ragge Skrevet 13. februar 2007 #1 Skrevet 13. februar 2007 ER D NOEN SOM HAR D HER INNE? ELLER HAR ERFARING ME D?
Anonym bruker Skrevet 13. februar 2007 #2 Skrevet 13. februar 2007 Jeg skal testes i uke 37 fordi jeg hadde en såkalt oppblomstring av denne bakterien midt mellom mine to svangerskap (merket ikke noe til det selv) Har jeg oppblomstring da blir det vel antibiotika under fødselen tror jeg
ragge Skrevet 13. februar 2007 Forfatter #3 Skrevet 13. februar 2007 men er d noe vi må gå me hele livet? eller blir d borte etter en antibiotika kur? takk for svar
Anonym bruker Skrevet 13. februar 2007 #4 Skrevet 13. februar 2007 Hei, jeg har det/har hatt det. Forekommer hos ca 30% av gravide. Mye nyttig informasjon og linker finner du på www.gbs-info.net. I mitt første svangerskap gikk vannet i uke 24 pga infeksjon, sannsynligvis GBS. Er nå i uke 39 med nr 2, skal ha intravenøs antibiotika under fødselen for å forebygge overføring til barnet. Har tatt noen forholdsregler i dette svangerskapet, uten at jeg vet om de har hatt en effekt, men likevel: brukt Actigel og melkesyrekapsler for å stabilisere miljøet "der nede" og hindre oppblomstring av ugunstige bakterier. Tok også en penicillinkur rundt uke 24 for å prøve å komme så langt som mulig ut i svangerskapet uten problemer. Lykke til :-)
ragge Skrevet 13. februar 2007 Forfatter #5 Skrevet 13. februar 2007 hei å tusen takk for svar.. jeg er helt skjelven i knerne jeg nå. enn dem som har en kjapp fødsel å bor langt unna sykehus? siste fødsel tok 2 timer å d er 1 time å kjøre til sykehuset. jeg har litt anntydning til streptokokk b men dem kan ikke gjøre noe nå. er kjempe nærvøs jeg nå men føler ikke at noen jordmødre leger tar meg alvorlig. overreagerer jeg nå eller???
Anonym bruker Skrevet 13. februar 2007 #6 Skrevet 13. februar 2007 Synes ikke du overreagerer, men prøv å ikke stresse heller, det er i alle fall kke bra for deg ! Og husk at selv om dette høres skummelt ut er det ingen automatikk i at du overfører smitten til babyen - og hvis du gjør det trenger det heller ikke resultere i alvorlige komplikasjoner for barnet. Det skjer bare for noen få (selv om det så klart er alvorlig nok). Sier de forresten noe om hvorfor de ikke kan gjøre noe nå? De kan vel sette deg på antibiotikakur/tablettkur - og sørge for at du får antibiotika intravenøst så snart du kommer inn på sykehuset/vannet har gått. Et tips dersom vannet går og du er langt unna sykehus- kan være å skylle skjeden med Klorhexidin (tror det fås på apoteket) - det sies i allefall at det skal ha en positiv effekt. Igjen, lykke til og ikke stress!!
ragge Skrevet 13. februar 2007 Forfatter #7 Skrevet 13. februar 2007 takk for svar igjen.. dem sa bare at jeg ikke skulle bekymre meg. men d er no ikke så greit alikevel. jeg spurte om antibiotikakur men d fikk jeg ikke før fødselen var i gang. men som sagt hadde jeg en kjapp fødsel sist og d er 2 år siden så jeg går utifra at d går fort nå også. enn hvis jeg ikke rekker sykehuset å føder i sykebilen. ikke meningen å ta sorger på forskudd men jeg sitter no bare her å grubler litt. er så uviten på dette området. rart jeg ikke har hatt streptokokk b me di 3 andre barna da????? hmmmm.... setter kjempe stor pris på at dere forteller meg dette.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå