Gå til innhold

Nesten helt utydelig strek

Anbefalte innlegg

på dag 14 !?

Måtte skikkelig godvilje til for å se at det i det hele tatt var noen strek der, men noe var det.....

Andre som har hatt veldig utydelig strek på dag 14, men vært gravide?

Sist gang hadde jeg et skikkelig blått kryss, men nå var det mer eller mindre som en skygge.

Nå som testen har ligget en stund kan man se en mye tydeligere strek, men i følge bruksanvisningen skal man jo ikke ta hensyn til endringer som har skjedd etter 10 min.:(

Ingen vits å dra til lege for å sjekke, for hcgen tar jo noen dager å få svar på. Har fortsatt på medisiner og tenkte å ta en ny test i morgen tidlig.

Har egentlig ingen symptomer på at jeg er gravid, men har hatt mensen murringer forrige uke som forsvant igjen og det er likt med forrige gang jeg ble gravid.

Tør ikke håpe på noen ting, får bare vente til i morgen og ta ny test....

Andre med erfaringer???

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/8208577-nesten-helt-utydelig-strek/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Huff, dette hørtes ut som min historie i helgen... Testet lørdag (dag 28 i syklus) og mente jeg skimtet en svaaaaaaak strek. Dumme meg lot den ligge og etter ca 30 minutter (jada, vet jeg skal kaste den) var streken mye tydeligere men den var tynn...

Søndag kom mensen, og jeg skal nå ALDRI se på testen etter 10 minutter!

Dette var vårt siste håp før prøverørskarusellen begynner for oss.

Men for all del, det kan godt hende du er gravid :) Krysser fingrene for deg!

Lykke til!

Takk :)

Streken på testen er veldig tynn her også,men den gjelder jo ikke uansett da, skulle nok hevet den med en gang ja..., spørs vel det her......

Men jeg bare lurer litt.....

Det her er fryseforsøk og kun 2 av 5 egg overlevde. Det var de to siste de tok opp og ettersom jeg forstod på sykehuset var disse to tatt opp samme dag som de ble satt inn. Som oftest er det jo egg som er tatt opp en eller to dager før som settes inn.

Kan det da være at eggene har kommet sent i gang og at jeg vel da egentlig ikke er på dag 14 i forhold til vanlig innsetting.....??? Noen som vet noe om det?

He, he må jo le litt av meg selv her også, prøver jo å finne en teori på at det kanskje blir tydeligere strek i morgen......

Hei!

Ser at der er endel erfaringer med at disse graviditetstestene i blant gir veldig uklare svar, som kan tolkes begge veier.

Jeg anbefaler deg å stikke på legekontoret for å ta HCG i blod i morgen uansett, så er du iallefall i gang med ventetida på blodprøvesvaret...

Sånn som jeg har forstått det, trenger ikke en hjemmetest i enkelte tilfeller ikke slå ut før etter opp til tre uker... Og dessverre kan svake streker være falsk alarm... Og man blir smårar av å gå og gruble!!

Krysser fingre og tær for at den slår positivt ut!!

Annonse

Hmm.....nesten litt skummelt det her, når man faktisk kan teste positivt så sent.

I og med at det er fryseforsøk er man jo avhengig av medisiner i 12 uker, slutter man går det jo galt. Så hva da om testen ikke slår ut og man slutter på medisiner, da går det jo galt uansett.......:(

På sykehuset jeg hører til tar man ikke blodprøver, men kun vanlig hjemmetest. Når jeg hører ulike erfaringer syns jeg nesten det er skummelt å stole på hjemmetesten, men går jeg til lege må jeg jo fortsette på medisinene til svaret kommer. Virker ikke som om sykehuset tenker på det, har egentlig bare fått med meg medisiner for tom.i dag, men jeg spurte om et par ekstra doser så jeg har tom. torsdag. Svar på blodprøve har jeg jo ikke fått da....tror det tar ca.3 dager jeg.......

Får håpe jeg ser en tydeligere strek i morgen,uff,gruer meg til å teste!!

Takk for alle lykkeønskninger forresten :)

IKKE for å være negativ, jeg håper virkelig at testen blir sterkere om noen dager:-)

Men for meg har svake tester vært ensbetydende med kjemisk graviditet, der egget fester seg såvidt, nok til at kroppen produserer litt hcg. Noen dager senere kommer mens.

Har vært gravid 1 gang, og da var testen knallpositiv på dag 14.

De to andre gangene svak, og mens.

Så jeg kommer aldri mere til å ta et kryss for et kryss...

Tenkte det var greit å fortele dette, så er du litt forbredt, om det skulle bli sånn...

Lykke, lykke til!!!!

Hei lillemy.

Jeg testet også og fikk svaak strek med billigtest ( quick resp ) det var da 1 dag før testdagen etter icsi behandling... kjøpte cb digital og testet med på testdagen og fikk Gravid i displayet..: ) er nå gravid i min 6 uke : )

Så lykke lykke til : )

Ps. hadde også mensmurringer + blødde litt i tillegg.

Takk for til lykke ønskninger og for at dere deler erfaringer, både positive og negative.

Testa igjen i dag tidlig, fortsatt veldig utydelig strek, men ørlite grann sterkere enn i går.

Har vært hos legen nå og tatt blodprøve. Han lovte meg at han skulle prøve å få svar i morgen, slik at jeg evt. kunne ta en ny på fredag.

Er det noen nedre grense for hcg?, eller må man bare sammenligne og se om den stiger?

Hadde 398 på dag 14 når jeg ble gravid sist, men da hadde jeg jo også et kjempe blått kryss og symptomer, blir vel feil om jeg skal sammenligne med det nå, når jeg har super svakt kryss og 0 symptomer.....

Ja, ja, da er det jo bare til å vente til i morgen......

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...