Gå til innhold

Hjerteslag per minutt? Gutt eller jente?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg var på sk idag og da målte legen for første gang hjertelyden. Jeg er 17+6 idag og hjertelyden ble målt til 140 slag per minutt. Mitt spørsmål er derfor om dere som vet kjønn ser noe sammenheng mellom antall slag og kjønn?? ;o)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg var hos jordmor i dag, vi fikk vite at vi skal ha gutt på ul og hjertet til den lille slo 140 per min. Men jeg tror ikke det har så mye å si jeg nå altså, alle er forskjellige...

Skrevet

jeg skal ha en gutt og hjertet hans ligger på ca. 150. i går var det 152. :) hehe. fine gutten min

Skrevet

Hmmm, det er to ganske like utsagn.

Over 140 jente

Under 140 gutt

Det andre er nesten klin likt, bare at man bruker 144 i stedet.

Du får se hvordan utviklingen er på kontrollene fremover.

Skrevet

jeg skal ha jente og hj.lyden hennes er målt til 150-155

Skrevet

Jeg er bare sååå nyskjerrig!!! ;o) Både jeg og samboer har trodd ilaaang tid at det blir en gutt. Når jeg hadde vart på sk idag så ringte samboer og spurte om hjerteslagene ;o) Når jeg sa 140 så sa han - da kan det kanskje være en jente iallefall da... Men jeg tror fortsatt på gutt! Vi får se, jeg skal på UL på torsdg!

Skrevet

og jeg venter jente og hjertelyden var 142....hmmmm

Skrevet

min ligger på akkuratt 140 tror jeg, så kan jo slå begge veier..

alle sier jeg får gutt da. selv han jeg ingen formening:P

Skrevet

Helt enig med google. Vår lille gutt har hatt hjerteslag på alt mellom 140 til 170. Men UL og fvp har avslørt at det er gutt.

Skrevet

Da jeg gikk gravid med gutten min hadde han hjerteslag på 150-160. Nå ble hjerteslagene målt til 148!! Vet ikke hva vi får!!

Skrevet

Jeg har en liten gutt i magen og hjerteslagene hans var

145 i uke 15 og 160 i uke 19. I hht. myten om hjerteslag og kjønn skulle det jo vært en jente i magen, men UL viste klart og tydelig gutt.

Hjerteslag har mest med hvor våken babyen :)

Skrevet

Har en liten gutt i magen og hjerteslagene hans er målt til 148 de 3 gangene de er blitt målt. Så jeg har ingen tro på at det har noe å si...

Skrevet

Har liksom hørt en teori om at hvis hjerteslaga er fra 140 - 160 så er det antageligvis ei jente, men hvis den er fra 120-140 kan det være en gutt.

Jeg var hos jordmor i dag og da målte vi 152 hjerteslag i minuttet.

Så jeg tror liksom at jeg får en jente jeg nå...

Men jeg vet jo ikke noe sikkert, for i går var vi på ul og vi ville ikke vite kjønn.

Skrevet

150 slag, venter gutt

Skrevet

Jeg fikk målt hjertelyden til min lille på kontroll hos jordmor for 14 dager siden.Den var da 158,det sies jo å være jente med så mange slag i minuttet.Dette er vel litt varierende,UL i dag viste en gutt.

Så man kan vel ikke stole på det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...