almira Skrevet 13. februar 2007 #1 Skrevet 13. februar 2007 Hvor går grensen for hva dere vil si er vondt/dårlig nok for å bli sykmeldt? Er ikke noe flink til å tenke mest på meg sjøl og den lille og den roen vi måtte trenge, og føler jeg ikke er sliten nok eller har vondt nok til å be om litt mere sykemelding, enda hun sier jeg bare må si fra hvis jeg behøver mere...Har en fysisk og psykisk aktiv jobb som krever tilstedeværelse når jeg er der, sjøl om jeg får god hjelp av mine medarbeidere, og er ganske utslitt når jeg kommer hjem, men ikke syk på noe hvis altså...
Skilpadden Skrevet 13. februar 2007 #2 Skrevet 13. februar 2007 Jeg følte at det var greit å sykemelde seg når jeg ikke klarte å fungere hjemme lenger. Jeg var helt utslitt og hadde vondt i bekkenet når jeg kom hjem fra jobb, så lå på sofaen til jeg la meg. Orket ingen ting, og fikk så dårlig samvittighet i forhold til datteren min, så valgte å prioritere meg selv og familien. Jeg ble sykemeldt i uke 13, og hadde veldig dårlig samvittighet for det, men må man så må man. Jeg lært i forrige svangerskap at det ikke er noen som takker deg om du skulle slite deg ut og overanstrenge meg. Jeg burde tatt det mer med ro da, så hadde jeg kanskje sluppet å slite med bekkenplager etter fødsel også. Du trenger jo ikke be om full sykemelding. Bare det å jobbe halve dager kan hjelpe mye!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå