs, så skulle ønske at jm ikke alltid bare skyver alt under en stol, hvis dere skjønner hva jeg mener... en av grunnene til at jeg gruer meg og bekymrer meg over dette er og at hun har snudd en del på seg i de siste i magen, hun har skifttet side å ligge på i magen, og hun hadde ligget i samme stilling siden uke 31 fram til helga... jm sier hun ligger m hode ned, men er så redd for at hun tar feil, skulle og ønske at hun hadde tatt meg litt mer seriøst slik at jeg hadde følt at de hadde hatt en grundig oppfølging av dette...

Skrevet

Tror ikke jm tar feil mht om tulla di ligger med hodet ned eller ikke, det tror jeg er lett for dem å gi oss et riktig svar på. Og hvis hodet er festet, så skal det visst veeeldig mye til at det blir noe forandring på det... Men skjønner hva du mener med at jm liksom ikke tar bekymringene på alvor. Er skikkelig frustrerende. Min jm er mest opptatt av å fortelle meg at man ikke er på overtid før det har gått 14 dager. Men HALLO, man må da se ann mor og barn også! Som legen min sa igår, det er mye som spiller inn, ikke bare fakta fra boka...

Skrevet

Hei

Faen, unnskyld språkbruket, men jeg blir så forbannet. Ikke på deg, men på systemet rundt. Nå tar du å ringer å forlanger en UL, de kan ikke nekte deg det. Det er jo bedre at de gir deg det, en at du skal gå å bekymre deg unødig. De svarer så forskjellig. Og mye virker så tilfeldig. Så jeg føler mye er opp til oss gravide. Men jeg skjønner godt at du bekymrer deg jeg! Jeg har også et stort barn, jeg kommer til å nekte å gå helt til termin. Iallefall ikke en dag over. Men nå har jeg et risikosv.sk, så jeg har kanskje mer jeg skulle sagt. Men allikevell, de har det må å ta deg på alvor! Lykke til!!!!!!!!!!!!!!

Skrevet

Virker som det styres av tilfeldigheter syns jeg... hvilken lege du går til, hva jm syns... Hadde ikke jeg gått privat, er det ingen som hadde gjort noe for meg tror jeg. LATTERLIG er det!

Skrevet

Som samboer sa i går at d er skremmende hvore mange som ikke kan jobben sin, og som slipper unna m d!!!!! Han sa, Hva vist jeg kom til noen å skulle sette opp et hus, og ikke kunne d, da hadde d blitt reakksjoner da!!!!!! (han er snekker)

Grunnen til at jeg er redd for at hun har snudd seg er for at jm i går på kontroll sa at hun hadde kommet opp fra bekkenet igjenn, (viste ikke at de gjorde d når de hadde festet seg, fikk høre d på UL både i uke 34 og 36 at hun hadde hode godt festet, så dette synes jeg jo og er rart?) og d har jeg kjent selv også, kjenner at magesyren presses oppover... og i helgen kjentes d ut som hode sto ut på en side av magen og rompa på den andre siden, og hun har vært veldig aktiv...

Skrevet

Syns du skal kreve å få en kontroll jeg! Om du går til jm, får rekvisisjon av fastlegen din til å gå privat eller om du får time på sykehuset. Det er ikke bra for hverken deg eller baby`n at du går og bekymrer deg!

Skrevet

Jeg har det litt som deg. Forrige gang (Første unge) var 4200 g ved fødselen, og denne virker ikke til å være mindre. Jeg spurte om det var mulig å få vekstestimering, fordi jeg var redd han var veldig stor. (Noe også JM sa seg enig i, at det virket som en stor unge) Her har han også drevet å snurret endel rundt, men har ligget med hodet ned de siste to ukene. (10 dager til termin) Men hun sa bare at vekstestimering var unødvendig, så lenge man hadde hatt en hodefødsel først, gikk det ALLTID greit med setefødsel, uansett hvor stor ungen er! Snakk om å ta en bekymring alvorlig...

Men selvfølgelig, det er jo str på hodet som har noe å si, ikke hvor mye ungen veier. Forrige gang gikk fødselen veldig greit, selv om han veide så mye. (Men måtte klippes for å få han ut) Derfor har jeg ikke noe ønske om å skulle gå over tiden, men å få de til å sette i gang på grunn av stor unge, virker som en umulighet her i alle fall. Og det synes jeg er veldig dumt, at de ikke tar foreldrene alvorlig på slike ting.

Men jeg har faktisk hørt noen si at de spesielt ikke vil sette igang store unger fordi det gjør fødselen vanskeligere, men om det stemmer, burde de jo heller være litt flinkere til å sette i gang litt før termin med de mødrene som så ut til å få store unger...

Huff, nei, håper fødselen setter igang med en gang, for oss begge, så slipper vi å bekymre oss mer...

Skrevet

min første veide 4900, jeg gikk over termin selv om min lege sendte meg opp for igangsetting 3 ganger ble det ikke gjordt noe før 19 dager over.

Da var det en herlig svensk lege som lurte på om alle var gale som lot denne fruen gå rundt å skulle få en så stor baby, og nesten uten fostervann.. da ble det gjordt noe!

Denne gangen blir babyen målt, og kommet fram til at den er like stor som sist (tror ikke det selv da) Skal til vurdering 23 febr. 5 dager før termin..

Da jeg spurte hva de ville gjøre om hun da viser seg å være større enn forrige. Vet jeg ikke vil få ut en som er større med greit resultat..

Svaret var da, slapp av da får du KS, det vil alle ha likevel så du er jo heldig..

Herregud, jeg vil da absolutt ikke ha KS for alt i verden, men men.

Tror det går sport i at de skal ha siste ordet og bestemme alt selv. Og det hver enkelt lege.. blir jo ikke så enkelt når man forholder seg til flere..

Skrevet

Legen ville ha deg satt igang men sykehuset gjorde ingenting? :(

Skrevet

Ja, ble sendt opp av min lege (fødselslege) 1 uke over termin med anmodning om igangsettelse pga stort barn og begynnende fostervann på retur. De gjorde ikke no. ikke før jeg var 19 dager over.

Skrevet

D er jo heller ikke d at jeg helst vil bli satt i gang, men vil føle at de tar meg på alvor å gjør en skikkelig jobb for at vi skal ha alt under kontroll når fødselen starter uansett når og hvordan den starter.

Min jm har hele tiden bare snakket bort mine bekymringer, som om de ikke er noe og ikke betyr noe. Har ikke akkurat hatt et enkelt svangerskap og føler at hun bare bagatelliserer alt, uansett om d er en stor eller liten ting... Føler at hun mener at jeg er hysterisk, og at jeg for å motbevise dette heller venter m ting i d lengste.

Hver gang jeg henvender meg til føden er de mye mer hjelpsomme og imøtekommende, de sier at d er bedre en ringer en gang for mye i stede for en gang for lite. Men i denne saken er jeg jo avhengig av henvisning fra jm. D er flere ganger jeg har ringt og de har undret seg over at d er jeg selv som må ta kontakt m de, og ikke min jm!

Blir bare sjokkert over enkelte i helsevesene!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...